Plaats reactie
1
Goedemiddag,
Wij hebben een Experiabox v9 (KPN) en daar heeft 6 jaar zonder problemen een camerasysteem met 3 camera's op gedraaid.
Echter, de recorder is kapot gegaan en zodoende hebben we een nieuwe recorder aangeschaft (XVR 5.0) met een extern beeldscherm waar we ook beeld van de camera's hebben.
Helaas nemen de camera's op dit moment niets op en we krijgen ook geen connectie op de (nieuwe) app op onze telefoons.
We denken/vermoeden dat er ergens een poort open gezet of aangepast moet worden, maar weten niet hoe we dat moeten doen.
Voorheen heeft alles goed gewerkt....wie kan ons hier bij helpen om het weer werkende te krijgen?

Alvast bedankt voor de hulp!
2
Hallo.
Oh de Experiabox V9, die is al wat ouder, KPN heeft al langere tijd de V10 in gebruik inmiddels. Hetgeen niet wil zeggen dat de 9 slecht zou zijn.

Alleen XVR 5.0 zegt me niets, dat is een typenummer daar zou ook een merk bij moeten horen, tenzij het Chinees spul is.
Is het deze van Shield soms?


Goed, dat gezegd hebbende, zou best kunnen dat de camera's nu niet meer van buiten werken. Ik neem aan dat alle camera's op de recorder zijn aangesloten en dat je dus middels de app ook via de recorder kijkt.
Dan moet je eerst weten welk ip adres deze recorder heeft, dat kun je in de instellingen van de recorder bekijken. Dat ip adres kun je dan in je V9 reserveren zodat de recorder altijd hetzelfde ip adres krijgt en dan de benodigde poort forwards maken, of de bestaande forwards (die moet je kunnen terugvinden van de oude recorder) wijzigen.

Maar.... als ik lees dat er zelfs niets opgenomen wordt, denk ik eerder dat er iets anders aan de hand is. En dat zul je eerst moeten oplossen voordat je aan verbinding van buitenaf gaat denken. Lokaal zal het eerst goed moeten werken.

Zijn de camera's direct aangesloten op de recorder?
Zoja, is dat middels gewone kabel met tulpstekkers of is dat via UTP kabel of via wifi?
Zijn alle instellingen correct? Want als je de camera's op dat externe beeldscherm kunt zien, dan is er dus verbinding met de recorder. Die moet dan ook kunnen opnemen. Dat heeft dan niets meer met netwerk te maken maar met instellingen van de recorder.

Misschien helpt bovenstaand filmpje je al een stuk verder.
Greetings, Black Tiger.
3
Goedemiddag Black Tiger,
Het is de recorder van bovenstaand filmpje ja. We hadden dat filmpje al bekeken zonder resultaat.
De camera's zijn door middel van een BNC kabel aangesloten op de recorder. Maar ze nemen helaas niks op en via de app heb ik ook geen beeld op mijn gsm.











Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
4
Hallo Tino.

Ik dacht dat je de camera's wel te zien kreeg op het externe beeldscherm? Maar als ik naar jouw screenshots kijk en searching devices dan zie ik nergens beeld of een camera.
Op dat eerste screenshot dus. Zonder camera sowieso geen opname.
Was dat dan een vergissing dat je eerst schreef dat je wel beeld had van je camera's op een externe monitor?

Die app hoef je even niet naar te kijken totdat je recorder fatsoenlijk werkt, want als die geen camera's ziet is er ook geen opname en ook geen beeld via netwerk.
Greetings, Black Tiger.
5
Ik zie inderdaad wel de beelden van mijn 3 camera's op mijn externe beeldscherm. Ik zie ze echter verder nergens vermeld staan (zie de screenshots), dus ik weet niet waar het mis gaat.....
6
Ik denk dat ik dan wat meer uitleg nodig heb. Wat zie ik hier dan op het eerste screenshot? Dat is dus niet je externe beeldscherm?
Is dit dan software op je PC of zo waarmee je de recorder probeert te bereiken?

En zo ja, is dat externe scherm dan met een HDMI kabel met de recorder verbonden?
Misschien moet je dan eens de "manual add" optie proberen om de camera's zichtbaar te krijgen in de software.

Maar ik blijf het vreemd vinden. Normaliter moet je op dat externe beeldscherm dan ook via de afstandsbediening je recorder kunnen bedienen en instellen wanneer en van welke camera's er opnames gemaakt moeten worden.
Deels werkt het dus, maar deels ook niet. Ik krijg zo'n voorzichtig vermoeden dat die recorder niet helemaal lekker is want met bnc verbindingen moet dat eigenlijk gewoon meteen werken allemaal.
Greetings, Black Tiger.
7
Het eerste screenshot is mijn extern beeldscherm ja.
En die is met een hdmi kabel aangesloten op de recorder.
Die manual add werkt niet.
Deels werkt het en deels ook niet dat klopt helemaal.
Met die vorige recorder heeft het 6 jaar gewerkt.
Zie onderstaande foto van de beelden.
Laatst gewijzigd door Tino2907 op 11 jan 2022 00:44, 1 keer totaal gewijzigd.
8
Op de een of andere manier zie de recorder de camera's niet?
Ik heb wel beeld maar ze nemen niks op en ik heb al van alles geprobeerd maar kom niet verder als dit.
En normaal gesproken is het plug and play met dit soort systemen. Dus ik ga de harddisk van de nieuwe van 4 TB eruit halen en in die oude dvr plaatsen want die was kapot.
En dan kijken of alles wel weer werkt?
9
Wow, sneeuwt het zo hard bij jullie of is dat regen? Lekker weertje. Mooi verlicht daar trouwens buiten, dan geven de camera's ook goed beeld.

Dus die recorder is een XVR 5.0 en die software wat je op het eerste screenshot gebruikt hoort dus ook bij deze XVR 5.0?
Het enige wat je nog kunt proberen is via die externe monitor nog wat te configureren. Maar als deze software bij deze recorder hoort had ie zelf al alles moeten vinden tenzij....

Ik denk gewoon even hardop hoor, dat zul je ook wel zien denk ik.
Andere vraag. Je hebt dus die software op de PC. En die hoort bij die recorder, toch? Kun je via die software op de pc wel andere dingen veranderen op de recorder? Bijvoorbeeld uitschakelen, opnieuw starten, of iets heel simpels, de tijd veranderen? En als je dan op het externe scherm kijkt, is daar die verandering ook doorgevoerd? Of start de recorder inderdaad opnieuw op als je dat vanuit de software doet?
Greetings, Black Tiger.
10
Dat is mist.
Ik zit met een muis op de recorder en daar kan ik alles aanpassen wat ik wil.
Ook rebooten als ik dat wil.
Maar dan ziet de recorder mijn camera's nog steeds niet?
13
Maar geef nu eens antwoord op mijn vragen v.w.b. de software? Kun je daarmee de recorder ook bedienen en andere dingen wel wijzigen en recorder bijv. uit zetten of herstarten?

Je hebt wel de harde schijf al nieuw geformatteerd via de recorder?

Als dat allemaal al gedaan is dan zou ik die winkel eens bellen want dan zit er toch iets met een module niet goed. Normaliter moet dit allemaal niet zo moeilijk zijn, temeer niet omdat je al een aantal jaren met een soortgelijk apparaat gewerkt hebt. Dus dan weet je wel ongeveer waar te kijken.

De netwerk verbinding is verhaal 2, maar het begint er al mee dat het ding niet op neemt, dus ergens intern in de recorder worden de camera's niet gezien en de kans is groot dat dit euvel ook het beeld naar de pc software en de app tegen houdt.
De automatische signaalherkenning herkend welk soort bewakingscamera is aangesloten op de BNC aansluiting.
Schijnbaar wordt die signaalherkenning niet doorgegeven naar de opname en ip module. Ik zou echt die shop eens bellen morgen.
Greetings, Black Tiger.
14
Ik heb op mijn pc geen software om de camera's te bedienen.
Ik bedien de dvr met een aangesloten muis op de dvr.
En zo kan ik alle instellingen aanpassen die ik wil.
Harde schijf is geformatteerd ja.
15
Oooh oke sorry, dus dat eerste screenshot was al directe recorder bediening.
Ja dan zeer zeker die shop morgen bellen en het verhaal vertellen.

Zeg ze maar dat de camera's beeld geven op externe monitor, maar verder niet herkend worden door de recorder en dus niet kan opnemen noch beelden over internet sturen.
Dan zullen ze wel weten wat te doen of wat er mis kan zijn.
Greetings, Black Tiger.
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Netwerken, Draadloos Netwerk, Routers & Modems”