Plaats reactie
1
Hallo allemaal,

Eén van mijn twee stekkerdozen bij de pc (6-voudig met overspanningsbeveiliging) maakt steeds meer lawaai op één punt.

Vraag 1: is dit gevaarlijk en moet ik hem snel vervangen?
Vraag 2: als ik hem moet vervangen, is het dan beter om een dure te kopen of is een goedkope net zo goed? Ik zag nl. dat de prijzen enorm verschillen.
2
Wat voor lawaai moeten we dan aan denken?
Als het betreft zoemen dan moet je eens kijken of het niet door de stekker is, dus bijv. even stekkers omwisselen, van een ander apparaat er een in duwen. Doet ie het dan nog steeds dan denk ik dat het toch tijd wordt voor een nieuwe. Is ie meer aan het knisperen/knetteren zou ik hem sowieso vernieuwen.

Dus om je vragen te beantwoorden:
1.) In de meeste vallen wel, dus ja en ja.
2.) Dat ligt er aan wat je wilt. Een goed geaarde en goed geisoleerde maar dat hoeft niet per sé eentje te zijn die kapitalen kost. Ligt er aan wat je er op aan gaat sluiten en hoeveel.
Ik vond toevallig net een site met een test van die dingen.
https://www.adviesjagers.nl/stekkerdoos/
Greetings, Black Tiger.
3
Hoi Black Tiger,

Tja, dat geluid benoemen is niet zo eenvoudig. Krakerig zoemen, zou ik zeggen. Op dit moment is de stekkerdoos weer de hele tijd stil. Het gaat om 1 stopcontact, voor zover ik nu heb bepaald. Eerst dacht ik dat het van de adapterstekker die erin zat, kwam want als ik daartegenaan duwde, hield het altijd even op. Maar gisteren bleef het geluid ook nadat ik die stekker had verwijderd. En zolang ik op dat ene stopcontact duwde, was het geluid weg. Zegt het je zo wat meer?

Het lijkt me sowieso wel een goed idee na zoveel jaar om de twee stekkerdozen te vervangen op zo'n belangrijke plaats, toch? Volgens de test in jouw link is deze het beste qua prijs-kwaliteit-verhouding. Ik vond hem hier veel goedkoper:

https://www.alternate.nl/Brennenstuhl/E ... etails-tab

Even terzijde: je zou denken dat Alternate duur is tegenover de Gamma, maar deze is bij de Gamma bijna 12 euro duurder. Op zo'n laag bedrag is dat bijna het dubbele. :hmm:

Ik denk dat ik een goeie ga kopen, denk je ook niet? :D

Dank voor je moeite!

DieEnDie
4
DieEnDie schreef: Zegt het je zo wat meer?
Een krakerig geluid, misschien iets knetterend? Maar als dit geluid er ook is als de stekker er niet in zit, dan kan ik het mis hebben, maar het klinkt mij in de oren als sluiting c.q. iets wat niet meer goed vast zit en dan begint te vonken. Vaak voordat het begint met vonken hoor je dan dit geluid. Ik zou hem dan toch z.s.m. gaan vervangen. Voor de zekerheid liever gisteren dan vandaag.
Nogmaals, ik kan het mis hebben, maar in de meeste gevallen is dat wel verstandig.

Als je hem van de stroom hebt, dan eens open draaien en zien of je iets zwarts geblakerd ziet.

Het is vaker zo dat men in testen voor het gemak naar een plek verwijst wat gemakkelijk te vinden is. Dit betekent ook dat men inderdaad het identieke artikel elders vaak goedkoper en soms zelfs een heel stuk goedkoper kan vinden (wel opletten dat het 't zelfde model- en typenummer is).
Dus als je zoiets ziet zou ik zeggen sla je slag!

Een goeie kopen kan nooit kwaad. Succes alvast.

Was geen moeite hoor, graag gedaan.

En alvast fijne en veilige Kerstdagen gewenst! :good:
Greetings, Black Tiger.
5
DieEnDie schreef: Volgens de test in jouw link is deze het beste qua prijs-kwaliteit-verhouding.
Dat klopt Brennenstuhl is een goed merk, gebruik hier door het hele huis.
met vriendelijke groet, iEscape
born to be free is the way to freedom

Afbeelding
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Hardware & Randapparatuur”