! In dit forumonderdeel kunnen forumgebruikers alleen op eigen onderwerpen reageren.

1. Voor het verhelpen van problemen met Windows Update zijn vaak meerdere stappen nodig, helaas bestaat er geen all-in-one tool om dit soort problemen op te lossen.
2. Neem a.u.b. nooit instructies van gelijkaardige problemen over, dit kan averechts werken en voor problemen zorgen. Open altijd een eigen onderwerp en volg de daarin gegeven instructies op.
Plaats reactie
61
Hallo,

Blijkbaar faalt DISM omdat bepaalde register hives niet toegankelijk zijn vanwege een probleem met permissies.

Stap 1. Start de computer (eerst) op in de veilige modus.
  • Open het startmenu en klik op Instellingen.
  • Ga naar Bijwerken en beveiligen > Systeemherstel > Geavanceerde opstartopties.
  • Klik hier op Nu opnieuw opstarten.
  • Selecteer nu de optie(s) Problemen oplossen > Geavanceerde opties > Opstartinstellingen.
  • Kies de optie veilige modus.

Stap 2. Download Afbeelding Windows Repair All in One.
  • Rechtsklik op tweaking.com_windows_repair_aio_setup.exe en klik op "Als administrator uitvoeren."
  • Volg de instructies en verander geen instellingen tijdens de installatie.
  • Het programma wordt na installatie vanzelf gestart, klik bij de EULA op I Agree.
  • Open het tabblad Backup tools.
  • Maak een register back-up en herstelpunt middels de knoppen Backup en Create.
  • Wacht geduldig tot beide acties klaar zijn en klik dan op Next.
  • Klik op Open Repairs, bij de melding dat de computer niet in de veilige modus is opgestart klik je op I understand....
  • Er verschijnt nu een scherm met allerlei vinkjes.
    Vink alleen onderstaande items aan:
    • Reset Registry Permissions
    • Reset File Permissions
    • Reset Service Permissions
    • Register System Files
    • Remove Policies Set By Infections
    • Repair Windows Updates
    • Repair MSI (Windows Installer)
    • Restore Important Windows Services
    • Repair Windows Components Store
  • Let op: Schakel nu eerst je antivirus programma uit, deze kan "Windows Repair All In One" in de weg zitten.
  • Klik rechtsonder op de knop Start Repairs.
  • Laat de tool nu zijn werk doen en doe verder niets op het systeem. Er zullen nu allerlei vensters verschijnen, klik deze niet weg.
  • Als het erop lijkt alsof de tool niets meer doet, laat het systeem dan nog steeds met rust en wacht af tot het volgende scherm verschijnt.
  • Wanneer de melding verschijnt "The system needs to restart for changes to take effect. Would you like to restart now?", klik op Ja
  • De computer wordt nu vanzelf na 30 seconden opnieuw opgestart.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
65
1. Download fixlist.txt uit de bijlage naar het bureaublad, waar ook FRST.exe aanwezig is.
  • Dubbelklik op FRST.exe om de tool te starten.
  • Druk op de Fix knop
  • Voeg (fixlog.txt) weer toe aan het volgende bericht..
2. Voer na de herstart de System File Checker uit.
  • Open het startmenu en typ vervolgens het commando CMD.
  • Klik vervolgens met de rechtermuisknop op de Opdrachtprompt en klik op Als administrator uitvoeren.
  • Kopieer en plak nu het onderstaande commando in de opdrachtprompt.

Code: Selecteer alles

sfc /scannow
  • Als dit proces gereed maak dan een screenshot van dit scherm en upload deze naar www.imgdumper.nl en plaats hier de BBcode link.
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
67
Voer Windows Update wederom uit en upload daarna een nieuwe kopie van de CBS-map naar https://gofile.io/uploadFiles om te controleren of de volgende foutmelding verdwenen is.

Code: Selecteer alles

2021-12-04 11:11:49, Error                 CBS    Failed to call external evaluate applicability on package: Package_17_for_KB5005716~31bf3856ad364e35~amd64~~10.0.1.5, Update: 5005716-30_neutral [HRESULT = 0x80070bc9 - ERROR_FAIL_REBOOT_REQUIRED]
2021-12-04 11:11:49, Info                  CBS    Failed to evaluate external applicability for package update: 5005716-1197_neutral_PACKAGE [HRESULT = 0x80070bc9 - ERROR_FAIL_REBOOT_REQUIRED]
2021-12-04 11:11:49, Error                 CBS    Failed to call external evaluate applicability on package: Package_for_KB5005716~31bf3856ad364e35~amd64~~19041.1265.1.5, Update: 5005716-1197_neutral_PACKAGE [HRESULT = 0x80070bc9 - ERROR_FAIL_REBOOT_REQUIRED]
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
69
Volg de onderstaande instructies uit om een Afbeelding update van Windows te verwijderen.
  • Open het startmenu en typ vervolgens het commando CMD.
  • Klik vervolgens met de rechtermuisknop op de Opdrachtprompt en klik op Als administrator uitvoeren
  • Kopieer en plak nu de onderstaande commandoregel in de opdrachtprompt en druk op enter.

    Code: Selecteer alles

    wusa /uninstall /KB:5005716
    
  • Indien de melding "De update KB5005716 is niet op deze computer geïnstalleerd." laat dit dan even weten.
  • Wanneer er een andere melding verschijnt maak dan even een screenshot van de melding en upload deze naar www.imgdumper.nl en plaats hier de link.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
71
Dit brengt ons mogelijk een stap verder, want volgens het register zou deze update volledig geïnstalleerd zijn volgens de eerder opgevraagde CBS hive.
HKEY_LOCAL_MACHINE\Test\ApplicabilityEvaluationCache\Package_for_KB5005716~31bf3856ad364e35~amd64~~19041.1265.1.5
ApplicabilityState REG_DWORD 0x70 (112)


Rechtsklik op Afbeelding of FRST64.exe en klik op "Als administrator uitvoeren".
  • Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
  • Kopieer en plak het onderstaande in het invoerveld en klik daarna op de knop Bestanden zoeken.

    Code: Selecteer alles

    SearchAll: KB5005716
    
  • Wacht geduldig tot de scan klaar is.
  • Na de scan wordt het logbestand Search.txt aangemaakt (en geopend) vanwaar FRST64.EXE gestart is.
  • Sluit dit logbestand en post het als bijlage in het volgende bericht.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
72
Search.txt toegevoegd als bijlage. Er staat volgens mij niet veel in.
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
73
Er staat één registersleutel in die in bericht #66 verwijderd zou moeten zijn, dus mogelijk is die opnieuw aangemaakt.

We doen even een uitgebreidere REG search.
  • Open het Configuratiescherm - Programma's en onderdelen.
  • Klik op de link Windows-onderdelen in- of uitschakelen.
    Note: Hierdoor wordt de components hive in het register geladen. Dit is zo meteen nodig. Laat het venster "Windows onderdelen" open terwijl je de resterende stappen uitvoert. Je mag het minimaliseren maar niet afsluiten.
Voer nu het onderstaande uit.

Farbar Recovery Scan Tool uitvoeren
  • Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
  • Kopieer en plak het onderstaande blauwe regel in het invoerveld en klik daarna op de knop Zoeken in register..
    • KB5005716
  • Wacht geduldig tot de scan klaar is.
  • Na de scan wordt het logbestand SearchReg.txt aangemaakt (en geopend) vanwaar FRST64.EXE gestart is.
  • Sluit dit logbestand en post het als bijlage in het volgende bericht.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
75
Hetzelfde resultaat, even verder kijken.
  • Open de Windows Verkenner en blader naar de map C:\Windows\System32\config
  • Selecteer het bestand COMPONENTS en kopieer dit naar je bureaublad.
    Let op: Indien je een melding krijgt dat het bestand in gebruik is, herstart dan je computer en probeer het nogmaals.
  • Rechtsklik op het bestand COMPONENTS op je bureaublad en kies Kopiëren naar... - Gecomprimeerde (gezipte) map.
  • Upload het bestand COMPONENTS.ZIP naar https://gofile.io/uploadFiles en plaats de downloadlink in het volgende bericht.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Windows Update problemen & SFC Scannow corrupties”