! In dit forumonderdeel kunnen forumgebruikers alleen op eigen onderwerpen reageren.

1. Voor het verhelpen van problemen met Windows Update zijn vaak meerdere stappen nodig, helaas bestaat er geen all-in-one tool om dit soort problemen op te lossen.
2. Neem a.u.b. nooit instructies van gelijkaardige problemen over, dit kan averechts werken en voor problemen zorgen. Open altijd een eigen onderwerp en volg de daarin gegeven instructies op.
Plaats reactie
76
Hallo.

Geen probleem, exporteer de volgende registersleutel als hive.
  • Open het startmenu en typ het commando regedit en kies de optie als administrator uitvoeren.
  • Navigeer nu naar de volgende registersleutel:

Code: Selecteer alles

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Component Based Servicing
  • Klik nu met de rechtermuisknop op Component Based Servicing en kies de optie Exporteren.
  • Verander het Opslaan als type in: Registercomponentbestanden (*.*).
Afbeelding
  • Sla dit bestand als 'ComponentBasedServicing' op, bijvoorbeeld op het bureaublad.
  • Klik nu met de rechtermuisknop op dit bestand en kies de optie Kopiëren naar > Gecomprimeerde (gezipte) map.
  • Upload dit bestand naar https://gofile.io/uploadFiles en plaats hier de downloadlink.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
77
Hallo,

Upload tevens een kopie van de CBS map om de log geschiedenis van voor 9 februari na te kijken.
  • Open de Windows Verkenner en blader naar de map C:\Windows\Logs.
  • Klik met de rechtermuisknop op de map CBS en kies Kopiëren naar.... > - Gecomprimeerde (gezipte) map.
  • Nu verschijnt de melding: "Kan de gecomprimeerde (gezipte) map niet hier maken. Wilt u de map in plaats hiervan op het bureaublad maken?"
  • Klik hier op Ja.
  • Upload het bestand CBS.ZIP naar GoFile en plaats de downloadlink in het volgende bericht.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
79
Hallo,

In de laatste logs zijn nu deze twee fout meldingen nog te bespeuren.

Code: Selecteer alles

2022-02-08 22:18:07, Info                  CSI    00000067 Component Microsoft-Hyper-V-Hypervisor-Host-Service.Resources, version 10.0.17763.864, arch amd64, culture [l:5]'fr-FR', nonSxS, pkt {l:8 b:31bf3856ad364e35} does not have a winner but has 1 other component version(s)
2022-02-08 22:18:07, Error                 CSI    00000068 (F) Can not identify matching versions for component Microsoft-Hyper-V-Hypervisor-Host-Service.Resources, version 10.0.17763.864, arch amd64, culture [l:5]'fr-FR', nonSxS, pkt {l:8 b:31bf3856ad364e35}.[gle=0x80004005]
2022-02-08 22:18:07, Error                 CSI    00000069@2022/2/8:21:18:07.085 (F) Attempting to mark store corrupt with category [l:21 ml:22]'CorruptComponentValue'[gle=0x80004005]

2022-02-08 22:18:07, Info                  CSI    0000006c Component Microsoft-Windows-Host-Network-Service.Resources, version 10.0.17763.348, arch amd64, culture [l:5]'fr-FR', nonSxS, pkt {l:8 b:31bf3856ad364e35} does not have a winner but has 1 other component version(s)
2022-02-08 22:18:07, Error                 CSI    0000006d (F) Can not identify matching versions for component Microsoft-Windows-Host-Network-Service.Resources, version 10.0.17763.348, arch amd64, culture [l:5]'fr-FR', nonSxS, pkt {l:8 b:31bf3856ad364e35}.[gle=0x80004005]
2022-02-08 22:18:07, Error                 CSI    0000006e@2022/2/8:21:18:07.763 (F) Attempting to mark store corrupt with category [l:21 ml:22]'CorruptComponentValue'[gle=0x80004005]
Voer de volgende zoekopdracht uit met FRST om dit verder te bekijken...

Rechtsklik op Afbeelding of FRST64.exe en klik op "Als administrator uitvoeren".
  • Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
  • Kopieer en plak het onderstaande in het invoerveld en klik daarna op de knop Bestanden zoeken.

    Code: Selecteer alles

    SearchAll: Microsoft-Windows-Host-Network-Service;Microsoft-Hyper-V-Hypervisor-Host-Service
    
  • Wacht geduldig tot de scan klaar is.
  • Na de scan wordt het logbestand Search.txt aangemaakt (en geopend) vanwaar FRST64.EXE gestart is.
  • Sluit dit logbestand en post het als bijlage in het volgende bericht.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
81
Ik heb de bijbehorende registersleutels gevonden, hierbij de volgende fix.

Stap 1. Start de Afbeelding Farbar Recovery Scan Tool nogmaals.
Let op: Dit script is speciaal bedoeld voor deze PC, gebruik dit dan ook niet op andere PC's met een gelijkaardig probleem.
  • Download fixlist.txt uit de bijlage naar het bureaublad, waar ook FRST.exe aanwezig is.
  • Dubbelklik op FRST.exe om de tool te starten.
  • Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
  • Druk op de Fix knop
  • Er zal u een logbestand aangemaakt worden (fixlog.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg dit logbestand als bijlage toe aan het volgende bericht..

Stap 2. Herstart de computer en voer hierna DISM weer uit.
  • Open het startmenu en typ vervolgens het commando CMD.
  • Klik vervolgens met de rechtermuisknop op de Opdrachtprompt en klik op "Als administrator uitvoeren".
  • Kopieer en plak nu het onderstaande commando in de opdrachtprompt.

    Code: Selecteer alles

    DISM /Online /Cleanup-Image /RestoreHealth
    
  • Als dit proces gereed maak dan een screenshot van dit scherm en upload deze naar www.imgdumper.nl en plaats hier de BBcode link.
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
83
Hallo,

Kijk, de aanhouder wint. Voer nu Windows Update uit en laat hiervan het resultaat weten, deze versie van Windows 10 Build 17763 (1809) is immers out-dated sinds 10-11-2020.

Mogelijk krijg je een melding dat er belangrijke beveiligings-en kwaliteitsfixes ontbreken, zo ja laat dit dan ook even weten.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
85
Oh nu kan ik wel op "Nu installeren" drukken.

Edit:
Ik had het verkeerd begrepen. "Nu installeren" probeert de update weer te downloaden en ik krijg dezelfde foutmelding als hierboven.
86
Hallo,

KB4586793 is expired en biedt Microsoft niet meer via de reguliere updatekanalen aan. Probeer deze update met DISM te installeren zoals beschreven in bericht #21. Indien dit ook faalt upload dan weer de laatste CBS.log en plaats de downloadlink in het volgende bericht.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
88
Kreeg je wederom de foutmelding 0x800f0982 te zien? Upload ook even de laatste CbsPersist_202202..... log van vandaag.
Voer hierna het volgende uit.
  • Open het Configuratiescherm - Programma's en onderdelen.
  • Klik op de link Windows-onderdelen in- of uitschakelen.
    Note: Hierdoor wordt de components hive in het register geladen. Dit is zo meteen nodig. Laat het venster "Windows onderdelen" open terwijl je de resterende stappen uitvoert. Je mag het minimaliseren maar niet afsluiten.
Farbar Recovery Scan Tool uitvoeren
  • Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
  • Kopieer en plak het onderstaande KB-nummer in het invoerveld en klik daarna op de knop Zoeken in register..
    • KB4586793
  • Wacht geduldig tot de scan klaar is.
  • Na de scan wordt het logbestand SearchReg.txt aangemaakt (en geopend) vanwaar FRST64.EXE gestart is.
  • Sluit dit logbestand en post het als bijlage in het volgende bericht.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Windows Update problemen & SFC Scannow corrupties”