Plaats reactie
1
Recent een nieuwe monitor gekocht. Deze kan 2560x1440 aan, maar om hem compatible te houden (en ook de boel niet te klein te maken) hou ik deze voor Windows op 1920x1080 ingesteld.

Heel af en toe ziet de verticale scrollbalk van Firefox er dan als volgt uit:
Afbeelding Enig idee hoe dit kan?

Aanvullende vraag. Mijn spellen wil ik graag wel op hogere resolutie spelen, op dit moment lukt dat automatisch.

Als ik bij de beeldscherminstellingen van Windows kijk ziet dit er als volgt uit:
Afbeelding

(raar, moet hier meerdere witregels plaatsen om de tekst onder die afbeelding te krijgen)

Dat vond ik apart, dacht dat die dingen naast elkaar moesten staan. Dat kan ook. Echter als ik dat doe, dan kan ik de resolutie niet meer hoger instellen dan 1920x1080. Op zich niet erg want dat is de max. resolutie wat mijn tweede scherm aan kan, die overigens door een andere vga kaart aangestuurd wordt.

Maar als ik deze nu netjes naast elkaar zet is er dus die resolutie beperking. Ik neem aan dat games dan ook niet meer in hogere resolutie kunnen.
Wat ik me echter afvraag is waar deze functie dan voor is, alleen om te voorkomen dat je hem niet hoger zet of...?
Greetings, Black Tiger.
3
Dank je. Het probleem is echter niet de schermuitbreiding, die werkt prima.
In beide gevallen krijg ik gewoon die schermuitbreiding op mijn tweede scherm te zien in de 1920x1080 resolutie. Dat moet ook wel want ik werk hiervoor met een aparte vga kaart.

Maar het aparte is wel die maximale resolutie mogelijkheid wat je krijgt, als je in die afbeelding (van die schermen), de schermen hebt zoals in de afbeelding, of ze netjes naast elkaar tegen elkaar op zet. Dat zal dan toch vermoedelijk zijn vanwege de aanname die ik zelf al deed, dat je andere dingen die niet over de schermen verdeeld hoeven worden, in een hogere resolutie kunt laten draaien.

Ziet er naar uit (andere topic) dat die rare kleuren in Firefox dan toch aan het verlagen van de resolutie ligt...
Greetings, Black Tiger.
4
Dank je. Het probleem is echter niet de schermuitbreiding, die werkt prima.
In beide gevallen krijg ik gewoon die schermuitbreiding op mijn tweede scherm te zien in de 1920x1080 resolutie. Dat moet ook wel want ik werk hiervoor met een aparte vga kaart.

Maar het aparte is wel die maximale resolutie mogelijkheid wat je krijgt, als je in die afbeelding (van die schermen), de schermen hebt zoals in de afbeelding, of ze netjes naast elkaar tegen elkaar op zet. Dat zal dan toch vermoedelijk zijn vanwege de aanname die ik zelf al deed, dat je andere dingen die niet over de schermen verdeeld hoeven worden, in een hogere resolutie kunt laten draaien.

Ziet er naar uit (andere topic) dat die rare kleuren in Firefox dan toch aan het verlagen van de resolutie ligt...
Greetings, Black Tiger.
5
Die rare kleurtjes (roze) zou ik bijna denken aan iets met de videokaart (zeg ik als niet kenner) Wel vreemd de screenshot van die schermen dat ze niet strak naast elkaar staan. Ik heb verschillende schermen maar ze staan wel bovenaan netjes naast elkaar.
6
Ja is raar, maar moet er toch mee te maken hebben dat er een afwijkende resolutie gebruikt wordt lijkt me v.w.b. die kleurtjes.

Zoals gezegd kan ik die schermen ook heel netjes naast elkaar krijgen, maar dan kan ik op het hoofdscherm geen hogere resolutie meer gebruiken. Zal waarschijnlijk zo gedaan zijn om een mogelijkheid te geven dat je niet per vergissing op 1 monitor een hogere resolutie gebruikt dan de 2de monitor aan kan.

En dus zoals gezegd zoals ik ze nu heb staan, heb ik ook dezelfde resolutie, maar ik kan nu in games wel een hogere resolutie gebruiken, dus kan het wel afwijkend gebruikt worden indien nodig.

Niets mis met de videokaarten... heb er 2 in gebruik. Voor het hoofdscherm de "dikke" kaart zal ik maar zeggen en voor het tweede scherm de op het moederbord geintegreerde kaart.
Greetings, Black Tiger.
7
Black Tiger schreef: Heel af en toe ziet de verticale scrollbalk van Firefox er dan als volgt uit:
Heb je toevallig een extensie in gebruik die de functie CTRL + F voorziet van extra opties? Sinds een tijdje heeft Google Chrome een soortgelijk iets wanneer CTRL + F in gebruik is. Je ziet dan weliswaar gele streepjes, maar het lijkt heel erg op elkaar.

Afbeelding
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
8
Lijkt inderdaad heel veel op elkaar alleen staan de roze streepjes in FF verder van elkaar.
Ik heb weinig extensies actief in Firefox, zag het trouwens ook al in Chrome gebeuren als ik het me goed herinner.

Extensies in Firefox:
- Empty cache
- FB Purity
- Nimbus Capture
- Bookmarks Organizer
- uBlock Origin

Maar ctrl-F is toch normaliter find? Ik heb het als ik gewoon een pagina bekijk, heel af en toe. Als ik dan de pagina ververs of een ander topic in een forum aan klik is het ook veelal weer weg. Dat heb ik ooit eerder gehad en toen ik de 24" monitor had en nog liever 1280x1024 gebruikte in plaats van de aanbevolen resolutie van 1920x1080. Toen ik dat om gezet had was het euvel weg.

Vandaar dat ik het idee heb dat dit af en toe kan voor komen als je niet de aanbevolen resolutie gebruikt.
Greetings, Black Tiger.
9
Black Tiger schreef: Als ik dan de pagina ververs of een ander topic in een forum aan klik is het ook veelal weer weg.
Aha, dit kan te maken hebben met de "graphics hardware acceleration" in Firefox. Schakel die eens uit.

1. Menu > Instellingen > Algemeen > Prestaties.
2. Vinkje weghalen bij: Aanbevolen prestatie-instellingen gebruiken.
3. Daarna - vinkje weghalen bij: Hardwareversnelling gebruiken wanneer beschikbaar.

Afbeelding
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
10
Ok, heb ik eens uit gezet, maar voorheen nooit last van gehad met de 24" monitor. En zoals gezegd komt maar sporadisch voor.
Die hardwareversnelling zal dan in Chrome vermoedelijk ook aan staan gezien ik het daar ook had? Zal er eens op letten of ik het nog zie, maar is wel lastig omdat het maar af en toe voor komt.
Greetings, Black Tiger.
12
Maxstar schreef: Nu gebruik je twee verschillende resoluties
Ja alleen met games. Niet met gewoon pc gebruik of browsen. Maar ja zou toch kunnen, zal 't eens in de gaten houden of het nog voor komt.
Greetings, Black Tiger.
13
Hardwareversnelling weer aangezet, dat bleek niet de oorzaak.
Had het vandaag weer een keer. Ik denk toch dat het aan het gebruik van die niet aanbevolen resolutie ligt dat er soms die kuren komen.
Greetings, Black Tiger.
14
Als het aan de niet aanbevolen resolutie zou liggen zou je verwachten dat over het gehele scherm zichtbaar zou zijn, niet alleen in de scrollbar. Bij het zoeken op "Firefox Scrollbar Highlights", kwam ik dit artikel van ghacks tegen. Dit ziet er exact hetzelfde uit, dus ik ben daarom wel benieuwd of je het kan triggeren met een zoekopdracht (ctrl + f) in Firefox?
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
15
Dat is hem inderdaad. Niet met ctrl-f maar zo gauw ik ctrl-f doe en dan iets in type wat bestaat, dan krijg ik het inderdaad te zien dus zo is het te reproduceren.
Dus ben ik even gaan kijken naar die ui.textHighlightBackground waar hij het over heeft en die staat bij mij op #ef0fff.
Volgens die ghacks pagina zou deze inhoud niet standaard bestaan, maar als ik aan vink "alleen gewijzigde voorkeuren tonen" dan krijg ik dat niet te zien, dus lijkt me toch echt wel iets wat standaard is.

Maar hoe nu op te lossen? Want dat zie ik er niet bij staan. Er wordt aangegeven dat die highlights de positie van de gevonden dingen aangeven. Maar dat klopt niet want ik zie er al bovenaan in de header 3 staan en 2 in de kop en daar is de zoekterm helemaal niet te vinden. Oh jawel.. je moet er dan met het blokje van de scrollbalk op gaan staan en dan kom je terecht daar waar zoekresultaten zijn en de hoeveelheid klopt op.

Super, dat is hem, thanks!
Greetings, Black Tiger.
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Algemene computervragen en problemen”