Plaats reactie
1
hallo

ik kom er net achter dat ik ook geen wifi meer heb, na mijn printer probleem door privacy instellingen, daar ben ik enkelen dagen geleden mee geholpen om dat weer te op te lossen, door middel van jullie

Ik zit normaal met netwerk kabel maar wifi is niet meer mogelijk .
Wat te doen?
2
Hier alvast printscreen als ik op verbinding maken klik gebeurt er niets
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
3
Je wifi staat niet eens aan zo te zien in de eerste scherm opname.
Klik eens onderaan op dat wifi dingetje links naast vlieguit-stand of als dat niet helpt, staat het schakelaartje voor wifi misschien uit?
Greetings, Black Tiger.
4
In de printscreens is te zien dat de pc van Jordan al een werkende bedrade verbinding met internet heeft.
Nu heeft Black Tiger veel meer verstand van netwerken en internetproblemen dan ik, maar volgens mijn beperkte ervaring wordt de wifi verbinding vaak automatisch uitgeschakeld als er al een verbinding is via een ethernetkabel. De vaste verbinding krijgt dan voorrang.
Een makkelijke manier om verbinding via wifi te krijgen is door de ethernetkabel die aan de achterkant in je pc zit, eruit te halen.

Het lijkt erop dat Jordan tegelijkertijd bedraad internet en internet via wifi wil hebben. Waarom hij dat wil is mij nog niet duidelijk.
5
Zonder kabel heb ik ook geen internet.

Ik kan ook het schijfje bij de verbindingen wel op aan ztten maar dan nog geen verbinding .
Ik dat printscreen staat de wifi al aan
7
Jordan1980 schreef:Ik zit normaal met netwerk kabel maar wifi is niet meer mogelijk
Ik heb even je vorige topic bekeken: viewtopic.php?p=194071#p194071
Dat ging over je Canon Pixma MG5750 printer. Daarin schreef je:
Jordan1980 schreef:Ik heb alle software geinstalleerd het heeft al geprinnt maar met draadje, het stappenplan via canon.
Dat is toch ideaal? Waarom zou je via wifi willen gaan printen, als je computer normaal altijd via een netwerkkabel verbonden is met internet?
Wil je per se gebruik maken van wifi, omdat je de Canon Pixma MG5750 printer via wifi wilt gaan gebruiken?
Waarom zou je dat willen? Je had de printer eerst als usb-printer geïnstalleerd en toen kon je printen vanaf je computer. Helemaal klaar, zou ik zeggen.

Vanaf je andere apparaten (smartphone of tablet) zou je dan kunnen printen via wifi.

Als je computer een laptop is, dan is het natuurlijk wel erg vreemd dat je niet meer via wifi op internet zou kunnen, maar als de laptop altijd op dezelfde plaats staat en daar met een kabel verbonden kan worden met internet, dan is het een probleem dat niet per se opgelost moet worden.
Of zie ik het nu helemaal verkeerd?
8
Misschien is het niet iets wat per 'se moet worden opgelost, maar het is toch wel fijn als het werkt voor als je het eens nodig hebt.
En daar zijn wij immers een forum voor.
Overigens is het niet bij alle computers/laptops zo dat al je een kabel verbinding hebt, de wifi automatisch wordt uitgeschakeld. Veelal wordt dan wel de kabel gebruikt, en wordt er geen ip meer aan wifi gegeven, maar is deze wel actief. Ik ben ook al tegen gekomen dat ze beiden een ip kregen grappig genoeg.
Maar er zijn inderdaad toestellen waarbij het wel uitgeschakeld wordt, echter ik ging er al van uit (misschien onterecht) dat de LAN alleen gebruikt werd om te kunnen posten, juist omdat wifi het niet deed.

Dat gezegd hebbende wil ik toch proberen het op te gaan lossen.

Kun je de LAN kabel eens uit trekken, zorgen dat de wifi aan staat (maakt niet uit dat er dan geen verbinding is) en de netwerken ziet en dan het volgende doen:

Volg de onderstaande instructies om de AfbeeldingTCP/IP stack van Windows te resetten.
  • Open het startmenu typ CMD om de opdrachtprompt te openen.
  • Klik met rechtermuisknop op het icoon van de opdrachtprompt en kies voor uitvoeren als administrator.
  • Typ nu één voor één de onderstaande commando's over gevolgd door enter. Ook al geeft er een 'n foutmelding, gewoon doorgaan met de volgende regel.

    Code: Selecteer alles

    netsh winsock reset
    netsh int ip reset
    ipconfig /release
    ipconfig /renew
    ipconfig /flushdns
    
  • Herstart de computer pas nadat alle commando's zijn uitgevoerd
Als de wifi daarna nog steeds niet werkt, kun je dan nog steeds met de LAN kabel er uit en de wifi aan, het volgende doen. Het maakt daarbij niet uit dat de wifi dan geen verbinding heeft.

Download de MiniToolBox bij voorkeur naar het bureaublad.
  • Klik met de rechtermuisknop op "MiniToolBox.exe" en kies voor de optie "Als administrator uitvoeren".
  • Vink vervolgens de onderstaande opties aan.
    • Report IE Proxy Settings
    • Report FF Proxy Settings
    • List content of hosts
    • List IP Configuration
    • List Winsock Entries
    • List last 10 Event Viewer Errors
    • List Installed programs
    • List Devices
    Afbeelding
  • Klik vervolgens op de knop Go.
  • Wanneer de tool gereed is wordt er een logbestand geopend, plaats deze als bijlage in uw bericht.
  • Dit logbestand wordt tevens op de locatie als results.txt opgeslagen waar de MiniToolbox is uitgevoerd.
Als je dit gedaan hebt kun je de LAN kabel weer aansluiten om de logbestanden te uploaden.
Greetings, Black Tiger.
9
Ik merk dat er berichten door elkaar gaan lopen, dat met de printer is er een en met de wifi ook die staan los van elkaar.

De printer mo de t ik herinstalleren.

De wifi is iets ander maar heeft toch ook weer met netwerk te maken.....ik maak een nieuw bericht aan van de wifi
10
Jordan1980 schreef: ik maak een nieuw bericht aan van de wifi
Nee dat zou ik niet doen, want dat van de wifi staat hier al in een apart bericht, dus je hoeft niet nog eens een nieuw bericht aan te maken.
Greetings, Black Tiger.
13
Ik neem aan dat de commando's die ik je gaf niets uitgehaald hebben.

Maar er is behoorlijk iets mis met je systeem. Ik zie zowel een aantal applicatie fouten alsook systeemfouten die niet zouden mogen voor komen.
Daarnaast zie ik ook een Kaspersky adapter, die niet (meer) in het systeem aanwezig is geeft de log aan, en ook geen Kaspersky software maar die adapter schijnbaar nog wel.

Dus die zou om te beginnen al eens verwijderd moeten worden.
Als je die Kaspersky adapter kunt vinden, staat vermoedelijk in configuratiescherm -> netwerkcentrum -> (linker kolom) adapterinstellingen wijzigen, kun je deze het beste eerst verwijderen door er met de rechter muisknop op te klikken en dan "verwijderen" klikken als dat mogelijk is.

Open daarna een command prompt als administrator.
  • Open het startmenu en typ vervolgens het commando CMD.
  • Klik vervolgens met de rechtermuisknop op de Opdrachtprompt en klik op Als administrator uitvoeren.
  • Kopieer en plak nu het onderstaande commando in de opdrachtprompt.

Code: Selecteer alles

sfc /scannow
  • Als dit proces gereed maak dan een screenshot van dit scherm en upload deze naar www.imgdumper.nl en plaats hier de BBcode link.
Ik ga ook even vragen of @Maxstar hier kan meekijken, aangezien het wifi probleem mogelijk veroorzaakt kan worden door andere fouten in het systeem.
Greetings, Black Tiger.
15
https://www.imgdumper.nl/uploads9/62b87 ... 822%29.png
Ik heb de commandos die je gaf 1 voor een opgevolgd.
de Kaspersky adapter niet kunnen vinden ook niet met zoeken in het configurarie scherm, kaspersky heb ik niet kunnen vinden.
Zal het mss iets te maken kunnen hebben dAt ik vorige week windows 10 nog eens geinstalleerd, heb ik dacht dat dat de fouten toen der tijd met de wifi en daar mee ook de printer wifi verbinding zal oplossen maar negatief die fouten komen voort uit dat ik toen met een programma bezig ben geweest om de privesy instellingen van win. 10 te blokkeren omdat microsoft waarschijnlijk mee kan kijken.
(die aanpassing heb ik gemaakt met waarschijnlijk , shutup 10
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Netwerken, Draadloos Netwerk, Routers & Modems”