Plaats reactie
1
Beste,
Mijn pc schakelt soms uit en terug aan.
Sommige dagen niet en op andere 2 of 3 keer op een paar uur.
Nu heb ik gekeken in het logboek van het systeem en zie ik regelmatig een foutmelding met uitroepteken.
foutmelding is beschadigd blok in apparaat Device\Hardisk2\DR2. (volgens mij drive F)
Nu heb ik chkdsk /f /r op al mijn schijven laten draaien en hij vind geen fouten.
Mijn pc : Windows 10 Home 32gb ram Processor AMD A10-6800 Asrock FM2A88X Extreme 6+.
ssd 120gb.
1 hdd van 3gb (drive D)
1 hdd van 4gb (Drive H)
2 hdd van 6gb (Drive E en F)
Wat kan ik nog doen om de foutmelding te verwijderen?
Mvg,Martco.
2
Hallo,

Download Afbeelding Crystal DiskInfo naar bijvoorbeeld het bureaublad.
  • Installeer het programma en klik met de rechtermuisknop op CrystalDiskInfo.exe en kies de optie uitvoeren als administrator.
  • When finished, open the installed program by double clicking on it.
    • Good - There are no problems found, the drive is working properly.
    • Caution - The drive have some problems. (which indicates a drive that you should most likely be thinking about backing up and replacing.)
    • Bad - This usually indicates a drive that’s dead or near death. (! - Back up all important data as soon as possible.)
  • Maak een screenshot van het programma, hoe je dat doet lees je HIER.
  • Upload dit bestand naar https://www.imgdumper.nl.
  • Je krijgt dan een unieke link. Post die link in je volgend bericht.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
4
Voer op beide schijven ook GSmart Control eens uit, heb je op beide schijven nog garantie?

Volg de onderstaande instructies om de SMART status van de HDD te controleren met GSmartControl

Download Afbeelding GSmartControl naar het bureaublad.
  • Klik met de rechtermuisknop op gsmartcontrol-1.1.4-win64.zip en selecteer de optie Alles uitpakken.
  • Open de map "gsmartcontrol-1.1.4-win64" en klik met de rechtermuisknop op gsmartcontrol.exe en kies de optie Als administrator uitvoeren.
  • Dubbelklik nu op de harde schijf die je wilt testen.
  • Noot: Wanneer de melding Unsupported verschijnt bij de geselecteerde HDD laat dit dan weten.
Afbeelding
  • Open nu het tabblad Self-Tests en selecteer bij: Test type de optie Extended Self-test en klik op Execute. (Deze test kan enkele uren duren).
  • Open na de test het tabblad Attributes indien er rode of roze items uitgelicht zijn duidt dit op problemen.
  • Maak van dit venster een screenshot en plaats die in het volgende bericht.
Afbeelding
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
7
Ik zie het resultaat van de andere schijf wel verschijnen, maar heb je op beide nog garantie? De garantiestatus kan je bij de volgende links controleren.

Western Digital: https://support-en.wd.com/app/warrantystatus
Toshiba: https://myapps.taec.toshiba.com/myapps/ ... Action=NEW
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
8
Bij western digital komt er op no results found.
Is wel al wat jaren oud ong 5 jaar denk ik.
Dus ik denk geen garanty voor de 2.
9
Maak in ieder geval van beide schijven back-ups zodat alle belangrijke data veilig staat. Persoonlijk zou ik beide direct vervangen, met name wanneer de errors snel oplopen betreffende reallocated sectors en andere meldingen. De Western Digital waar je al een screenshot van hebt gepost zou je eens leeg kunnen halen en een volledige format geven en daarna nogmaals controleren welke waardes er dan aangegeven worden.

De Toshiba HDD lijkt er het ergste aan toe te zijn, als de test nog c.a. 10 uur duurt.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
14
Hallo,

Zoals eerder al aangegeven zou ik beide schijven vervangen, want dit is niet te repareren en een voorteken van ergere problemen. Zeker wanneer de schijven vreemde tikken en/of spin-offs laten horen is het vaak snel einde oefening zeg maar. Zie ook het onderstaande artikel voor meer informatie.

https://harddrivegeek.com/reallocated-sector-count/
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
15
Zal wel een grotere schijf kopen en de bestanden van de 2 samen zetten.
Maar nog eens echt belangrijke zaken staan er nie op.
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Hardware & Randapparatuur”