Plaats reactie
1
Update:
Heb melding per ongeluk in verkeerde onderdeel geplaatst. Hoort bij 'problemen Windows update' denk ik 😊

Ik heb Windows 10 en gebruik ESET Internet Security als virusscanner.

Gisteren 11 mei koos ik bij afsluiten laptop voor 'bijwerken en afsluiten'. Heb de update niet afgewacht maar laptop open laten staan.

Daarna kon ik wel inloggen, maar werd er steeds uitgegooid en kreeg dan een blauw scherm met melding: windows.com/stopcode. En SYSTEM SERVICE EXCEPTION. Kreeg ook QR code te zien om het probleem op te lossen.

En kwam op deze pagina:
https://support.microsoft.com/nl-nl/sbs ... 73142c14ad

Stappen allemaal gevolgd. In veilige modus naar configuratiescherm gegaan > programma verwijderen > recent geïnstalleerde updates.

Daar 2 updates van 11 mei verwijderd:
- update voor Microsoft Windows (KB5009467)
- beveiligingsupdate voor Microsoft Windows (KB5012599)
En op 'opnieuw opstarten' geklikt. Ben wel vergeten de veiligheidsmodus weer uit te schakelen bedenk ik nu.

Probleem is hiermee niet opgelost. Ik kan in 1e instantie wel inloggen, maar word er dan met zelfde blauwe scherm weer uit gegooid en laptop start opnieuw op.

Ik heb wel nog snel in configuratiescherm kunnen zien dat de 2 updates van 11 mei inderdaad verwijderd zijn. Maar er staat een nieuwe update van vandaag 12 mei. Weet niet of het een beveiligingsupdates was, want werd er weer uitgegooid.

In blauwe scherm staat nu ook: atikmdag.sys als foutmelding.

Hoop van harte dat iemand me kan helpen!! 🙏

Groetjes,
Bridget
2
Hallo,

De oorzaak van de BSOD ligt mogelijk bij de videokaart drivers van ATI (atikmdag.sys).

Stap 1 Start de computer (eerst) op in de veilige modus als dat lukt.
  • Open het startmenu en klik op Instellingen.
  • Ga naar Bijwerken en beveiligen > Systeemherstel > Geavanceerde opstartopties.
  • Klik hier op Nu opnieuw opstarten.
  • Selecteer nu de optie(s) Problemen oplossen > Geavanceerde opties > Opstartinstellingen.
  • Kies de optie veilige modus.

Stap 2. Download de Afbeelding Sysnative BSOD Dump + System File Collection App naar het bureaublad.
  • Klik met de rechtermuisknop op SysnativeBSODCollectionApp.exe en kies de optie als administrator uitvoeren.
  • Er opent nu een blauw scherm, wanneer dit proces gereed is opent de map C:\Users\<gebruikersnaam>\Documents.
  • Upload het bestand SysnativeFileCollectionApp naar www.filedropper.com en plaats de downloadlink in het volgende bericht.
  • Het kladblokvenster 'BSODPostingsInstructions' kan je sluiten.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
4
Moest een paar keer proberen via gewoon inloggen (niet via veilige modus omdat ik daar geen internet verbinding kreeg) om dit forum op laptop te openen om op het linkje 'Sysnative BSOD Dump + System File Collection App' te kunnen klikken en te downloaden op bureaublad.

Weet niet of dat goed ging. Ik kreeg een melding om een Ziprar.exe bestand uit te voeren, met als uitgever Media Arena. Er staat nu een roze/paars gekleurd ZR icoontje op mijn bureaublad (sta nu wel in veilige modus). Als ik dan op rechtermuisknop klik krijg ik geen optie 'uitvoeren als administrator'.

Wilde een foto bijvoegen, maar dat lukt niet. Zie op mijn mobiel geen optie omeen bestand bij te voegen.

Kan je mij verder helpen, denk dat ik iets fout heb gedaan 😊

[
5
PS vooralsnog word zat ik al iets langer in de veilige modus en word er niet met een blauw scherm uit gegooid. Dat gebeurde eerder wel.

Groetjes,
Bridget
Laatst gewijzigd door Bridget64 op 13 mei 2022 20:59, 1 keer totaal gewijzigd.
8
Helaas, dat lukt niet.

Ik zit wel weer in de veilige modus, maar zelfs met internetkabel op laptop aangesloten is er geen verbinding. Er staat rechts beneden ook geen icoon om beschikbare netwerken weer te geven (waar normaalgesproken het wifi icoontje staat)
9
Nog even gegoogled en is nu wel gelukt! Had eerst niet gezien dat er nog een optie was voor veilige modus met netwerkmogelijkheden. Heb nu in veilige modus wel internet 😊
10
Ik heb vanuit de veilige modus met neterktoegang nog eens al jouw stappen doorlopen. Het enige dat niet lukt is om in www.filedropper.com het bestand SysnativeFileCollectionApp bestand te uploaden. Ik kan het wel toevoegen, maar als ik op upload klik dan verschijnt er een rood rondje met rode streep er door.

Misschien door de ESET Internet security virusscanner?
15
Verwijder in de veilige modus als eerste de videokaartdrivers met Display Driver Uninstaller.

Download de Afbeelding Download Display Driver Uninstaller (DDU) naar bijvoorbeeld het bureaublad.
  • Start de computer nu op in de veilige modus, dit is namelijk de meeste effectieve methode voor het verwijderen van de display drivers.
  • Pak het RAR bestand uit en open de verkregen map DDU v18.x.x.x.
  • Klik met de rechtermuisknop op DDU v18.x.x.x.exe en kies voor de optie Afbeelding Als administrator uitvoeren.
  • Geef als opslaglocatie bijvoorbeeld C:\ op zodat het programma in een eigen map wordt uitgepakt.
  • Klik hierna op de knop Extract om het programma naar de bovenstaande map te laten uitpakken.
Afbeelding
  • Ga nu naar die nieuwe map DDU v18.x.x.x. en open die.
  • Klik met de rechtermuisknop op Display Driv er Uninstaller en kies voor de optie Afbeelding Als administrator uitvoeren.
Afbeelding
  • Er openen nu twee schermen, één met Opties dit kan je zo laten en klik Close.
Afbeelding
  • Mocht je de computer (nog) niet opgestart hebben in de veilige modus krijg je de onderstaande melding te zien.
  • Start dus eerst op in veilige modus van Windows en voer de stappen opnieuw uit.
Afbeelding
  • Kies Close, selecteer nu de videokaart en het type, zie stap 1 op de onderstaande afbeelding.
  • Klik hierna op de knop Verwijder drivers en herstart de computer (Sterk aanbevolen) stap 2.
Afbeelding
  • Na de herstart is er in de map C:\DDU\DDU Logs een logbestand met de naam 2015 _8_7_11_16_46_DDULog.txt aangemaakt.
  • (de naam zal niet identiek zijn aangezien die de datum en tijdstip van uitvoeren bevat).
  • Voeg dit logbestand als bijlage toe aan uw volgende bericht.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “BSOD, Systeemcrashes & Opstartproblemen”