Plaats reactie
16
die drivers lijken qua datum misschien verouderd, maar zo moet je er niet naar kijken: een driver is pas verouderd als er een nieuwere driver is cq nodig is gebleken.
om epsons goed te laten werken volstaan volstaan deze drivers, anders had epson er wel aangesleuteld...
17
falstring schreef: 16

die drivers lijken qua datum misschien verouderd, maar zo moet je er niet naar kijken: een driver is pas verouderd als er een nieuwere driver is cq nodig is gebleken.
om epsons goed te laten werken volstaan volstaan deze drivers, anders had epson er wel aangesleuteld...
dan zou ik je toch eens aanraden om een scandriver te downloaden en te installeren, daarna kijken of je printer als standaard staat.Dan nogmaals eens proberen of je kan scannen? Ook eens kijken of er bij apparaat beheer geen geel drie hoekje bijstaat, daar kan je meestal zien of er iets moet bijgestuurd worden.
18
Hallo,

Klik linksonder op het vergrootglas en doe de volgende stappen:
1. typ cmd.
2. klik met je rechter muisknop op Opdrachtprompt.
3. klik op Als administrator uitvoeren.

Afbeelding

Typ in het zwarte venster SC query stisvc >> "%userprofile%\Desktop\WIA.txt" en druk op de enter-toets.

Typ in het zwarte venster SC qc stisvc >> "%userprofile%\Desktop\WIA.txt" en druk op de enter-toets.


Op het bureaublad staan nu "twee" txt bestanden voeg dit als bijlage toe aan het volgende bericht.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
19
Hier dan de bijlage.O ik zie dat ik de bijlage 2 x heb gestuurd wat dus niet de bedoeling was
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
20
Hallo,

Doe het volgende eens (zorg dat de printer aanstaat)
Klik linksonder op het vergrootglas en doe de volgende stappen:

1. type in het zoekveld Services.msc en druk op enter.
2. Een scherm opent (zie voorbeeld) scrol daarin naar Windows Image Acquisition Service (zie pijltje 1.)
3. Klik op Windows Image Acquisition Service en links opent de gegevens.
4. Klik op "De service opnieuw starten" (zie pijltje 2.) en sluit daarna het scherm door rechtsboven op de "X" te klikken.


Afbeelding

Kijk nu via Epson Scan of de scanner start.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
21
Nee hoor de scanner geef nog steeds hetzelfde bericht, geen communicatie met de scanner :'(
Ik zit er hard over na te denken om de laptop even opnieuw op te starten en dan alles van Epson te verwijderen via het configuratiescherm en de printer opnieuw te installeren maar ik ben wel bang na alles wat er nu is gedaan ik mijn laptop misschien helemaal niet meer op kan starten of hoef ik daar niet bang voor te zijn? ik hoor dat wel van 1 van jullie want zelf durf ik het niet af te sluiten bang dat mijn printer niet meer op start.
Laatst gewijzigd door Wanbli-1949 op 08 jan 2022 14:37, 1 keer totaal gewijzigd.
22
Wanbli-1949 schreef: Nee hoor de scanner geef nog steeds hetzelfde bericht, geen communicatie met de scanner
Hoe was de Epson aangesloten toen je deze stappen had gedaan via wifi of met usb aan gesloten.

Doe ook het volgende eens:

Download de Afbeelding Farbar Recovery Scan Tool 32 of 64 bit via de onderstaande link naar het bureaublad.

Farbar Recovery Scan Tool Link

Hier staat een beschrijving hoe u kunt kijken of u een 32 of 64 bit versie van Windows heeft.
Als er een melding van Smartscreen komt doe het volgende Handleiding als je klaar bent mag je hem weer aanzetten.


Farbar Recovery Scan Tool uitvoeren
Klik met de rechtermuisknop op FRST.exe en kies voor de optie Afbeelding Als administrator uitvoeren.
  • Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
  • Druk vervolgens op de Scan knop, er zal nu eerst een back-up van het register worden gemaakt.
  • Wanneer de scan gereed is worden er twee logbestanden aangemaakt met de naam (FRST.txt en Addition.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg beide logbestanden als bijlage toe aan het volgende bericht.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
24
Wanbli-1949 schreef: Ik zit er hard over na te denken om de laptop even opnieuw op te starten en dan alles van Epson te verwijderen via het configuratiescherm en de printer opnieuw te installeren maar ik ben wel bang na alles wat er nu is gedaan ik mijn laptop misschien helemaal niet meer op kan starten of hoef ik daar niet bang voor te zijn? ik hoor dat wel van 1 van jullie want zelf durf ik het niet af te sluiten bang dat mijn printer niet meer op start.
Alles wat we nu hebben gedaan kan gen kwaad, zolang we geen aanpassingen doen aan het register.
Maar wat wel belangrijk is zorg indien nodig altijd voor een goede backup van foto's, bestanden (Word) enz. want er kan altijd wat mis gaan.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
25
Uhh ja maar hoe maak ik een backup, een gekke vraag misschien maar ik heb nog nooit een backup gemaakt omdat het mij nooit lukte, ik kreeg altijd een fout melding :-[ maar ik heb een C en een D schijf kan ik het daar naar toe overzetten? Ik heb het al gevonden :good:
26
Wanbli-1949 schreef: maar ik heb een C en een D schijf kan ik het daar naar toe overzetten?
Ja , dat kan. Meestal crasht en besturing systeem (even hard gezegd)
Dus dan zou D mooi zijn om je foto,s word bestanden, e-mails (als dat nodig is) enz op te zetten.
Als dat dan op oorden is zou je dat dan later dat op een exsterne schijf of USB-stick kunnen zetten zodat je dat 2x heb.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
27
Kan je wel kopieren met de mfp?
Als je wel een kopie kan maken is het over het algemeen een software probleem, als kopieren niet gaat een hardware probleem.

Edit: niet goed gelezen, scannen met mobiel gaat.

Je kan je scanner ook zo instellen, dat hij alle scans opslaat op je computer, de aansturing gaat dan over de scanner zelf. je hebt dan geen driver problemen meer.

Pagina 27 van deze handleiding (helaas in het engels)

https://download.epson-europe.com/pub/d ... 7904eu.pdf

Scan to network folder SMB

Deel een map op je netwerk, stel de scanner in en klaar. Geen problemen met driver meer, die zijn dan niet meer nodig.

Een ander alternatief is scan to email, je scans komen in een nette email aan.
Honorary member of the Totally Ridiculously Outstanding League

They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work.
29
Of bedoelde jij van mijn mobiel opslaan naar de computer? Want dat gaat dus niet :'(
Maar ik had ook nog een vraag gesteld op hetgeen wat abbs had geplaatst

Hallo,

Doe het volgende eens (zorg dat de printer aanstaat)
Klik linksonder op het vergrootglas en doe de volgende stappen:

1. type in het zoekveld Services.msc en druk op enter.
2. Een scherm opent (zie voorbeeld) scrol daarin naar Windows Image Acquisition Service (zie pijltje 1.)
3. Klik op Windows Image Acquisition Service en links opent de gegevens.
4. Klik op "De service opnieuw starten" (zie pijltje 2.) en sluit daarna het scherm door rechtsboven op de "X" te klikken.

Ik had dit gedaan maar ik had mijn printer uit gezet maar die had juist aan moeten blijven staan dus was mijn vraag aan abbs, kan ik dat nu nog een keer doen maar dan met mijn printer aan want ik denk dat het om die reden niet is gelukt, klopt dat misschien of kan dat nu niet meer abbs? Want ik denk dat het niet is gelukt omdat mijn printer uit stond, dat lees ik nog graag van je abbs en alvast nogmaals bedankt

Groet, Wanbli-1949
30
Vladimir zou jij mij misschien eens uit kunnen leggen hoe ik een map aan kan maken via mijn mobiel zodat ik de scans via mijn mobiel naar die map op mijn computer kan sturen aub want dan zou het probleem inderdaad opgelost zijn
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Hardware & Randapparatuur”