Plaats reactie
1
Een aantal dagen geleden heeft de laptop een systeemupdate uitgevoerd. Sindsdien lukt het mij niet meer om de laptop op te starten. Wanneer de laptop aanstaat worden er twee opties aangegeven, problemen oplossen en/of pc uitzetten. Als ik voor probleem oplossen kies, kom ik eigenlijk niet verder. Ik kan geen updates verwijderen en of een herstel uitvoeren. Is er iemand die weet welke weg ik moet bewandelen om mijn laptop weer in te kunnen? Zie foto's voor meer duidelijkheid.

Afbeelding

Afbeelding

Alvast bedankt!
3
Super bedankt voor het snelle antwoord en dat je de tijd neemt om mij verder te helpen :)

Ik heb beide commando's gebruikt. De eerste herkent hij niet, de tweede geeft een niet veel belovende reactie:


Afbeelding
4
Typ in ditzelfde venster notepad gevolgd door enter. Kies op Bestand > Openen en ga in de verkenner naar de C schijf, indien die nog toegankelijk is probeer vanuit daar allereerst alle belangrijke bestanden veilig te stellen. Je kan die dan naar een aangesloten USB-stick of externe schijf kopiëren indien je geen backups hebt.

Dan kunnen we daarna het probleem verder bekijken.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
5
Helaas is het niet gelukt om de C schijf over te zetten. Met meerdere harde schijven geprobeerd, maar hij doet het niet en loopt steeds helemaal vast. Gelukkig hebben wij de belangrijkste dingen steeds op een harde schijf gezet, dus als er wat verloren gaat, dan is het niet heel erg. Is er nog een andere manier om de gegevens over te zetten of zijn ze verloren? En als het verloren is, hoe kan ik de laptop nog redden?

Nogmaals heel erg bedankt voor de hulp!
6
Hallo,

De laptop is nog wel te redden denk ik, een nieuwe harde schijf of SSD plaatsen zal het probleem verhelpen. Maar daarvoor heb ik wat meer info over de laptop nodig om advies te geven welke harde schijf en/of SSD je kan gebruiken. Geef dus even het type laptop (modelnummer) door.

Of er nog gegevens van de oude harde schijf hersteld kunnen worden is moeilijk van afstand te beoordelen. Maar indien de laptop weer werkt kan je de oude harde schijf in een externe behuizing plaatsen en via USB aansluiten en daarna controleren met een recovery tool. Ook daar kunnen we dan weer bij helpen om advies geven.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
7
Oke, helemaal duidelijk. Het gaat om een Toshiba Satellite L50-B-2EZ. Is dat voldoende of heb je meer nodig om het te kunnen beoordelen? En ik weet dat het een wat verouderde laptop is, heeft het überhaupt nog zin?
8
De Toshiba Satellite L50-B-2EZ is standaard uitgerust met met een 1TB HDD, hier kan ook een SSD in geplaatst worden, maar om die te vervangen moet je wel de gehele laptop demonteren. Dit is niet direct een probleem, maar je je hebt er wel de juiste tools voor nodig, zie onderstaande video.

Indien je deze laptop niet meer wilt herstellen, kan je de HDD er wel uithalen om eventuele data te kunnen herstellen.

Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
9
Dus als ik het goed begrijp kan ik een nieuwe 1TB HHD schijf bestellen en een behuizing voor de oude HHD en dat zou mits het juist wordt geïnstalleerd de problemen kunnen oplossen?
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Windows 10”