Plaats reactie
1
probleem foto's.pdf

beste,

ik stuur .pdf mee met hopelijk voldoende info
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
2
Afbeelding
De twee blauwe pijlen betekenen dat het bestand gecomprimeerd is. Heb je zelf opdracht gegeven tot het comprimeren (zo klein mogelijk maken) van sommige mappen?
Comprimeren heeft alleen zin wanneer je harde schijf bijna vol is. Soms doet Windows dat voor je, wanneer er te weinig vrije ruimte op de harde schijf is om updates te kunnen installeren. Controleer dus eerst hoeveel vrije ruimte je nog op je harde schijf hebt.
Open daarvoor de Verkenner. In de linker kolom klik je op Deze pc. In het rechter paneel krijg je dan te zien hoeveel ruimte er bezet en nog vrij is op je harde schijven. Zorg ervoor dat minimaal 10% maar nog liever 15% van je harde schijven leeg blijft. Windows heeft die vrije ruimte nodig voor onderhoudswerkzaamheden en voor het installeren van updates.
Hieronder een voorbeeld van mijn pc:

Afbeelding
Je kunt dat comprimeren ook weer uitschakelen. Zie daarvoor dit artikel: https://www.winhelponline.com/blog/blue ... indows-10/
Dat is een Engelstalig artikel. Als je dat artikel liever in het Nederlands leest, dan klik je op de volgdende link voor een automatische vertaling van dat artikel naar het Nederlands: https://www-winhelponline-com.translate ... x_tr_hl=nl
=========================================================
In de verkenner zie je geen miniatuurafbeeldingen van je foto's, maar enkel het pictogram van de app Foto's:

Afbeelding
Jij wilt natuurlijk liever een verkleinde versie van je foto's/afbeeldingen zien.
In de menubalk van de Verkenner moet je klikken op Beeld en daarna op Opties (staat helemaal rechts).
Het venster Mapopties zal openen.
In dat venster klik je op het tabblad Weergave.
Let op: er mag geen vinkje staan voor 'Altijd pictogrammen weergeven, nooit miniaturen'.

Afbeelding
Staat daar bij jou wel een vinkje? Haal dat vinkje dan weg. Klik daarna onderaan eerst op Toepassen en dan op OK.

Helpt dat?
3
Bedankt Porrelaar,
probleem met foto's was vrijwel onmiddellijk opgelost.
Het compressie-probleem, mogelijks zelf aangevinkt??, ben ik volop aan het "verwerken"
Mijn bijzondere dank voor niet alleen de snelle reactie, maar meer nog voor de glasheldere uitleg waarom en hoe op te lossen.
Joodemyr
ik doe vanavond nog een storting.
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Algemene computervragen en problemen”