! In dit forumonderdeel kunnen forumgebruikers alleen op eigen onderwerpen reageren.

1. Voor het verhelpen van problemen met Windows Update zijn vaak meerdere stappen nodig, helaas bestaat er geen all-in-one tool om dit soort problemen op te lossen.
2. Neem a.u.b. nooit instructies van gelijkaardige problemen over, dit kan averechts werken en voor problemen zorgen. Open altijd een eigen onderwerp en volg de daarin gegeven instructies op.
Plaats reactie
1
Maxstar schreef: Er zijn honderden waarschuwingen aanwezig die gerelateerd zijn aan KB5012599
Ik heb niks meegekregen van die waarschuwingen over update KB5012599. Ik heb deze update vorige week op mijn desktop geïnstalleerd. Ik kan me wel herinneren dat het langer duurde dan normaal voordat de update uiteindelijk wel werd geïnstalleerd zonder dat ik een foutmelding kreeg. Maxstar kan je iets meer vertellen over die waarschuwingen gerelateerd aan KB5012599?
Is het de bedoeling dat ik update KB5012599 weer verwijder van de desktop?

Bvd,
Jack
2
Hallo,

Het gaat om honderden waarschuwingen in het topic van Elodietje die betrekking hebben op KB5012599.

Het gaat om dit soort waarschuwingen (w) in de CBS log. Op dit systeem is duidelijk iets misgegaan bij het installeren van KB5012599. Maar dergelijke meldingen kan je over het algemeen negeren.

Code: Selecteer alles

CBS    (w)	CBS Watchlist Package Missing	0x80070490	Microsoft-Windows-WinPE-Package~31bf3856ad364e35~amd64~~0.0.0.0	Microsoft-Windows-SMB1-Package~31bf3856ad364e35~amd64~~10.0.19041.1645
Het is dus niet zo dat er met KB5012599 zelf iets mis is, deze maandelijkse update hoef je ook niet te verwijderen als er verder geen problemen zijn.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
3
Maxstar schreef: Het is dus niet zo dat er met KB5012599 zelf iets mis is
Dit al gelezen bij Windows Latest? Known issues in Windows 11 KB5012592 - https://www.windowslatest.com/2022/04/2 ... kb5012599/
On Feedback Hub and Reddit, users warned that the update could fail to install with vague error messages like 0x800f081f, 0xc1900101 and 0x800f0988. These error messages do not offer specific details, but the tech giant previously warned that some configurations are not “patch-compliant” due to various reasons.
Het topic waarnaar is verwezen toont een gelijke foutmelding 0x800f081f. Iets om te bekijken of in de gaten te houden? @Jack1960 @Maxstar
If it ain't broken, don't fix it
4
@ Maxstar

Ok ik heb die eerste zin dan verkeerd begrepen/gelezen. Ik had niet door dat al die waarschuwingen op de cbs log van Elodietje sloeg en met in het achterhoofd dat de installatie van de update KB5012599 op mijn desktop nogal lang duurde dacht ik dat er misschien iets mis met de update zelf was.

@ Angel@

Mocht er alsnog toch nog iets niet goed zijn met update KB5012599 lees ik dat graag in dit topic.
5
Angel@ schreef: Dit al gelezen bij Windows Latest?
Dit gaat om een update voor Windows 11 waarbij de foutcode 0x800f081f verschijnt, maar blijkbaar komt dat bij de update voor Windows 10 ook voor.
Jack1960 schreef: (...) de installatie van de update KB5012599 op mijn desktop nogal lang duurde dacht ik dat er misschien iets mis met de update zelf was.
Soms kan de installatie wat langer duren, dit betekent niet direct dat er een probleem is. Om het systeem te controleren kan je altijd de volgende twee commando's gebruiken in de opdrachtprompt als admin.

Volg de volgende stappen om de Afbeelding System File Checker en DISM van Windows uit te voeren.
  • Open het startmenu en typ vervolgens het commando CMD.
  • Klik vervolgens met de rechtermuisknop op de Opdrachtprompt en klik op Als administrator uitvoeren.
  • Kopieer en plak nu het onderstaande commando in de opdrachtprompt.

Code: Selecteer alles

SFC /Scannow
Wanneer dit gereed is voer je het volgende commando uit.

Code: Selecteer alles

DISM /online /cleanup-image /scanhealth
  • Als dit proces gereed maak dan een screenshot van dit scherm en upload deze naar www.imgdumper.nl en plaats hier de BBcode link.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
7
De System File Checker heeft wel iets gerepareerd, je kan de CBS.log eens uploaden naar https://gofile.io/uploadFiles dan kunnen we even kijken wat er gerepareerd is.
  • Open het startmenu en typ vervolgens het commando CMD.
  • Klik vervolgens met de rechtermuisknop op de Opdrachtprompt en klik op Als administrator uitvoeren.
  • Kopieer en plak nu de onderstaande commandregel in de opdrachtprompt en druk op enter.

Code: Selecteer alles

copy %windir%\logs\cbs\cbs.log "%userprofile%\Desktop\cbs.txt"
  • Op het bureaublad staat nu het bestand cbs.txt.
  • Upload cbs.txt naar https://gofile.io/uploadFiles en plaats de downloadlink in het volgende bericht.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
11
Wat er gerepareerd is is de snelkoppeling voor OneDrive, dit zie je vaker op systemen zonder problemen, dit is een melding die je in principe altijd kan negeren.

Code: Selecteer alles

2022-04-26 15:57:45, Info                  CSI    00000205 [SR] Repairing file \??\C:\Users\Default\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\\OneDrive.lnk from store
Ik zie in de CBS log wel dat je mogelijk een upgrade naar Windows 11 hebt proberen te doen? Dit i.v.m. de volgende error "requires Servicing Stack v10.0.22000.190". heb je Windows 10 eerder proberen te updaten naar Windows 11?

Code: Selecteer alles

2022-04-26 03:23:34, Error                 CBS    Package "Package_for_KB5008295~31bf3856ad364e35~amd64~~22000.318.1.1" requires Servicing Stack v10.0.22000.190 but current Servicing Stack is v10.0.19041.1613. [HRESULT = 0x800f0823 - CBS_E_NEW_SERVICING_STACK_REQUIRED]
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
12
Zou kunnen dat ik ooit geprobeerd heb om te upgraden naar Windows 11 of ik heb gecontroleerd of ik Windows 11 kon installeren.
Ik weet echter wel dat mijn processor er niet voor geschikt is.
13
We kunnen even nakijken welke Servicing Stack versies er aanwezig zijn met FRST. Ik weet namelijk niet of die voor Windows 11 in de toekomst mogelijk problemen kan geven. Ik heb een dergelijke error al op andere systemen gezien. En daar uitgehaald zodat die error niet meer terugkeert in de CBS log.

Download de Afbeelding Farbar Recovery Scan Tool 32 of 64 bit via de onderstaande link naar het bureaublad.
Let op: Dit script is speciaal bedoeld voor deze PC, gebruik dit dan ook niet op andere PC's met een gelijkaardig probleem.

Als er een melding van SmartScreen verschijnt voer dan het volgende uit: Handleiding.

Farbar Recovery Scan Tool Link (64-bit-versie)

Farbar Recovery Scan Tool uitvoeren
  • Download fixlist.txt uit de bijlage naar het bureaublad, waar ook FRST.exe aanwezig is.
  • Klik met de rechtermuisknop op FRST.exe en kies voor de optie Afbeelding Als administrator uitvoeren.
  • Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
  • Druk op de Fix knop
  • Er zal u een logbestand aangemaakt worden (fixlog.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg dit logbestand als bijlage toe aan het volgende bericht..
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Windows Update problemen & SFC Scannow corrupties”