! In dit forumonderdeel kunnen forumgebruikers alleen op eigen onderwerpen reageren.

1. Voor het verhelpen van problemen met Windows Update zijn vaak meerdere stappen nodig, helaas bestaat er geen all-in-one tool om dit soort problemen op te lossen.
2. Neem a.u.b. nooit instructies van gelijkaardige problemen over, dit kan averechts werken en voor problemen zorgen. Open altijd een eigen onderwerp en volg de daarin gegeven instructies op.
Plaats reactie
1
Geacht forum,

Ik heb problemen met het installeren van een update.
Sommige updatebestanden ontbreken of vertonen problemen. We proberen de updat later opnieuw te downloaden.

In de geschiedenis staat dat de cumulatie update voor Windows 21H1 x64 systemen (KB50011487).

De tips van Microsoft al opgevolgd maar heeft niet geholpen.
https://answers.microsoft.com/en-us/win ... 4c01784769

Via een andere zoektocht kwam ik bij de update handleiding tegen, dit zijn de uitkomsten.

Scf /scannow heeft geen problemen gevonden
Dism /reastorehealth sprong van 84.9% ineens naar 92.5% en snel naar 100%

Error: 0x800f081f
The source files could not found.

Hier de gevraagd Cbs.zip https://gofile.io/d/DGFO1A

Hopelijk kunnen jullie mij verder helpen?
4
Gezien de problemen zijn er wellicht meerdere stappen nodig om het probleem op te lossen. Hierbij de eerste fix om corrupte/ontbrekende bestanden te herstellen.

Stap 1. Voer als eerste de volgende stappen uit.
Download Afbeelding SFCFix.exe naar bijvoorbeeld het bureaublad.
Download Afbeelding SFCFix.zip en sla dit bestand ook op het bureaublad op.

Let op: Dit script is speciaal bedoeld voor deze PC, gebruik dit dan ook niet op andere PC's met een gelijkaardig probleem.
  • Zorg dat SFCFix.exe op het bureaublad staat.
  • Let op: Sluit nu eerst alle openstaande programma's.
  • Sleep het bestand SFCFix.ZIP in SFCFix.exe zoals op onderstaande afbeelding:
Afbeelding
  • SFCFix zal het script vervolgens uitvoeren.
  • Na afloop hiervan zal op het bureaublad een logbestand met de naam SFCFix.txt verschijnen.
  • Post dit logbestand als bijlage in je volgend bericht.

Stap 2. Volg de onderstaande instructies om een Afbeelding DISM Scan van Windows uit te voeren.
  • Open het startmenu en typ vervolgens het commando CMD.
  • Klik vervolgens met de rechtermuisknop op de Opdrachtprompt en klik op Als administrator uitvoeren.
  • Kopieer en plak nu het onderstaande commando in de opdrachtprompt.

    Code: Selecteer alles

    DISM /Online /Cleanup-Image /RestoreHealth
    
  • Als dit proces gereed maak dan een screenshot van dit scherm en upload deze naar www.imgdumper.nl en plaats hier de BBcode link.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
5
Sfcfix is gelukt zie rapport in bijlage.
Dism restorehealth geen verbetering nu versprong het na 84.9% wel meerdere keren.

[===========================84.9%================= ]
[===========================85.8%================= ]

[===========================87.6%================== ]
[===========================88.7%=================== ]

[===========================90.5%==================== ]

[==========================100.0%==========================]
Error: 0x800f081f

The source files could not be found.
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
6
Upload wederom de CBS log om te kijken welke problemen er nu nog worden aangegeven.
  • Open het startmenu en typ vervolgens het commando CMD.
  • Klik vervolgens met de rechtermuisknop op de Opdrachtprompt en klik op Als administrator uitvoeren.
  • Kopieer en plak nu de onderstaande commandregel in de opdrachtprompt en druk op enter.

Code: Selecteer alles

copy %windir%\logs\cbs\cbs.log "%userprofile%\Desktop\cbs.txt"
  • Op het bureaublad staat nu het bestand cbs.txt.
  • Upload cbs.txt naar https://gofile.io/uploadFiles en plaats de downloadlink in het volgende bericht.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
8
Een foutmelding waar ik nog weinig over kan vinden is: Error CSI 000000c5 (F) STATUS_FILE_IS_A_DIRECTORY. dit suggereert dat een bestand als map wordt gezien? Met de volgende fix wil ik de betreffende systeemmap e.d. nader bekijken.


Download de Afbeelding Farbar Recovery Scan Tool 32 of 64 bit via de onderstaande link naar het bureaublad.
Let op: Dit script is speciaal bedoeld voor deze PC, gebruik dit dan ook niet op andere PC's met een gelijkaardig probleem.

Als er een melding van SmartScreen verschijnt voer dan het volgende uit: Handleiding.

Farbar Recovery Scan Tool Link (64-bit-versie)

Farbar Recovery Scan Tool uitvoeren
  • Download fixlist.txt uit de bijlage naar het bureaublad, waar ook FRST.exe aanwezig is.
  • Klik met de rechtermuisknop op FRST.exe en kies voor de optie Afbeelding Als administrator uitvoeren.
  • Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
  • Druk op de Fix knop
  • Er zal u een logbestand aangemaakt worden (fixlog.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg dit logbestand als bijlage toe aan het volgende bericht..
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
11
Hallo,

Upload de COMPONENTS hive.
  • Open de Windows Verkenner en blader naar de map C:\Windows\System32\config
  • Selecteer het bestand COMPONENTS en kopieer dit naar je bureaublad.
    Let op: Indien je een melding krijgt dat het bestand in gebruik is, herstart dan je computer en probeer het nogmaals.
  • Rechtsklik op het bestand COMPONENTS op je bureaublad en kies Kopiëren naar... - Gecomprimeerde (gezipte) map.
  • Upload het bestand COMPONENTS.ZIP naar https://gofile.io/uploadFiles en plaats de downloadlink in het volgende bericht.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
12
Vanochtend ging de computer een aantal dingen voorbereiden. In de geschiedenis zag ik dat er een update voor .NET Framework 3.5 en 4.8 (KB5010472) is geïnstalleerd.

KB5011487 mislukt nog steeds. Er staat nu wel een nieuwe foutcode, niet 0x80070003 maar 0x800706be.

Er zijn problemen bij de installatie van de updates, maar we proberen de installatie later opnieuw uit te voeren. Als u dit bericht dan weer ontvangt en meer informatie wilt zoeken via internet of ondersteuning wilt, komt het volgende wellicht van pas: (0x800706be).

https://gofile.io/d/9UiNCL
13
Hallo,

Er zijn nog diverse foutmeldingen te zien. Hierbij de volgende fix.

Voer Afbeelding SFCFix.exe opnieuw uit via deze instructies.
Let op: Dit script is speciaal bedoeld voor deze PC, gebruik dit dan ook niet op andere PC's met een gelijkaardig probleem.

Download Afbeelding SFCFix.zip en sla dit bestand op het bureaublad op.
  • Let op: Sluit nu eerst alle openstaande programma's.
  • Sleep het bestand SFCFix.ZIP in SFCFix.exe zoals op onderstaande afbeelding:
Afbeelding
  • SFCFix zal het script vervolgens uitvoeren.
  • Na afloop hiervan zal op het bureaublad een logbestand met de naam SFCFix.txt verschijnen.
  • Post dit logbestand als bijlage in je volgend bericht.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
14
Dism restorehealth geeft geen problemen meer aan.

[==========================100.0%==========================] The restore operation completed successfully.
The operation completed successfully.

Windows update nog wel met weer een andere foutcode.

Sommige updatebestanden ontbreken of vertonen problemen. We proberen de update later opnieuw te downloaden. Foutcode: (0x8007000d)

Ik weet niet of je de cbs log weer nodig hebt of iets anders nu? https://gofile.io/d/hrIF62
15
Hallo,

Code: Selecteer alles

CSI    000000e1 (F) Hydration failed with error NTSTATUS_FROM_WIN32(ERROR_INVALID_DATA) . Delta Type: Forward Delta , IntegrityState Valid: true , RetrievedChecksum: 73938627 , ComputedChecksum: 73938627[gle=0x80004005]
CSI    000000e2 (F) Hydration failed for component Microsoft-Windows-AppX-Deployment-Client, version 10.0.19041.1566, arch amd64, nonSxS, pkt {l:8 b:31bf3856ad364e35} on file AppXDeploymentClient.dll with NTSTATUS -1073283059. Matching Component = Microsoft-Windows-AppX-Deployment-Client, version 10.0.19041.1288, arch amd64, nonSxS, pkt {l:8 b:31bf3856ad364e35}. FileHasForwardReverseDeltas  = false[gle=0x80004005]
Er mist nog een component, voer de volgende fix uit om die te herstellen.

Let op: Dit script is speciaal bedoeld voor deze PC, gebruik dit dan ook niet op andere PC's met een gelijkaardig probleem.
  • Zorg dat Afbeelding SFCFix.exe op het bureaublad staat.
  • Download de bijlage SFCFixScript.txt en sla dit bestand ook op het bureaublad op.
  • Let op: Sluit nu eerst alle openstaande programma's.
  • Sleep het bestand SFCFixScript.txt in SFCFix.exe zoals op onderstaande afbeelding:
Afbeelding
  • SFCFix zal het script vervolgens uitvoeren.
  • Na afloop hiervan zal op het bureaublad een logbestand met de naam SFCFix.txt verschijnen.
  • Post dit logbestand als bijlage in je volgend bericht.

Herstart hierna de computer en voer Windows Update opnieuw uit en laat hiervan het resultaat weten.
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Windows Update problemen & SFC Scannow corrupties”