Plaats reactie
32
Top... De System File Checker heeft een aantal files behorende tot een Bluetooth driver hersteld. Deze bestanden behoren tot het Bluetooth Device (Personal Area Network). Het zou zomaar kunnen dat deze (corrupte) files de problemen heeft veroorzaakt. Dit is de Ethernet adapter Bluetooth-netwerkverbinding volgens de log file van MiniToolBox.

Code: Selecteer alles

2022-07-20 14:48:14, Info                  DEPLOY [Pnp] Corrupt file: C:\Windows\System32\drivers\BthA2dp.sys
2022-07-20 14:48:14, Info                  DEPLOY [Pnp] Repaired file: C:\Windows\System32\drivers\BthA2dp.sys
2022-07-20 14:48:14, Info                  DEPLOY [Pnp] Corrupt file: C:\Windows\System32\drivers\BthHfEnum.sys
2022-07-20 14:48:14, Info                  DEPLOY [Pnp] Repaired file: C:\Windows\System32\drivers\BthHfEnum.sys
2022-07-20 14:48:14, Info                  DEPLOY [Pnp] Corrupt file: C:\Windows\System32\drivers\bthmodem.sys
2022-07-20 14:48:14, Info                  DEPLOY [Pnp] Repaired file: C:\Windows\System32\drivers\bthmodem.sys
Samuel schreef:Maar moet ik nu ook de noodupdate KB5010795 downloaden?
Nee die hoef je niet te downloaden, want die 'noodupdate' zit verwerkt in de eerstvolgende cumulatieve update(s). Wanneer KB5015814 (van 12 juli) is geïnstalleerd is ook de fix van de noodupdate meegenomen in een eerdere of de laatste update.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
35
Ik heb geen goed nieuws: zo net viel internet uit en daarna was er weer internet: Express VPN heeft contact gemaakt en prompt is de downloadsnelheid terug naar tegen de 30 mb/s.
Als deze situatie zich voordoet (vaak om de dag na ca 2 weken dat het goed gaat) dan gaat de downloadsnelheid altijd terug en is het niet meer vooruit te branden :?: :?: :?:
Ik ga de laptop nu opnieuw opstarten en kijken wat er gebeurt.
36
Net de laptop hernieuwd opgestart: de downloadsnelheid met VPN is op dit moment over de 300mb/s :D
Maar ik ben benieuwd hoe lang het duurt dat internet weer uitvalt en de situatie zich weer herhaalt :?: :?:
39
Ik maak met MediaTek Wi-Fi 6 MT7921 Wireless LAN Card verbinding, dus hoef ik de ExpressVPN TAP Adapter niet in te schakelen?

Dat advies dat ik de laptop via een kabel moet aansluiten heb ik vaker gekregen, maar ik hou het op WiFi: het handigste zonder al die kabels, vooral als je werkkamer in de zolder is en de modem 2 verdiepingen lager is ;-)
40
Laat de ExpressVPN TAP Adapter gewoon even een tijdje uit staan. Mijn voorstel voor een kabel was enkel om het probleem te onderzoeken, want indien je de problemen dan niet hebt moet het wel WiFi gerelateerd zijn.

Hoe is het signaal op zolder? Want de (gehele) verbinding valt soms ook weg, dus misschien heeft dat ook wel te maken met het inzakken van de VPN snelheden. Kan je eens het netwerk schetsen hoe het nu allemaal is aangesloten?

Ik tag @Black Tiger ook even om mee te kijken, hij weet meer van (draadloze) netwerken dan ik.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
41
Signaal op zolder is standaard minder maar voor thuiswerken is het meer dan voldoende.
MAxstar: het gekke is dat ik dit euvel alleen op mijn windows 11 computer heb en niet op mijn windows 10 pc met dezelfde Express VPN :?: :?:
Modem van Ziggo, een Ziggo Horizon kastje waar ik tv mee kijk en er zijn aan de modem maar 2 laptops aangesloten en verder niets.
42
Euh... ik weet niet precies wat de vraag aan mij is. Standaard is VPN gewoon vaak trager dan het gewone netwerk.
Snelheden meet je bekabeld, niet met wifi.
Als er bekabeld de gewenste snelheden uit komen, dan pas ga je met wifi kijken hoe groot het verlies is en of daar evt. iets aan te doen is. Dat is ook de reden van @Maxstar om eens met kabel te testen om te zien hoe dat werkt.

Bij mijn weten schakelt een VPN adapter zichzelf in op het moment dat je de VPN activeert overigens.

Mochten er andere vragen zijn, dan heb ik vermoedelijk iets overzien of niet begrepen, dan hoor ik het graag.
Greetings, Black Tiger.
43
Oh ik zie dat ik aan het schrijven was terwijl jij een bericht plaatste.
Er kan wat verschil zitten tussen W10 en W11, bepaalde sleutels kunnen tot andere waardes leiden. Ik ben nog niet thuis in W11, maar het verbaast me eerlijk gezegd niet.
Microsoft is regelmatig met netwerk aan het klooien en lang niet alleen ten voordele.
Greetings, Black Tiger.
44
Ik heb het probleem nu ook in de ziggo community geplaatst, ben benieuwd op het respons.

@ Black tiger: dat er snelheidsverlies is via Wifi dat ben ik met je eens, maar niet dat je van 350mb/s (abonnement) naar max 30mb/s downloadsnelheid gaat, terwijl ik max 2 meter vd modem verwijderd ben (woonkamer) en max 8 meter loodrecht boven de modem ben als ik in de zolder thuiswerk.
45
Nee zo'n verschil verwacht je inderdaad niet. Maar begrijp ik nu goed dat dit probleem alleen speelt bij W11 en niet bij W10?
Want als dat het geval is kan Ziggo je ook niet helpen, want dan ligt dat niet aan hun wifi.

Ik zal het vermoedelijk ook wel tegen komen bij Ziggo, maar daar laat ik de wifi spullen meestal aan anderen over, daar zitten er ook al die met W11 werken dus misschien dat die nog wel goede tips hebben.

Welk modem heb je trouwens? Wel nog een Connectbox of heb je nog een ouder model?
Greetings, Black Tiger.
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “VPN diensten (Virtual Private Network)”