Plaats reactie
1
Ik wil de koppeling met Bing verwijderen van het zoekvak op de taakbalk en de zoekfunctie in het startmenu. Nu vind ik geen Explorer-map in de Register-editor. Zie knipsel.

Heeft dat misschien met machtigingen te maken? Ik ben de administrator.
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
2
Standaard is die subkey niet (altijd) aanwezig, bij policies kan dat vaker voorkomen. Pas wanneer een bepaalde waarde wordt toegevoegd met een REG script wordt ook de betreffende subkey aangemaakt in het register. Ik neem aan dat je de waarde DisableSearchBoxSuggestions wilt toevoegen in het register?

In dit geval zal je eerst de sleutel (subkey) Explorer handmatig moeten aanmaken, waarna je de betreffende waarde (DWORD) kan toevoegen.

https://www.pcwebplus.nl/bing-uitschake ... ws-zoeken/
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
3
Ik heb nog nooit iets in de Register-editer gedaan, dus ik ben ff heel voorzichtig. Bedoel je net zoals een nieuwe map aanmaken? Via Bewerken > Nieuw > Sleutel?
4
In zekere zin komt dat op hetzelfde neer, in het register bij de sleutel HKEY_CURRENT_USER\SOFTWARE\Policies\Microsoft\Windows klik je met de rechtermuisknop op Windows en kies je Nieuw > Sleutel, hiermee maak je de subkey Explorer (die op een map lijkt aan)...

In de sleutel: HKEY_CURRENT_USER\SOFTWARE\Policies\Microsoft\Windows\Explorer maak je vervolgens een nieuwe DWORD-waarde aan. Dit kan door in het rechter deelvenster met de rechtermuisknop te klikken en te kiezen voor Nieuw > DWORD (32bits)-waarde, geef deze waarde de naam DisableSearchBoxSuggestions en open deze waarde, bij de waardegegevens geef je 1 op en kies je voor opslaan.

Note: Probeer Bing niet helemaal uit Windows te verwijderen, hierdoor krijg je geheid problemen met Windows Update. Gebruik zeker geen (discutabele) privacy en tweak-tools die Bing kunnen killen zeg maar, dat soort tools zorgen vaak voor enorme problemen en rollback issues bij het installeren van updates.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
5
Het heeft even geduurd, lol, maar ik heb dit eindelijk uitgevoerd. Erg blij mee. En......mijn allereerste tweak aan het register! Dat is wel een mijlpaaltje voor mij hoor. :D :b-day: :smiley_swinging:
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Windows 10”