Plaats reactie
1
hoi,
tot op heden blij met thunderbird maar nu wil google geen toegang meer verlenen zonder 2 stap verificatie.
ik wil geen 2 stap verificatie, is er nog een workaround ZONDER 2 stap verificatie om thiunderbird weer toegang te laten krijgen bij google ?

bvd, ben.
2
Hallo Ben.

Ja hoor. Als je tenminste een nieuwe versie Thunderbird hebt moet dat kunnen.
Ik heb hem niet meer geinstalleerd staan, maar je moet even bij de Server settings voor inkomende mail en bij de instellingen voor de SMTP server de authenticatie wijzigen. Deze zal momenteel waarschijnlijk op password of zo staan, maar dat moet je veranderen naar oAuth2.
https://www.supertechcrew.com/thunderbird-oauth2-gmail/

Link verwijst naar 1 voorbeeld schermpje, maar het moet dus voor zowel inkomend alsook voor uitgaande mail gebeuren.

De eerste keer dat je dan verbinding maakt krijg je een popup scherm, daarmee moet je ook nog eens inloggen op je Gmail, dan aangeven dat Thunderbird vertrouwd wordt en gekoppeld mag worden.
Daarna kun je weer gewoon Thunderbird gebruiken als vanouds. Geen 2-staps verificatie noodzakelijk.
Greetings, Black Tiger.
3
mag ik jou heel erg bedanken !
toch fijn dat er dergelijke fora zijn, maakt het leven in de digitale wereld een stuk simpeler.

bedank en tot het volgende probleem,
mvg, ben.
4
pcwebben schreef: mag ik jou heel erg bedanken !
Ja dat mag. ;D ;D

Nee alle gekheid op een stokje. Graag gedaan hoor, daar zijn inderdaad dit soort forums voor bedoeld!

Veel plezier en tot de volgende keer!
Greetings, Black Tiger.
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Browsers, e-mailprogramma's en internet software”