Pagina 1 van 5
KB5009543 mislukt elke keer foutcode 0x800f0988
Geplaatst: 16 jan 2022 11:46
door CTTDB
Ook bij mij faalt die update keer op keer.
Ik heb de behandeling er van door MaxStar voor Juudje op 12 januari gelezen.
Daarnaast heb ik ook de handleiding "Hulp bij Windows 10 update problemen" door PC Web Plus, 24 jan 2020 gelezen.
Verschil tussen deze twee is dat in de handleiding de gehele map CBS geupload moet worden, terwijl dat bij de behandeling van Juudje alleen de logfile is.
Er staan ook meerdere CAB bestanden in deze map.
Ik heb de opdracht "SFC /Scannow" uitgevoerd die dan inderdaad problemen meldt met een identiek scherm als in de handleiding en meldt dat deze gerepareerd zijn
Daarna heb ik de opdracht "DISM /Online /Cleanup-Image /RestoreHealth" uitgevoerd.
Ik had de hoop dat dan een volgende poging om KB5009543 binnen te halen goed zou gaan, helaas is dat niet het geval.
Wat op valt is dat het installatieproces even stokt bij 20%, vervolgens stokt bij dacht ik 73% en vervolgens door loopt naar 100%.
Bij 100% gebeurt er ook even niets , waarop dan wederom dezelfde foutmelding verschijnt.
Ik hoop dat jullie mij hier verder me kunnen helpen.
In ieder geval bij voorbaat dank.
KB5009543 mislukt elke keer foutcode 0x800f0988
Geplaatst: 16 jan 2022 12:25
door abbs
Hallo,
Doe het volgende, die CAB-bestand zijn gearchiveerde logs en hebben we mogelijk ook nodig.
- Open de Windows Verkenner en blader naar de map C:\Windows\Logs.
- Klik met de rechtermuisknop op de map CBS en kies Kopiëren naar.... > - Gecomprimeerde (gezipte) map.
- Nu verschijnt de melding: "Kan de gecomprimeerde (gezipte) map niet hier maken. Wilt u de map in plaats hiervan op het bureaublad maken?"
- Klik hier op Ja.
- Upload het bestand CBS.ZIP naar GoFile en plaats de downloadlink in het volgende bericht.
KB5009543 mislukt elke keer foutcode 0x800f0988
Geplaatst: 16 jan 2022 13:35
door CTTDB
Beste abbs,
Net weer de opdracht SFC /Scannow uitgevoerd
Gevolgd door DISM /Online /Cleanup-Image /RestoreHealth
De map CBS geupload. Download link is :
https://gofile.io/d/I3HgwP
Bitmapjes van de twee CMD opdrachten heb ik ook geupload. Downloadlink daarvan is:
https://gofile.io/d/os1G0S
Wat me deze keer opgevallen is dat de foutmelding van KB5009543 anders is namelijk (0x800f0988)
Of dat een aantal van de vorige keren ook zo was durf ik niet te zeggen.
Met vriendelijke groet
CTTDB
KB5009543 mislukt elke keer foutcode 0x800f0988
Geplaatst: 16 jan 2022 13:56
door Maxstar
Hallo,
Volg de onderstaande instructies om een
DISM van Windows uit te voeren.
- Open het startmenu en typ vervolgens het commando CMD.
- Klik vervolgens met de rechtermuisknop op de Opdrachtprompt en klik op Als administrator uitvoeren.
- Kopieer en plak nu één voor één de onderstaande twee commandoregels in de opdrachtprompt gevolgd door enter.
Code: Selecteer alles
DISM /online /get-packages /format:table > "%USERPROFILE%\desktop\DISM-Packages.txt"
- Als dit klaar staat er op het bureaublad een bestand DISM-Packages.txt op het bureaublad, voeg dit bestand als bijlage toe.
KB5009543 mislukt elke keer foutcode 0x800f0988
Geplaatst: 16 jan 2022 14:00
door CTTDB
Het bestand heeft als downloadlink:
https://gofile.io/d/CZtVw4
KB5009543 mislukt elke keer foutcode 0x800f0988
Geplaatst: 16 jan 2022 14:20
door Maxstar
Voer het volgende uit om een update te installeren via
DISM.
- Open het startmenu en typ het commando CMD, klik nu op de optie Als administrator uitvoeren.
- Kopieer en plak nu het volgende commando in de opdrachtprompt en druk op enter. (Laat de opdrachtprompt open staan!)
- Download nu de volgende update (KB5009543) naar de map C:\WUTemp. (Of kopieer dit bestand vanuit de downloadmap naar C:\WUTemp - belangrijk!)
- Downloadlink: KB5009543
- Kopieer en plak nu één voor één de onderstaande (drie) commandoregels in de opdrachtprompt en druk telkens op enter
Code: Selecteer alles
CD C:\WUTemp
EXPAND.exe windows10.0-kb5009543-x64_c7b660efcaaa2dd1d55fe91c5cea3d9b209a15cd.msu -f:* C:\WUTemp
DISM.exe /Online /Add-Package /PackagePath:C:\WUtemp\Windows10.0-KB5009543-x64.cab
- Als dit proces gereed is maak dan een screenshot van dit venster en plaats die in het volgende bericht via www.imgdumper.nl.
KB5009543 mislukt elke keer foutcode 0x800f0988
Geplaatst: 16 jan 2022 14:54
door CTTDB
Dat gaat helaas niet goed.
Proces stopt bij 4% met foutmelding
Plaats zo een screenshot
https://www.imgdumper.nl/uploads9/61e42 ... m-fout.JPG
KB5009543 mislukt elke keer foutcode 0x800f0988
Geplaatst: 16 jan 2022 14:56
door CTTDB
Ik heb dat log bestand geupload:
https://gofile.io/d/o3ozuR
KB5009543 mislukt elke keer foutcode 0x800f0988
Geplaatst: 16 jan 2022 15:06
door Maxstar
Volg de onderstaande instructies om een
DISM Store Cleanup van Windows uit te voeren.
- Open het startmenu en typ vervolgens het commando CMD.
- Klik vervolgens met de rechtermuisknop op de Opdrachtprompt en klik op Als administrator uitvoeren.
- Kopieer en plak nu de onderstaande commandregel in de opdrachtprompt en druk op enter.
Code: Selecteer alles
Dism.exe /Online /Cleanup-Image /StartComponentCleanup
- Als dit klaar is maak je een screenshot (druk op ALT+Printscreen), upload deze naar www.imgdumper.nl. en plaats de link in het volgende bericht.
KB5009543 mislukt elke keer foutcode 0x800f0988
Geplaatst: 16 jan 2022 16:15
door CTTDB
KB5009543 mislukt elke keer foutcode 0x800f0988
Geplaatst: 16 jan 2022 16:19
door Maxstar
Dit is gelukt, probeer nu KB5009543 weer te installeren via DISM zoals beschreven in
bericht #6.
KB5009543 mislukt elke keer foutcode 0x800f0988
Geplaatst: 16 jan 2022 16:28
door CTTDB
Kan ik het downloaden van KB5009543 achterwege laten en alleen de drie cmd instructies uitvoeren?
KB5009543 mislukt elke keer foutcode 0x800f0988
Geplaatst: 16 jan 2022 16:31
door Maxstar
Jazeker, indien je niets uit de map C:\WUTemp hebt verwijderd kan je direct dit commando starten.
Code: Selecteer alles
DISM.exe /Online /Add-Package /PackagePath:C:\WUtemp\Windows10.0-KB5009543-x64.cab
KB5009543 mislukt elke keer foutcode 0x800f0988
Geplaatst: 16 jan 2022 16:47
door CTTDB
Deze keer resulteerde dat ook in een fout bij 4%
De nieuwe logfile staat op :
https://gofile.io/d/UfrANs
Het screenshot op :
https://www.imgdumper.nl/uploads9/61e43 ... Error2.JPG
KB5009543 mislukt elke keer foutcode 0x800f0988
Geplaatst: 16 jan 2022 17:00
door Maxstar
Herstart de computer en probeer nogmaals Windows Update op de normale manier uit te voeren. Laat hiervan even het resultaat weten.
Indien de update wederom mislukt voer dan het onderstaande uit om de Servicing Stack te controleren, vanwege deze foutmelding.
Code: Selecteer alles
CSI 00000001 Shim considered [l:126]'\??\C:\Windows\Servicing\amd64_microsoft-windows-servicingstack_31bf3856ad364e35_10.0.19041.1371_none_7e1bd7147c8285b0\wcp.dll' : got STATUS_OBJECT_PATH_NOT_FOUND
Download de
Farbar Recovery Scan Tool 32 of 64 bit via de onderstaande link naar het bureaublad.
Let op: Dit script is speciaal bedoeld voor deze PC, gebruik dit dan ook niet op andere PC's met een gelijkaardig probleem.
Farbar Recovery Scan Tool Link (64-bit-versie)
Farbar Recovery Scan Tool uitvoeren
- Download fixlist.txt uit de bijlage naar het bureaublad, waar ook FRST.exe aanwezig is.
- Klik met de rechtermuisknop op FRST.exe en kies voor de optie Als administrator uitvoeren.
- Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
- Druk op de Fix knop
- Er zal u een logbestand aangemaakt worden (fixlog.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
- Voeg dit logbestand als bijlage toe aan het volgende bericht..