! In dit forumonderdeel kunnen forumgebruikers alleen op eigen onderwerpen reageren.

1. Voor het verhelpen van problemen met Windows Update zijn vaak meerdere stappen nodig, helaas bestaat er geen all-in-one tool om dit soort problemen op te lossen.
2. Neem a.u.b. nooit instructies van gelijkaardige problemen over, dit kan averechts werken en voor problemen zorgen. Open altijd een eigen onderwerp en volg de daarin gegeven instructies op.
Plaats reactie
1
Ook bij mij faalt die update keer op keer.
Ik heb de behandeling er van door MaxStar voor Juudje op 12 januari gelezen.
Daarnaast heb ik ook de handleiding "Hulp bij Windows 10 update problemen" door PC Web Plus, 24 jan 2020 gelezen.
Verschil tussen deze twee is dat in de handleiding de gehele map CBS geupload moet worden, terwijl dat bij de behandeling van Juudje alleen de logfile is.
Er staan ook meerdere CAB bestanden in deze map.

Ik heb de opdracht "SFC /Scannow" uitgevoerd die dan inderdaad problemen meldt met een identiek scherm als in de handleiding en meldt dat deze gerepareerd zijn
Daarna heb ik de opdracht "DISM /Online /Cleanup-Image /RestoreHealth" uitgevoerd.

Ik had de hoop dat dan een volgende poging om KB5009543 binnen te halen goed zou gaan, helaas is dat niet het geval.
Wat op valt is dat het installatieproces even stokt bij 20%, vervolgens stokt bij dacht ik 73% en vervolgens door loopt naar 100%.
Bij 100% gebeurt er ook even niets , waarop dan wederom dezelfde foutmelding verschijnt.

Ik hoop dat jullie mij hier verder me kunnen helpen.
In ieder geval bij voorbaat dank.
2
Hallo,

Doe het volgende, die CAB-bestand zijn gearchiveerde logs en hebben we mogelijk ook nodig.
  • Open de Windows Verkenner en blader naar de map C:\Windows\Logs.
  • Klik met de rechtermuisknop op de map CBS en kies Kopiëren naar.... > - Gecomprimeerde (gezipte) map.
  • Nu verschijnt de melding: "Kan de gecomprimeerde (gezipte) map niet hier maken. Wilt u de map in plaats hiervan op het bureaublad maken?"
  • Klik hier op Ja.
    Afbeelding
  • Upload het bestand CBS.ZIP naar GoFile en plaats de downloadlink in het volgende bericht.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
3
Beste abbs,
Net weer de opdracht SFC /Scannow uitgevoerd
Gevolgd door DISM /Online /Cleanup-Image /RestoreHealth
De map CBS geupload. Download link is : https://gofile.io/d/I3HgwP
Bitmapjes van de twee CMD opdrachten heb ik ook geupload. Downloadlink daarvan is: https://gofile.io/d/os1G0S

Wat me deze keer opgevallen is dat de foutmelding van KB5009543 anders is namelijk (0x800f0988)
Of dat een aantal van de vorige keren ook zo was durf ik niet te zeggen.

Met vriendelijke groet
CTTDB
4
Hallo,

Volg de onderstaande instructies om een Afbeelding DISM van Windows uit te voeren.
  • Open het startmenu en typ vervolgens het commando CMD.
  • Klik vervolgens met de rechtermuisknop op de Opdrachtprompt en klik op Als administrator uitvoeren.
  • Kopieer en plak nu één voor één de onderstaande twee commandoregels in de opdrachtprompt gevolgd door enter.

    Code: Selecteer alles

    DISM /online /get-packages /format:table > "%USERPROFILE%\desktop\DISM-Packages.txt"
    
  • Als dit klaar staat er op het bureaublad een bestand DISM-Packages.txt op het bureaublad, voeg dit bestand als bijlage toe.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
6
Voer het volgende uit om een update te installeren via Afbeelding DISM.
  • Open het startmenu en typ het commando CMD, klik nu op de optie Als administrator uitvoeren.
  • Kopieer en plak nu het volgende commando in de opdrachtprompt en druk op enter. (Laat de opdrachtprompt open staan!)

Code: Selecteer alles

MD C:\WUTemp
  • Download nu de volgende update (KB5009543) naar de map C:\WUTemp. (Of kopieer dit bestand vanuit de downloadmap naar C:\WUTemp - belangrijk!)
  • Downloadlink: KB5009543
  • Kopieer en plak nu één voor één de onderstaande (drie) commandoregels in de opdrachtprompt en druk telkens op enter

Code: Selecteer alles

CD C:\WUTemp
EXPAND.exe windows10.0-kb5009543-x64_c7b660efcaaa2dd1d55fe91c5cea3d9b209a15cd.msu -f:* C:\WUTemp
DISM.exe /Online /Add-Package /PackagePath:C:\WUtemp\Windows10.0-KB5009543-x64.cab
  • Als dit proces gereed is maak dan een screenshot van dit venster en plaats die in het volgende bericht via www.imgdumper.nl.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
9
Volg de onderstaande instructies om een Afbeelding DISM Store Cleanup van Windows uit te voeren.
  • Open het startmenu en typ vervolgens het commando CMD.
  • Klik vervolgens met de rechtermuisknop op de Opdrachtprompt en klik op Als administrator uitvoeren.
  • Kopieer en plak nu de onderstaande commandregel in de opdrachtprompt en druk op enter.

Code: Selecteer alles

Dism.exe /Online /Cleanup-Image /StartComponentCleanup
  • Als dit klaar is maak je een screenshot (druk op ALT+Printscreen), upload deze naar www.imgdumper.nl. en plaats de link in het volgende bericht.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
15
Herstart de computer en probeer nogmaals Windows Update op de normale manier uit te voeren. Laat hiervan even het resultaat weten.

Indien de update wederom mislukt voer dan het onderstaande uit om de Servicing Stack te controleren, vanwege deze foutmelding.

Code: Selecteer alles

CSI    00000001 Shim considered [l:126]'\??\C:\Windows\Servicing\amd64_microsoft-windows-servicingstack_31bf3856ad364e35_10.0.19041.1371_none_7e1bd7147c8285b0\wcp.dll' : got STATUS_OBJECT_PATH_NOT_FOUND
Download de Afbeelding Farbar Recovery Scan Tool 32 of 64 bit via de onderstaande link naar het bureaublad.
Let op: Dit script is speciaal bedoeld voor deze PC, gebruik dit dan ook niet op andere PC's met een gelijkaardig probleem.

Farbar Recovery Scan Tool Link (64-bit-versie)

Farbar Recovery Scan Tool uitvoeren
  • Download fixlist.txt uit de bijlage naar het bureaublad, waar ook FRST.exe aanwezig is.
  • Klik met de rechtermuisknop op FRST.exe en kies voor de optie Afbeelding Als administrator uitvoeren.
  • Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
  • Druk op de Fix knop
  • Er zal u een logbestand aangemaakt worden (fixlog.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg dit logbestand als bijlage toe aan het volgende bericht..
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Windows Update problemen & SFC Scannow corrupties”