Plaats reactie
1
Ik weet niet of ik hier goed ben maar ik kan geen maar niet vinden waar ik mijn probleem kan plaatsen betreft mijn Epson Scanner dus ik hoop dat ik mijn bericht hier kan plaatsen.
Mijn scanner doet het de laatste paar weken niet meer.
Als ik iets wil scannen krijg ik het bericht "Er is geen communicatie met de scanner. Controleer of de scanner aan aan staat en juist is geïnstalleerd en of er geen verbindingsfouten worden gemeld. Raadpleeg voor meer informatie het gedeelte Problemen oplossen in de gebruikershandleidingen en ik kreeg ook het bericht, Kan geen verbinding maken met internet. Controleer de verbinding en probeer het opnieuw."
Ik kan wel printen ik kan alleen niet scannen.
Ook heb ik het geprobeerd met een USB kabel maar ook dan krijg ik het bericht Er is geen communicatie met de scanner. Via mijn mobiel kan ik wel scannen ik kan alleen niet meer scannen via mijn laptop.
Ik hoop echt dat iemand mij kan helpen.

Groet, Wanbli-1949
2
Hallo,

IK heb je onderwerp even gesplitst :good:

Is dit probleem ontstaan na een Windows update?
Welke Windows staat op je pc, om dat na te kijken doe je door: klik op het vergrootglas icoon in je taakbalk en type winver in het zoekvenster > klik enter.
Links boven opent een schermpje met de versie enz.

Welke type Epson scanner heb je.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
4
Nee het was geen Windows Update, ik zag het bericht op een site die ik tegen kwam, ik dacht dat het van Windows was maar dat was het blijkbaar dus niet het was wel een driver update dus ik ben bang dat ik het niet had moeten doen maar het was "Epson ESC/P-R V4 Class Driver" en de dag er na moest ik iets scannen en toen kreeg ik dat bericht.
Ik heb Windows10 en ik heb printer/scanner "Epson XP 302-303-305-306 series"

Nee ik heb de Printer toen helemaal verwijderd via configuratiescherm en toen weer via de instalatïe CD geïnstalleerd

Groeten, Wanbli-1949
5
Als je deze weer geinstalleerd hebt staat deze dan weer in je configuratiescherm- apparaten?Zoja klik met je rechtermuisknop op de juiste printer, en kies als standaard in stellen.Daarna zou er een groen vinkje moeten bijstaan?Of heb je deze ingesteld als netwerk printer?
6
Wanbli-1949 schreef: Ook heb ik het geprobeerd met een USB kabel maar ook dan krijg ik het bericht Er is geen communicatie met de scanner. Via mijn mobiel kan ik wel scannen ik kan alleen niet meer scannen via mijn laptop.
Als ik dit hier lees dan was deze niet ingesteld als standaard printer waardoor ik denk dat windows niet weet welke printer je bedoeld?
Ik had gisteren ook voor wou mijn QR test afdrukken en ging niet, ook ondanks mijn usb aansluiting,toen ik ging kijken stond deze niet als standaard ingesteld dus gedaan en printen en scannen ging weer vanzelf
7
Ja mijn Epson printer staat idd weer in het configuratiescherm maar die "Epson ESC/P-R V4 Class Driver" stond er niet in die heb ik bij toeval kunnen verwijderen maar mijn eigen printer staat weer in het configuratiescherm alleen krijg ik weer hetzelfde bericht dus scant nog steeds niet
9
De printer staat in het configuratiescherm idd niet op standaard printer maar het gekke ervan is dat ik wel kan printen, ik kan alleen niet scannen en ik krijg de printer ook echt niet op standaard printer gezet, wat ik ook doet maar als ik iets print dan staat de printer ineens wel op Standaart printer of eigenlijk Als standaard printer instellen en dan blijf ook dat groene vinkje staan maar dan krijg ik hetzelfde bericht en nog kan ik niet scannen dus heel raar allemaal o ja en bij scanners staat er bij de printer, Standaard, Fout
12
Ik heb misschien wel niks te verliezen maar al met al kan ik nog wel printen dus zou ik toch nog wel graag willen weten of ik deze update kan gebruiken maar volgens mij is deze update voor seze printer?scanner ( Epson Expression Home XP-302) hetzelfde als mijn printer Epson XP302 series ik dacht het wel hè? Ja ik ben nu een beetje voorzichtig geworden met de updates maar dat lees ik dan heel graag nog.

Groeten, Wanbli-1949
14
we hebben hier voor de goede gewoonte: als je drivers nodig hebt, haal ze dan bij de fabrikant.
de link in mijn vorige post verwijst naar de patch die epson zelf voor scannerproblemen heeft gegeven.
15
Als je naar deze orginele site gaat https://www.epson.nl/support?productID= ... uct_search
en je typt daar de benaming in van je printer en klik op scan drivers dan zie je duidelijk dat de laatste driver is bijgewerkt in 2018 en we zijn nu 2022?
dit zijn op die site verouderde drivers?
de link die ik je gaf is geen beveiligde verbinding inderdaad (mischien wel af te raden)die drivers hun laatste update dateert sinds 2019?
Sorry daar had ik overgezien (zo kom je veel site,s) tegen die nog niet veranderd zijn van http naar https?
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Hardware & Randapparatuur”