Plaats reactie
1
Hopelijk kunnen jullie mij helpen met de volgende vraag:
Ik heb 2 weken geleden een nieuwe HP desktop gekocht met Windows 11 en zowel een SSD als HDD (512 GB PCIe® NVMe™ M.2 SSD + 1 TB 7200 rpm SATA HDD).
Vanuit HP is SSD op de pc is de C schijf met als naam “Windows”. De HDD is de D schijf met als naam “Data”.
Bij ingebruikname wordt de C schijf gebruikt om alle programma’s (uiteraard incl. Windows) neer te zetten. Ook mijn mappen met documenten, foto’s etc. worden op de C schijf gezet.
De D schijf wordt dus vooralsnog niet gebruikt.
Ik ben van plan om al mijn mappen op de D schijf te gaan zetten, zodat er een duidelijk onderscheid is tussen de (software) programma’s en mijn documenten en foto’s.

Graag verneem ik van jullie of dit nadelen of risico’s heeft (ik maak zeer regelmatig op een externe harde schijf back ups van mijn documenten en foto’s, dus een crash van mijn C schijf heeft geen nadelige gevolgen voor mij). Ik ben ook met name benieuwd of dit gevolgen heeft voor de snelheid van mijn pc. Wordt deze daardoor sneller of langzamer of is er vrijwel geen effect?

Bij voorbaat vriendelijk dank
2
Hallo en welkom op het forum,

Alle persoonlijke bestanden kan je probleemloos op de D schijf opslaan, dit heeft verder geen invloed op de snelheid van de computer. Maar wat mij niet helemaal duidelijk is is of je op de D schijf nieuwe mappen wilt aanmaken. Of bepaalde gebruikersmappen van de C schijf naar de D schijf wilt verplaatsen?
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
3
het gaat in dit stadium vooral om het verplaatsen van mappen met bestanden van de C schijf (SSD) naar de D schijf (HDD). Maakt dat verschil tov het aanmaken van nieuwe mappen? bij voorbaat dank!
4
Wanneer je de gebruikersmappen fysiek van de C schijf naar de D schijf wilt verplaatsen vergt dat wel enige aanpassingen. Zie bijvoorbeeld deze handleiding. Wil je bijvoorbeeld de mappen: Mijn documenten, Afbeeldingen en Downloads op de D schijf plaatsen kan je via eigenschappen een nieuwe locatie toewijzen.

1. Open de verkenner en klik met de rechtermuisknop op de map documenten en kies Eigenschappen.
2. Open het tabblad Locatie en klik op de knop verplaatsen.
3. Selecteer nu de map op de D schijf en klik op Toepassen.
4. Klik vervolgens op Ja om alle inhoud naar de nieuwe map op de D schijf te verplaatsen.

Afbeelding
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Algemene computervragen en problemen”