Plaats reactie
1
Ik heb in een nieuwe geheugenkaartlezer 3.0 een micro sd van 16 gig: deze wordt eerst niet gelezen door mijn nwe computer, (OS windows 11 home), maar als ik hem eruit haal een er weer insteek wordt hij wel gelezen.
De geheugenkaartlezer wordt zelfs helemaal niet gelezen als ik hem via een usb 3.0 hub aansluit op mijn computer...

Hetzelfde euvel heb ik ook met mijn andere pc met OS Windows 10.

Wel wordt de micro sd kaart meteen gelezen als ik hem in een grotere geheugenkaart steek en daarna rechtstreeks in de pc steek in een sd slot.

Zie ik iets over het hoofd?
2
Ik heb eerder zoiets meegemaakt met een geheugenkaartlezer (goedkoop model) die nogal nukkig was met microSD kaarten. Daarbij moest ik eerst de (USB-kaartlezer) loskoppelen de SD-kaart plaatsen waarna die uitgelezen kon worden. Hot swapping met een andere SD-kaart werkte ook niet. Dat de kaartlezer niet werkt via een USB 3.0 geeft misschien het probleem al aan, kan je het type eens doorgeven?
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
3
Hallo Maxstar,
Het is een Sandisk MobileMate USB 3.0 geheugenkaartlezer voor microSD.
Na een tijdje experimenteren valt het mij op dat hij het wel doet bij de usb hub 3.0 van d-lock, maar niet bij de usb hub 3.0 I-tec, terwijl deze 2 er uiterlijk hetzelfde uit zien.

En het valt ook mij op dat wanneer ik hem bij de pc eruit haal en daarna er weer rechtstreeks in de usb 3.0 aansluiting vd pc druk (voor de tweede keer dus), hij wel wordt gelezen. :?: :-\
4
Laten we eens kijken of er orphaned USB-devices aanwezig zijn.

Download Afbeelding DevNodeClean van Microsoft naar bijvoorbeeld het bureaublad.
  • Maak op de systeemschijf de map C:\dnc aan.
  • Open het ZIP-bestand van DevNodeClean en de map x64. Gebruik je een 32 bits versie van Windows, open dan de map x86.
  • Note! Als de 64-bits versie een foutmelding geeft, gebruik dan de 32 bits versie.
  • Kopieer de bestanden 'DevNodeClean.exe' een 'DevNodeClean.pdb' naar de map C:\dnc.

  • Open het startmenu en typ vervolgens het commando CMD.
  • Klik vervolgens met de rechtermuisknop op de Opdrachtprompt en klik op Als administrator uitvoeren.
  • Geef nu het onderstaande commando op gevolgd door enter.

Code: Selecteer alles

CD C:\dnc
  • Geef nu het onderstaande commando op.

Code: Selecteer alles

DevNodeClean /n > "%userprofile%\desktop\DevNodeClean.txt"
  • Op het bureaublad is nu het tekstbestand DevNodeClean.txt geplaatst.
  • Voeg dit bestand als bijlage toe aan het volgende bericht.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
5
Hoe maak ik een systeemschijf aan op windows 11?

Misschien ten overvloedde: ik heb open shell gedownload voor windows 11.
8
Als de map C:\DNC is aangemaakt met daarin DevNodeClean voer je het commando CD C:\dnc om die map in de opdrachtprompt te openen.
Daarna voer je DevNodeClean /n > "%userprofile%\desktop\DevNodeClean.txt" uit en plaats je het logbestand dat op het bureaublad staat in het volgende bericht.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
11
Hallo Maxstar,

Het wordt voor mij wat te ingewikkeld, ik ga de volgende keer er dieper op in, je mag wat mij betreft deze vraag afsluiten.
Ik heb nl een ander belangrijk probleem met mijn nieuwe pc waar ik ook niet uitkom.
Dat probleem schrijf ik in een andere plek van dit forum
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Hardware & Randapparatuur”