Plaats reactie
1
Wellicht niet helemaal software gerichte vraag maar ik was toch benieuwd of mensen mij hiermee kunnen helpen.
Binnen ons bedrijf hebben we een nieuwe kantoorruimte waarin ongeveer 30 computers moeten komen te staan.
Echter hoorde ik laatst van een kennis iets over statische ontlading, dat het belangrijk is om dit te voorkomen, omdat het anders een hoop schade met zich mee kan brengen.
Dus dat het belangrijk is om dit ESD 'proof' te maken.

Iemand die hier ervaring mee heeft? Hoe bescherm je je kantoor tegen statische ontlading?
2
Hallo,

Wanneer er 30 computers in één ruimte komen te staan is het vooral belangrijk om te kijken naar de capaciteit van de stroomvoorziening. Wanneer alle systemen met goede aarding zijn aangesloten zou ik me geen zorgen maken over "statische ontlading". ESD is vooral een issue wanneer je bijvoorbeeld nieuwe systeem assembleert, wanneer een systeem onder spanning staat is ESD geen probleem meer zover ik weet.

Ik haal even twee ietwat oudere topics naar boven die wellicht wat vragen wegnemen.

1. ESD "Electrostatic Discharge" - Statische Elecktriciteit
2. De opbouw van een generator en elektromotor zijn exact het zelfde.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
3
Hallo,
Dankjewel voor de informatie, dat maakt het al een stuk duidelijker. Ik hoorde namelijk van een kennis dat zij hun werkruimte ESD veilig hadden gemaakt met stoelen of vloeren via deze website https://www.floormaxx.nl/toepassingen/e ... ection_inf maar dat is dus meer als je met elektriciteit zelf werkt?
Bij ons zijn de computers als het goed is wel goed aangesloten dus ik ga er vanuit van dat het niet nodig is :D
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Algemene computervragen en problemen”