updatesearch.log is leeg
17
Dan is KB5009566 niet geïnstalleerd, echter veroorzaakte deze update problemen met VPN-verbindingen. Dit zou opgelost moeten zijn in de out-of-band update KB5010795 en latere cumulatieve updates.
Download de MiniToolBox bij voorkeur naar het bureaublad.
Wat mij verder opviel is dat alle WAN miniport adapters ineens ontbraken op de laatste screenshot van apparaatbeheer.Na de installatie van deze update kunnen IP-beveiligingsverbindingen (IPSEC) die een leverancier-id bevatten, mislukken. VPN-verbindingen met L2TP (Layer 2 Tunneling Protocol) of IP security Internet Key Exchange (IPSEC IKE) kunnen ook worden beïnvloed.
Download de MiniToolBox bij voorkeur naar het bureaublad.
- Klik met de rechtermuisknop op "MiniToolBox.exe" en kies voor de optie "Als administrator uitvoeren".
- Vink vervolgens de onderstaande opties aan.
- Report IE Proxy Settings
- Report FF Proxy Settings
- List content of hosts
- List IP Configuration
- List Winsock Entries
- List last 10 Event Viewer Errors
- List Installed programs
- List Devices
- Klik vervolgens op de knop Go.
- Wanneer de tool gereed is wordt er een logbestand geopend, plaats deze als bijlage in uw bericht.
- Dit logbestand wordt tevens op de locatie als results.txt opgeslagen waar de MiniToolbox is uitgevoerd.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
19
Ik zie meerdere systeemfouten, ook met betrekking tot Avast Free Antivirus. Verwijder die als eerste met hulp van AvastClear.exe. Herstart daarna de computer en voer de System File Checker van Windows uit.
- Open het startmenu en typ vervolgens het commando CMD.
- Klik vervolgens met de rechtermuisknop op de Opdrachtprompt en klik op Als administrator uitvoeren.
- Kopieer en plak nu het onderstaande commando in de opdrachtprompt.
Code: Selecteer alles
sfc /scannow
- Als dit proces gereed maak dan een screenshot van dit scherm en upload deze naar www.imgdumper.nl en plaats hier de BBcode link.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
21
Ik heb zo'n vermoeden dat Avast de boosdoener is geweest, die veroorzaakt enkele vreemde problemen. Verder heeft de System File Checker iets gerepareerd, om te controleren wat dat is kan je de CBS log eens uploaden naar bijvoorbeeld WeTransfer: https://wetransfer.com/
C:\Windows\Logs\CBS\cbs.log
C:\Windows\Logs\CBS\cbs.log
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
23
Je kan de volgende stappen volgen, dan maak je een kopie aan op het bureaublad en kan je cbs.txt via WeTransfer uploaden en hier de link plaatsen.
- Open het startmenu en typ vervolgens het commando CMD.
- Klik vervolgens met de rechtermuisknop op de Opdrachtprompt en klik op Als administrator uitvoeren.
- Kopieer en plak nu de onderstaande commandregel in de opdrachtprompt en druk op enter.
Code: Selecteer alles
copy %windir%\logs\cbs\cbs.log "%userprofile%\Desktop\cbs.txt"
- Op het bureaublad staat nu het bestand cbs.txt.
- Upload cbs.txt naar https://gofile.io/uploadFiles en plaats de downloadlink in het volgende bericht.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
26
Oké dan kunnen we Avast uitsluiten, echter gaf die wel problemen dus ik zou voorlopig even bij Defender blijven. Wat betreft de CBS log kan je dat bestaand wel handmatig kopiëren naar het bureaublad? Wellicht gebruik je OneDrive waardoor de variable %userprofile% in het commando niet werkt.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
28
Dit bestand kan je nu via https://wetransfer.com/ uploaden en hier de downloadlink plaatsen.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)