Plaats reactie
1
Ik bezoek dit forum dagelijks om de nieuwe berichten te bekijken. Niet altijd, maar toch met enige regelmaat, laten we zeggen zo een keer per week, lukt het inloggen niet direct. Dan krijg ik onderstaande foutmelding te zien:
Afbeelding
Dat is vreemd, want ik word automatisch ingelogd door mijn wachtwoordmanager (Sticky Password).
Wanneer dit gebeurt hoef ik helemaal niets aan gebruikersnaam of wachtwoord te wijzigen. Ik klik enkel op de knop Aanmelden. En dan word ik wel ingelogd. Rara?
Omdat dit slechts af en toe gebeurt, zal de oorzaak lastig te vinden en te verhelpen zijn.

Ander vreemd gedrag doet zich altijd voor wanneer ik een afbeelding invoeg. Ik gebruik daarvoor altijd de website IMGDumper.nl.
Op dit forum moet ik niet één keer, maar twee keer op de Entertoets drukken, voordat ik de afbeelding invoeg. Doe ik dat niet, dan komt de afbeelding niet onder de voorgaande tekstregel te staan, maar in de laatste tekstregel.
Na het invoegen van de afbeelding moet ik niet één keer op de Entertoets drukken, ook niet twee keer, maar liefst drie keer om de erop volgende tekst onder de afbeelding te krijgen. Wanneer ik slechts 1 of 2 keer op de Entertoets druk, dan komt de tekst die ik daarna typ naast de afbeelding te staan in plaats van eronder.
Overigens heeft Black Tiger dit onlangs ook al opgemerkt: viewtopic.php?p=191931#p191931
Ik weet dit nu intussen, dus kan ik er rekening mee houden, maar vooral dit gedrag bij het invoegen van afbeeldingen is niet zoals het hoort.
2
Toevoegen afbeelding -> klik op Add image to post.

Afbeelding

Het probleem heeft met iets anders te maken.
Recent een nieuwe monitor gekocht. Deze kan 2560x1440 aan, maar om hem compatible te houden (en ook de boel niet te klein te maken) hou ik deze voor Windows op 1920x1080 ingesteld.

Heel af en toe ziet de verticale scrollbalk van Firefox er dan als volgt uit:
Afbeelding
met vriendelijke groet, iEscape
born to be free is the way to freedom

Afbeelding
3
iEscape schreef:Het probleem heeft met iets anders te maken.
Nee hoor, Black Tiger schreef in dat topic: "raar, moet hier meerdere witregels plaatsen om de tekst onder die afbeelding te krijgen"
Met "meerdere witregels plaatsen" zal hij bedoeld hebben: meerdere keren op de Entertoets drukken.

En ik gebruik de knop Add image to post niet. Dat heb ik nooit gedaan. Ik voeg afbeeldingen altijd in via imgdumper. Dit probleem doet zich pas sinds een paar maanden voor. Ik dacht er nu eens melding van te maken.
4
Black Tiger bedoelde dat hij onder de door hem geplaatste screenshot en paar wit regels moet plaatsen -> om de tekst goed onder die afbeelding (door hem geplaatste screenshot) te krijgen.
Als men dat niet doet, zien we vaak dat de tekst naast de afbeelding komt te staan zoals bij oudere handleidingen bijvoorbeeld, zie hier:

Afbeelding

Dat is te voorkomen door na een afbeelding te hebben toegevoegd

Code: Selecteer alles

[br][/br]

te plaatsen.

Zie witte ruimte:
Afbeelding


IMGDumper was een tijd geleden vaak uit de lucht, Maxstar heeft Add image to post toegevoegd, zodat we niets steeds moet uitwijken naar andere upload image forum.
met vriendelijke groet, iEscape
born to be free is the way to freedom

Afbeelding
6
porrelaar schreef: Nee hoor, Black Tiger schreef in dat topic: "raar, moet hier meerdere witregels plaatsen om de tekst onder die afbeelding te krijgen"
Hier moet ik even voor gaan zitten, want op blijkbaar plaats de message_parser niet automatisch een <br /> na de IMG tag?!

Wat betreft het probleem met inloggen, gaat dit mis wanneer de URL een SID index.php?sid=dd2c0f1e025dfc5ccaebb7ea7afcf5f0 bevat?
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
7
Maxstar schreef:Hier moet ik even voor gaan zitten, want op blijkbaar plaats de message_parser niet automatisch een <br /> na de IMG tag?!
Het gaat op 2 plaatsen fout: zowel voor als na de ingevoegde afbeelding. Voordat ik de afbeelding invoeg, moet ik twee keer op de Entertoets drukken, anders komt de afbeelding in de laatste tekstregel te staan.
Nadat ik de afbeelding m.b.v. imgdumper heb ingevoegd, moet ik maar liefst drie keer op de Entertoets drukken, wanneer ik tekst onder de afbeelding wil krijgen.

Ik log in door op de volgende favoriet te klikken:

Code: Selecteer alles

https://www.pcwebplus.nl/phpbb/index.php
Daar staat geen SID in.
En nogmaals, meestal gaat dat gewoon goed. Ik word dan automatisch ingelogd.
Af en toe gaat het mis en dan krijg ik de foutmelding "Het verstuurde formulier is ongeldig."
9
@nice100 Ja die naam klopt wel, /phpbb is de directory op de server waarin het forum staat.
@porrelaar Ik heb gisteren alle sessies gewist op het forum en de cookie-instellingen opnieuw ingesteld. Laat even weten of je nu nog problemen hebt bij het inloggen. Dit geldt ook voor @pearl die dit eerder ook had. Ik kon het helaas niet reproduceren, nu ook niet - dus voor een reset gekozen.

Naar de IMG tag en spaties ga ik ook kijken, maar daar heb ik wellicht hulp bij nodig van het phpBB forum omdat het geen stijl issue is...
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
10
porrelaar schreef: Met "meerdere witregels plaatsen" zal hij bedoeld hebben: meerdere keren op de Entertoets drukken.
Dat klopt. Een witregel is ruimte tussen regels, dat heet witregel in drukkerij c.q. opmaakterm. En dat wordt inderdaad bereikt door meerdere keren op de enter toets te drukken. Een andere methode zou ik niet weten.
iEscape schreef: Black Tiger bedoelde dat hij onder de door hem geplaatste screenshot en paar wit regels moet plaatsen -> om de tekst goed onder die afbeelding (door hem geplaatste screenshot) te krijgen.
Klopt, dat is hetzelfde als "meerdere witregels plaatsen". De link naar mijn bericht werkt niet in jouw post overigens, misschien kun je die even fixen? Ik pruts liever niet zomaar in andermans berichten.

Ik heb overigens niet de "add image to post" gebruikt maar gewoon handmatig die img bbcodes ingeklopt, daar ben ik sneller mee. Ik weet niet of dat iets uit maakt
Maar misschien maakt dat het handiger voor @Maxstar om een oorzaak terug te vinden.

Dju... als ik op Edit klik in hte thema wat ik gebruik, dan krijg ik de voorgaande berichten niet te zien. :neu:
Greetings, Black Tiger.
11
Het probleem met de witregels is in ieder geval geen probleem in de stijl(en), het moet dus iets met parsing van de BBcode zijn.
Black Tiger schreef: ... als ik op Edit klik in hte thema wat ik gebruik, dan krijg ik de voorgaande berichten niet te zien.
Bij het bewerken van een bericht, krijg je de voorgaande berichten inderdaad niet te zien in phpBB zoals in XenForo.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
12
Maxstar schreef:@porrelaar Ik heb gisteren alle sessies gewist op het forum en de cookie-instellingen opnieuw ingesteld. Laat even weten of je nu nog problemen hebt bij het inloggen.
Ik kreeg zojuist toch weer dezelfde foutmelding: "Het verstuurde formulier is ongeldig." (zie de afbeelding in de startpost)
Ik zette een vinkje voor "Onthouden", klikte op de knop Aanmelden, en ik was ingelogd.
Normaal word ik direct automatisch ingelogd zonder die foutmelding.

Het is geen ramp natuurlijk, want het vergt slechts 1 extra klik op de knop Aanmelden,
Overigens kreeg ik gisteravond en zojuist dezelfde foutmelding toen ik het forum van HijackThis bezocht. Naar mijn weten was het gisteren voor mij de eerste keer dat ik die foutmelding kreeg bij inloggen op HJT.
Overeenkomst is dat daar dezelfde forumsoftware wordt gebruikt.
13
Black Tiger schreef: De link naar mijn bericht werkt niet in jouw post overigens, misschien kun je die even fixen? Ik pruts liever niet zomaar in andermans berichten.
Ik heb in mijn post niet gelinkt naar jouw bericht ::) , het is een screenshot omdat ik lui ben, 't is bijna 2022 . . . . :hmm:
met vriendelijke groet, iEscape
born to be free is the way to freedom

Afbeelding
14
@porrelaar ,
Misschien wis geschiedenis & caches van de browser leegmaken?
met vriendelijke groet, iEscape
born to be free is the way to freedom

Afbeelding
15
Hmm, het vreemde is dat ik dit probleem op geen enkele manier kan reproduceren, welke browser ik ook gebruik. Als ik op de Engelse foutmelding zoek kom ik nagenoeg enkel uit bij cookie- en browsergerelateerde problemen. Omdat je het nu ook bij HJT hebt denk ik dat het toch iets met cookies is. Gebruik de volgende links eens om de cookies op beide fora te wissen.

PCW: https://www.pcwebplus.nl/phpbb/ucp.php?mode=delete_cookies
HJT: https://www.hijackthis.nl/forum/ucp.php?mode=delete_cookies
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Forum feedback & mededelingen”