Plaats reactie
16
Gaat mij m'n pet te boven over dat F en R. :)

Het systeem heeft bij mijn weten wel de hele tijd aan internet gehangen. Hier thuis hangt ie sinds gisteren aan internet maar stond hij niet aan, behalve bij het testen. Een aanmeldscherm verschijnt er niet.
Systeem opnieuw opgestart en hetzelfde is er nu aan het gebeuren. Het Windows logo in beeld met het kringetje wat er onder aan het draaien is en dat blijft dan gewoon draaien. Ben benieuwd of ie nu ook na een langere tijd met een of andere foutmelding komt.

Moet ik het gewoon zo laten staan?
Internetkabel steekt overigens wel in, oranje lampje brandt, gele lampje knippert heel af en toe. Als ik in mijn Fritzbox ga kijken zie ik geen ip adres op die pc dus ziet er naar uit dat het internet niet werkt op de pc op dit moment.
Greetings, Black Tiger.
17
Black Tiger schreef: Ben benieuwd of ie nu ook na een langere tijd met een of andere foutmelding komt.
Kijk vooral even naar de schijfactiviteit, indien Windows nog bezig is kan er van alles - sneaky - achter het zwarte scherm uitgevoerd worden. Een tijd terug had ik een soortgelijk iets, na een nachtje draaien stond 's ochtends het aanmeldscherm in beeld.

Dit zijn o.a. de files die reeds hersteld zijn in de laatste CBS.log. Ik ben benieuwd wat het resultaat is wanneer het systeem langdurig in het opstartproces draait.

Code: Selecteer alles

2022-02-23 18:06:00, Info                  CSI    000000ad [SR] Repairing file \??\X:\windows\System32\\kdstub.dll from store
2022-02-23 18:06:00, Info                  CSI    000000ae [SR] Repairing file \??\X:\windows\Boot\EFI\\kdstub.dll from store
2022-02-23 18:06:00, Info                  CSI    000000b2 [SR] Repairing file \??\X:\windows\System32\\wpx.dll from store
2022-02-23 18:06:00, Info                  CSI    000000cc [SR] Repairing file \??\X:\windows\System32\\unattend.dll from store
2022-02-23 18:06:00, Info                  CSI    000000ce [SR] Repairing file \??\X:\windows\System32\\ReAgent.dll from store
2022-02-23 18:06:00, Info                  CSI    000000cf [SR] Repairing file \??\X:\windows\System32\nl-NL\\notepad.exe.mui from store
2022-02-23 18:06:00, Info                  CSI    000000d0 [SR] Repairing file \??\X:\windows\nl-NL\\notepad.exe.mui from store
2022-02-23 18:06:00, Info                  CSI    000000d2 [SR] Repairing file \??\X:\windows\System32\\winpe.jpg from store
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
18
Qua schijfactiviteit zie ik vrijwel niets of helemaal niets gebeuren. Heb dat ooit nog wel eens meegemaakt met een pc. Toen herstart en toen gaf ie aan te update en daarna moest nog wat meer bijgewerkt worden. Dus ja dat was iets waar ik ook al aan zat te denken.
Maar nu zie ik helemaal niets meer gebeuren eigenlijk behalve dat draaiende rondje nog steeds.
Zal hem nog eens een paar uurtjes laten aan staan, wie weet.

Die laatste CBS log is dus van na dat commando wat ik gegeven had, heeft dus wel wat geholpen maar hij kon niet alles repareren zei het ding. Ben benieuwd.
Greetings, Black Tiger.
20
Nou, het ding heeft een behoorlijk aantal uren aan gestaan, zonder schijf activiteit zo te zien. Het resultaat is hetzelfde hij komt weer terecht bij het reparatiescherm.
Ben toch bang dat er iets nog niet helemaal lekker is.
Ik was van plan de schijf er eens uit te halen en in mijn systeem te stoppen en dan te kijken wat Crystaldisk zegt of weet je een goede Seagate tool? Het is een Seagate Ironwolf wat er in zit.

Zou het ook mogelijk zijn als hij in mijn eigen pc zit om dan dat commando ook te draaien? Stel hij krijgt driveletter H in mijn pc, dan als volgt:

Code: Selecteer alles

sfc /SCANNOW /OFFBOOTDIR=H:\ /OFFWINDIR=H:\windows
of is dat een slecht plan?
Greetings, Black Tiger.
21
In principe zal dat hetzelfde resultaat moeten geven als SFC vanuit de RE omgeving, Maar de HDD checken zoals @falstring aangaf is zeker een goed idee, ook mb.t. tit de volgende melding. G Smart Control is ook een handige tool om een HDD te testen. Voor het gemak even de Engelse canned gepost...

Echter denk ik dat er een probleem is met de EFI (systeempartitie) want SFC heeft bepaalde bestanden behorende tot de Boot/EFI files proberen te herstellen.

Code: Selecteer alles

2022-02-23 18:06:00, Error                 CSI    000000d7@2022/2/23:17:06:00.418 (F) onecore\base\wcp\library\txf_library.cpp(213): Error STATUS_INVALID_DEVICE_REQUEST originated in function Windows::Rtl::TxfLogExpander::GetCurrentContainerCountMax expression: (null)
[gle=0x80004005]
2022-02-23 18:06:00, Error                 CSI    000000d8 (F) STATUS_INVALID_DEVICE_REQUEST #6471298# from ApplyTransactionPOQsToSil(...)[gle=0xd0000010]
  • Download the portable version of GSmartControl and save it on your Desktop;
  • Extract the zip file to your Desktop. Open the folder gsmartcontrol-1.1.3-win64 which should be located on your Desktop and double-click gsmartcontrol.exe to launch the program.
  • Identify your drive in the list (if recognized by the tool), and hover your mouse over it.
  • You should see something called: SMART status. It will either read: Enabled, in which case you should do the following:
  • Double-click on it to bring up its window (usually you'll find your drive by its size or its brand name);
  • Go to the Self-Tests tab, then select Extended Self-test in the Test type drop-down list and click on Execute (this test can take a few hours to complete);
  • Once the test is over, the results will be displayed at the bottom of the window. Please copy and paste these results in your next reply or take a screenshot;
  • Also, go in the Attributes tab and if you have any entries highlighted in red or pink, take a screenshot of the GSmartControl window and attach it in your next reply;
  • Please note: If the SMART Status reads: Unsupported, stop and let me know. Afbeelding
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
22
Lijkt mij ook iets met die Efi partitie, want het is toch gek dat een uitgebreide schijfcontrole niets aan geeft. Maar zeg nooit nooit.
Net als jij heb ik dit ook al eerde meegemaakt en was het na een aantal uren weer in orde en niets aan de hand met de schijf.
Dat lijkt nu anders, dus straks maar eens proberen, bedankt alvast.
Greetings, Black Tiger.
23
Zo... schijf omgebouwd ben nu even die test aan het doen.
En bedankt he. Verdikke die uitgebreide duurt ook 3,5 uur net als de chkdsk.

In schijfbeheer leek overigens alles in orde. Maar eens afwachten tot die test klaar is straks.
Greetings, Black Tiger.
24
Je schreef dat er een Seagate Ironwolf in het systeem zit, die is dus nog niet zo oud? Dat is schijfbeheer er alles goed uitziet zegt soms niet alles, als de EFI partitie corrupt is zit er vaak niets anders op dan een repair install. Plaats er eens een screenshot van, dit om even naar te kijken.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
25
Plaats er eens een screenshot van, dit om even naar te kijken.
Een screenshot van wat precies?
Ook dat zal even moeten wachten de check loopt nog 2 uur en 23 minuten en ik heb weinig zin de schijf onder die test te benaderen. ;)
Greetings, Black Tiger.
27
Oh dat kan ik je ook zo vertellen. Er is een 100 MB UEFI partitie, dan een gewone C partitie en als laatste een 500 MB herstelpartitie.
Greetings, Black Tiger.
29
Zie punt 6 van "al geprobeerd". :)

De test is eindelijk klaar. 100% completed without errors. Lifetime hours 10751. Ik heb de hele log ook bewaard maar het ziet er naar uit dat het echt niet aan de schijf ligt.
En nu?
Is er nog niets wat we kunnen doen of blijft er toch niets anders over dan een reparatie installatie?
Greetings, Black Tiger.
30
Nou ben het zat. Kreng wilde niet meer, ook niet toen ik via de herstel disk de efi partitie de boot terug gezet heb.
Backup gemaakt, ding geformatteerd en nieuw geinstalleerd en dat wilde zonder problemen lukken. Vaagheid.
Nu staat er ook gelijk de nieuwste Windows 10 op en ook nog eens de gewone pro en niet de pro N die er eerst op stond.

Toch bedankt voor het meedenken maar ik blijf het vaag vinden en blijf me nu wel afvragen waarom dat bootgedeelte niet meer gefixed kon worden.
Greetings, Black Tiger.
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Windows 10”