Plaats reactie
1
Hallo
Mijn pc met Windows pro 10 zit in een bootloop.
Windows is geïnstalleerd op Kingston SSD a2000 1 TB en data op western digital 4 TB.
Bij aanzetten van pc start deze even op en daarna weer aan.Dit stopt niet en moet handmatig worden uitgeschakeld. Bios komt niet eens in beeld, maar verschijnt pas als er een cmos reset heeft plaatsgevonden. Opstarten via USB , CD blijkt niet niet werken en kan ook niet bij windows herstel omgeving komen. Enige wat werkt is een paar keer bios resetten en bios paar keer flashen. Daarna naar bios en krijg melding dat bios is gereset. Bios afsluiten en bij goed gelukt start Windows 10 weer op. Bij restarten van Windows start deze normaal weer op, maar bij uitschakelen Windows en later deze weer aanzetten kom je weer in bootloop terecht. Ik weet niet of het een software of hardware probleem is. Wie is bekend met dit probleem en kan helpen?
Alvast bedankt
3
Hi Maxstar,
Bedankt voor je reactie. Batterij was al vervangen en mocht niet baten. Ik denk dat bij opstarten een of ander manier de boot manager op de Kingston a2000 ssd m.2 niet benaderbaar is of het is een psu probleem.
5
Windows start een aantal malen gewoon op,nadat deze helemaal was afgesloten ben daarna was het weer zover.Ik heb HDD ontkoppeld en SSD en video kaart verwijderd en nog steeds uit en aan.
Ik zal nog een keer naar de ram moeten kijken.Memtest gaf aan dat alles perfect werkt. Nu nog moederbord, Cd speler en voeding bekijken.
Heb geen voeding beschikbaar om te testen. Jammer dat er geen software bestaat die kan aangeven waar het euvel ligt.
7
Hierbij mijn configuratie
Gigabyte Sniper B7 2 Core i7 6700
Kingston 16GB DDR4
4TB WD
GTX970 4GB videocard
USB3

CoolerMaster 120V
Antec 700 Watt voeding
Bij opstarten krijg ik maar 1 piep te horen
8
Hallo,

Het volgende probleem betreft dan wel een andere type moederbord maar komt qua probleem wel overeen. Zie vooral het volgende citaat, controleer dit eens in de BIOS.
(...) Was randomly turning off and on settings in the bios.. and turning off the Intel gpu in the CPU off allowed my PC to stop cycle booting... I went back in the bios changed the GEN 1 to 2 and still booted up fine, and then I changed it from GEN 2 to GEN 3 and it boots up fine now..
https://www.overclockers.com/forums/thr ... lz.759880/
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
11
Hoi,
Ik had eergisteren een bericht achtergelaten,maar nergens te vinden. Dus hierbij mijn bericht.
In Windows Nvidia scherm bij instellingen physx van auto op GTX 970 gezet. In bios geen optie Gen te bekennen dus heb ik bij chipset internal graphics uitgeschakeld. Pc meerdere malen afgesloten en opgestart. Probleem opgelost. Bedankt Maxstar je bent een topper
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Windows 10”