Plaats reactie
1
Nu CCleaner Free steeds meer een uithangbord is voor de betaalde versie moet men de naam ook maar weer wijzigen naar het vroegere Crap Cleaner vind ik. Ooit was het best wel een nuttige tool, maar sinds de gratis versie geheel een freemium uithangbord is geworden voor de betaalde funcgies niet echt meer. De registercleaner was al niet aan te bevelen, maar heeft ook steeds meer voor problemen gezorgd. Ook het standaard opschonen van de Windows logboek-bestanden (Software Distribution logs) en geheugendumps maakt de tool steeds meer onwenselijk. Iets met schoenmaker en leest enzo!
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
3
Voor Windows prefereer ik schijfopruiming (cleanmgr) een goede vervanger voor het opschonen van alle temp-mappen is eigenlijk FRST. Maar dan moet je die tool met een Fixlist.txt en de directive EmptyTemp: uitvoeren, bijvoorbeeld met het volgende script:

Dit script maakt een nieuw herstelpunt aan en schoont alle tijdelijke mappen van o.a. Windows op. (Zie ook de handleiding voor FRST)

Code: Selecteer alles

SystemRestore: On
CreateRestorePoint:
EmptyTemp:
De uitslag van dit script is als volgt en dit commando schoont de volgende locaties op.
  • Windows Temp Mappen
  • Temp folders alle gebruikers
  • Browser Caches, HTML5 opslag, cookies en geschiedenis voor browsers gescanned door FRST, uitgezonderd Firefox-klonen
  • Recent geopende bestandscaches
  • Flash Player cache (indien aanwezig)
  • JAVA cache (indien JAVA is geïnstalleerd)
  • Steam HTML cache (indien Steam is geïnstaleerd)
  • Windows Explorer miniaturen en icoon caches
  • BITS overdrachten wachtrij (qgmr.db en qmgr*.dat bestanden)
  • Prullenbak
Resultaat na opschoning:

fixlist content:
*****************
SystemRestore: On
CreateRestorePoint:
EmptyTemp:
*****************

SystemRestore: On => completed
Restore point was successfully created.

=========== EmptyTemp: ==========

BITS transfer queue => 1310720 B
DOMStore, IE Recovery, AppCache, Feeds Cache, Thumbcache, IconCache => 67925054 B
Java, Flash, Steam htmlcache => 0 B
Windows/system/drivers => 1116375387 B
Edge => 2153878 B
Chrome => 157243516 B
Firefox => 466353766 B
Opera => 0 B

Temp, IE cache, history, cookies, recent:
Default => 0 B
ProgramData => 0 B
Public => 0 B
systemprofile => 0 B
systemprofile32 => 0 B
LocalService => 402592 B
NetworkService => 112060996 B
Gebruiker => 2930640453 B

RecycleBin => 3876288994 B
EmptyTemp: => 8.1 GB temporary data Removed.

================================
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
4
Ik gebruik al sinds ik pc heb CleanUp!.
Als deze heb geïnstalleerd kan je de eerste keer kiezen voor een demo zodat je ziet wat verwijderd word.


Afbeelding


Via Options kan je instellingen aanpassen na eigen keuzes (tip, zet het geluid niet te hard bij het draaien van deze tool ;) ).
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
5
abbs schreef: Ik gebruik al sinds ik pc heb CleanUp!.
Klik op de hyperlink:

Afbeelding
met vriendelijke groet, iEscape
born to be free is the way to freedom

Afbeelding
7
Maxstar schreef: Nu CCleaner Free steeds meer een uithangbord is voor de betaalde versie . . .
Nog een vraag: geldt dat ook voor de Slim versie van CCleaner?

Afbeelding

Die gebruik ik en nooit iets van gemerkt (of ik let niet goed op :crash: ).
met vriendelijke groet, iEscape
born to be free is the way to freedom

Afbeelding
8
iEscape schreef: Nog een vraag: geldt dat ook voor de Slim versie van CCleaner?
Via CCleaner Slim zit er geen mee liftende software in de exe. (installatie bestand), dus is dit al een slimme stap om voor te kiezen als je CCleaner zou downloaden.
Maar het probleem word CCleaner zelf omdat die te veel verwijderd en vooral de functie Register cleanen, en er worden te veel producten aan CCleaner toegevoegd.
In het begin was CCleaner een klein en simpel programma maar sinds de overnamen niet meer. (door avast)
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
9
abbs schreef: Via CCleaner Slim zit er geen mee liftende software in de exe. (installatie bestand), dus is dit al een slimme stap om voor te kiezen als je CCleaner zou downloaden.
Heb al jaren / altijd gebruik.
abbs schreef: Maar het probleem word CCleaner zelf omdat die te veel verwijderd en vooral de functie Register cleanen, en er worden te veel producten aan CCleaner toegevoegd.
In het begin was CCleaner een klein en simpel programma maar sinds de overnamen niet meer. (door avast)
Nooit problemen gehad, gewoon 'default' gehouden.

:dank: voor jouw reactie :good:
met vriendelijke groet, iEscape
born to be free is the way to freedom

Afbeelding
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Algemene computervragen en problemen”