Plaats reactie
1
Goedendag,

Een jaar terug kocht ik een nieuwe laptop asus zephyrus rog. na bijna een jaar in gebruik waren er problem en is de laptop teruggestuurd voor reparatie. Volgens protocol werd alles verwijderd. IK wist hiervan en had een backup gemaalt op een externe harde schijf.

Nu heb ik mijn laptop terug (gerepareerd, nieuw scherm en nieuwe fans.) Maar de systeem naam van mijn nieuwe laptop is heel anders als de systeem naam die in mijn backup staat. heb ik nu een andere laptop??? ik snap het niet.

Ik heb al een aantal dingen geprobeerd om de backup terug te zetten Maar ik kom er niet uit niet hoe ik die backup kan terugzetten.
3
Ik ontdek nog een raar probleem, mijn keyboard klopt niet de keys zijn omgewisseld. Bovendien is de nieuwe instalatie niet in het engels maar nederlands dit heb ik dus zelf omgezet naar engels.

mijn keyboard probleem: Boven de 2 staat " maar op de key staat @ (dat is boven de twee) mijn oude laptop heeft dat keyboard op die manier maar deze nieuwe niet.)

Dit keyboard probleem is opgelost

Ik heb de backup gemaakt met windows 10 naar mijn externe harde schijf daar staat een folder genaamd "filehistory" in deze folder zit de folder "user"
in de folder user zit de folder " LAPTOP-4CHG3FS6" dat was/is deze laptop die ik gebackupped heb. verder in deze folder kom ik steeds bij nieuwe folders waar ik mijn bestanden die ik gebackupped heb zie staan. Er is niet 1 bepaalde extensie de bestanden hebben gewoon hun eigen extensie.
5
ik weet niet of dat gaat werken omdat er nu als naam staat waneer ik inlog "gebruiker" waar de naam voorheen "user" was en omdat de laptop anders genaamd is waarschijnlijk omdat windows opnieuw is geinstalleerd en ik niet weet of ik dat zomaar kan veranderen en of dat uberhaupt verschil zou maken daarom vraag ik juist hier hoe ik dit moet doen.
6
Hallo,

In deze situatie kan je niet de complete systeem- en gebruikersmappen (automatisch) terugzetten. Je zal vanuit de map "LAPTOP-4CHG3FS6" alle data handmatig weer naar de juiste locaties moeten verplaatsen. Maar het zou ook op de volgende manier mogelijk moeten zijn.

1. Open het startmenu en ga naar Instellingen > Bijwerken en beveiliging > Back-up > Een station toevoegen en kies de locatie waar de back-up is opgeslagen.
2. Windows zal dan de externe harde schijf scannen en zal de back-ups zien waarna je de mogelijkheid hebt individuele bestanden terug te zetten.
3. In de verkenner navigeer je naar de locatie waar het bestand vroeger stond.
4. In de menubalk van de verkenner ga je naar Start en naar de sectie "Openen" waar je geschiedenis kunt selecteren.
5. Je krijgt dan een nieuw scherm te zien en kun je een bestand selecteren die je terug wilt zetten.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
7
Tip voor de volgende keer, gebruik een gratis update tool zoals Disk Master Free, heb je niets met computernamen te maken.
Je vertelt nergens hoe je die back-up hebt gemaakt, de W10 back-up tool werkt niet met computernamen naar mijn weten maar die gebruik ik nooit.

Zelf gebruik ik die tool in een incrementele uitvoering elke dag, heb ik elke dag een up-to-date back-up.
Wel een bootable USB WinPE stick ermee gemaakt.
"Dit is mijn handtekening of sig."
Sometimes, a vendor may misleadingly advertise the I/O clock rate by labeling the MT/s as MHz
https://www.piriform.com/speccy/download
https://www.piriform.com/docs/speccy/us ... to-the-web
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Windows 10”