Pagina 4 van 5

KB5009543 mislukt elke keer foutcode 0x800f0988

Geplaatst: 18 jan 2022 12:23
door Maxstar
Voer de volgende drie commando's één voor één uit en laat hiervan weer het resultaat weten.

Code: Selecteer alles

DISM /Online /Cleanup-Image /StartComponentCleanup
DISM /Online /Cleanup-Image /RestoreHealth
sfc /scannow

KB5009543 mislukt elke keer foutcode 0x800f0988

Geplaatst: 18 jan 2022 12:38
door CTTDB

KB5009543 mislukt elke keer foutcode 0x800f0988

Geplaatst: 18 jan 2022 12:45
door Maxstar
De component store is wel hersteld gezien de percentages, laat Windows Update weer uitvoeren en laat het resultaat weten. Indien er wederom een foutmelding verschijnt plaats dan weer een linkje naar de CBS log. Ik ben namelijk heel benieuwd of de foutmelding PSFX_E_INVALID_DELTA_COMBINATION weer verschijnt, want in de laatste CBS log was die foutmelding na de installatie van de servicing stack 10.0.19041.1490 niet meer aanwezig.

KB5009543 mislukt elke keer foutcode 0x800f0988

Geplaatst: 18 jan 2022 14:12
door CTTDB
Faalt nog steeds Maxstar.
https://gofile.io/d/HjUOpg
Moet er bij zeggen dat ik niet vooraf geprobeerd heb om KB5010793 een herkansing te geven

KB5009543 mislukt elke keer foutcode 0x800f0988

Geplaatst: 18 jan 2022 14:22
door Maxstar
Wederom dezelfde foutmelding. Kijk eens in de map "C:\Windows\servicing\LCU".
Is daar de map: Package_for_RollupFix~31bf3856ad364e35~amd64~~19041.1466.1.6 aanwezig? En zo ja bevat deze map ook submappen en bestanden. In totaal zouden dat er v.a. 71000 moeten zijn.

KB5009543 mislukt elke keer foutcode 0x800f0988

Geplaatst: 18 jan 2022 15:17
door CTTDB
Die map is inderdaad aanwezig en bevat:
98798 bestanden
36513 mappen
Totale grootte ongeveer 1GB op schijf

KB5009543 mislukt elke keer foutcode 0x800f0988

Geplaatst: 18 jan 2022 15:28
door Maxstar
Oké, we gaan weer even een zoekopdracht uitvoeren naar een file die verantwoordelijk is voor de foutmelding.

Rechtsklik op Afbeelding of FRST64.exe en klik op "Als administrator uitvoeren".
  • Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
  • Kopieer en plak het onderstaande in het invoerveld en klik daarna op de knop Bestanden zoeken.

    Code: Selecteer alles

    SearchAll: Microsoft-Windows-WindowsMediaPlayer-Troubleshooters
    
  • Wacht geduldig tot de scan klaar is.
  • Na de scan wordt het logbestand Search.txt aangemaakt (en geopend) vanwaar FRST64.EXE gestart is.
  • Sluit dit logbestand en post het als bijlage in het volgende bericht.

KB5009543 mislukt elke keer foutcode 0x800f0988

Geplaatst: 18 jan 2022 15:41
door CTTDB
Hier is het nieuwe bestand

KB5009543 mislukt elke keer foutcode 0x800f0988

Geplaatst: 18 jan 2022 16:49
door Maxstar
Bedankt, inmiddels is het een en ander een stuk duidelijker met de zoekopdrachten. In post #33 gaf je al de link naar BornCity waar het onderstaande commando de oplossing zou zijn voor de foutmelding: [PSFX_E_INVALID_DELTA_COMBINATION].

Code: Selecteer alles

Dism.exe /online /Cleanup-Image /StartComponentCleanup
Helaas heeft dit niet gewerkt, want de map: C:\Windows\servicing\LCU is niet opgeschoond. De volledige (corrupte) map is nog aanwezig of deels opgeschoond. Gezien de foutmelding: Failed to set Corrupt value in store. [HRESULT = 0x80070005 - E_ACCESSDENIED]

Probeer het volgende commando eens en kijk of de bovenstaande LCU map dan wel leeg is.

Code: Selecteer alles

Dism.exe /online /Cleanup-Image /StartComponentCleanup /ResetBase

KB5009543 mislukt elke keer foutcode 0x800f0988

Geplaatst: 18 jan 2022 17:09
door CTTDB
Die map wordt niet leeg gemaakt.
C:\Windows\servicing\LCU
1,04 GB (1.121.210.368 bytes)
98.798 bestanden, 36.513 mappen

C:\Windows\servicing\LCU\Package_for_RollupFix~31bf3856ad364e35~amd64~~19041.1415.1.6

Als het essentieel is dat die map leeg moet zijn, kan die dan niet handmatig leeg gemaakt worden?
Desnoods m.b.v. een extern boot medium.

KB5009543 mislukt elke keer foutcode 0x800f0988

Geplaatst: 18 jan 2022 17:15
door Maxstar
Op die map zitten bepaalde permissies, probeer eerst de volgende Fixlist eens uit te voeren met FRST. Wanneer Toegang geweigerd (code 5) verschijnt weten we in ieder geval dat het mogelijk een permissie issue is, via een extern boot medium komen we dat niet te weten.

Start de Afbeelding Farbar Recovery Scan Tool nogmaals.
Let op: Dit script is speciaal bedoeld voor deze PC, gebruik dit dan ook niet op andere PC's met een gelijkaardig probleem.
  • Download fixlist.txt uit de bijlage naar het bureaublad, waar ook FRST.exe aanwezig is.
  • Dubbelklik op FRST.exe om de tool te starten.
  • Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
  • Druk op de Fix knop
  • Er zal u een logbestand aangemaakt worden (fixlog.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg dit logbestand als bijlage toe aan het volgende bericht..

KB5009543 mislukt elke keer foutcode 0x800f0988

Geplaatst: 18 jan 2022 18:03
door CTTDB
Fixlog.txt

KB5009543 mislukt elke keer foutcode 0x800f0988

Geplaatst: 18 jan 2022 18:31
door Maxstar
Volgens de Fixlog is de map in "C:\Windows\servicing\LCU" verwijderd, klopt dat? Zo ja herstart de computer en voer Windows Update opnieuw uit. :pray:

KB5009543 mislukt elke keer foutcode 0x800f0988

Geplaatst: 18 jan 2022 18:44
door CTTDB
De map is nu inderdaad leeg.
Ga nu Windows Update opnieuw proberen

KB5009543 mislukt elke keer foutcode 0x800f0988

Geplaatst: 18 jan 2022 18:57
door CTTDB
Helaas Maxstar,
Heb eerst KB5009543 gedaan maar die faalde wederom.
Daarna ook KB5010793 maar die kwam ook weer met de melding terug dat het niet geïnstalleerd kon worden.
Beide met dezelfde bekende foutmelding.

Voor vandaag stop ik er weer mee.
bedankt voor je volhardendheid.