! In dit forumonderdeel kunnen forumgebruikers alleen op eigen onderwerpen reageren.

1. Voor het verhelpen van problemen met Windows Update zijn vaak meerdere stappen nodig, helaas bestaat er geen all-in-one tool om dit soort problemen op te lossen.
2. Neem a.u.b. nooit instructies van gelijkaardige problemen over, dit kan averechts werken en voor problemen zorgen. Open altijd een eigen onderwerp en volg de daarin gegeven instructies op.
Plaats reactie
46

Code: Selecteer alles

2021-12-03 12:12:29, Error                 CBS    Failed to call external evaluate applicability on package: Package_17_for_KB5005716~31bf3856ad364e35~amd64~~10.0.1.5, Update: 5005716-30_neutral [HRESULT = 0x80070bc9 - ERROR_FAIL_REBOOT_REQUIRED]
2021-12-03 12:12:29, Info                  CBS    Failed to evaluate external applicability for package update: 5005716-1197_neutral_PACKAGE [HRESULT = 0x80070bc9 - ERROR_FAIL_REBOOT_REQUIRED]
2021-12-03 12:12:29, Error                 CBS    Failed to call external evaluate applicability on package: Package_for_KB5005716~31bf3856ad364e35~amd64~~19041.1265.1.5, Update: 5005716-1197_neutral_PACKAGE [HRESULT = 0x80070bc9 - ERROR_FAIL_REBOOT_REQUIRED]
2021-12-03 12:12:29, Info                  CBS    Failed to call EvaluateApplicability on internal CBS package. [HRESULT = 0x80070bc9]

2021-12-03 12:12:37, Info                  CBS    Failed to OpenPackage using worker session [HRESULT = 0x800706be]
2021-12-03 12:12:38, Info                  CBS    Failed to ping TiWorker, looks like TiWorker crashed, re-launch it
2021-12-03 12:12:38, Info                  CBS    Terminate call on TiWorker returns non-S_OK. [HRESULT = 0x800706ba]
De TrustedInstaller service crasht mogelijk op KB5005716, eens kijken of die package aanwezig is.

Voer dit commando in de opdrachtprompt als admin uit en voeg Updates.txt als bijlage toe.

Code: Selecteer alles

DISM /online /get-packages /format:table > "%USERPROFILE%\desktop\Updates.txt"
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
48
Let op:Deze fix is speciaal voor de gebruiker in dit topic, voer dit niet zomaar op andere systemen uit.
  • Open het startmenu en typ vervolgens het commando CMD.
  • Klik vervolgens met de rechtermuisknop op de Opdrachtprompt en klik op Als administrator uitvoeren.
  • Kopieer en plak nu de onderstaande commandoregels één voor één in de opdrachtprompt en druk op enter.
  • Als er na het eerste commando gevraagd wordt om het systeem te herstarten doe dit dan door Y op te geven. Voer na de herstart het tweede commando uit.

    Code: Selecteer alles

    Dism /Online /Remove-Package /PackageName:Microsoft-Windows-WordPad-FoD-Package~31bf3856ad364e35~amd64~~10.0.19041.1151
    Dism /Online /Remove-Package /PackageName:Package_for_RollupFix~31bf3856ad364e35~amd64~~19041.1165.1.8
    
  • Als dit klaar is maak je een screenshot (druk op ALT+Printscreen), upload deze naar Postimage.org en plaats de image-link in het volgende bericht.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
49
Commando's uitgevoerd in cmd.
Het label image-link was niet beschikbaar op de website van postimages. Daarom maar de hotlink-voor-fora gebruikt. Hopelijk is deze leesbaar:
Afbeelding
50
Doe nu hetzelfde met de volgende vier commando's

Code: Selecteer alles

Dism /Online /Remove-Package /PackageName:Microsoft-Windows-Client-LanguagePack-Package~31bf3856ad364e35~amd64~en-US~10.0.19041.1151
Dism /Online /Remove-Package /PackageName:Microsoft-Windows-Client-LanguagePack-Package~31bf3856ad364e35~amd64~nl-NL~10.0.19041.1151
Dism /Online /Remove-Package /PackageName:Microsoft-Windows-Hello-Face-Package~31bf3856ad364e35~amd64~~10.0.19041.1110
Dism /Online /Remove-Package /PackageName:Microsoft-Windows-InternetExplorer-Optional-Package~31bf3856ad364e35~amd64~~11.0.19041.906
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
52
Voer nu achtereenvolgens de volgende commando's uit.

Code: Selecteer alles

DISM /online /cleanup-image /StartComponentCleanup
DISM /online /cleanup-image /RestoreHealth
Herstart de computer en voer dan dit commando uit, voeg Updates.txt weer als bijlage toe.

Code: Selecteer alles

DISM /online /get-packages /format:table > "%USERPROFILE%\desktop\Updates.txt"
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
53
cmd gaf bij het eerste commando een foutmelding. Het tweede commando werd wel uitgevoerd.
In bijlage het Updates-bestand
Afbeelding
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
54
Start de computer op in de herstelomgeving van Windows 10 om de pending operations ongedaan te maken.
  • Open het startmenu en klik op Instellingen.
  • Ga naar Bijwerken en beveiligen > Systeemherstel > Geavanceerde opstartopties.
  • Klik hier op Nu opnieuw opstarten.
  • Selecteer nu de optie(s) Problemen oplossen > Geavanceerde opties > Opdrachtprompt.
  • Klik vervolgens op het gebruikte gebruikersaccount en geef het gebruikte wachtwoord op.
  • Typ Notepad in de opdrachtprompt en druk enter.
  • Klik op Bestand > Openen en klik op Deze pc.
  • Controleer hier de schijfletter van de Systeemschijf waarop Windows is geïnstalleerd.
  • Typ in de opdrachtprompt het onderstaande commando gevolgd door enter. Vervang C indien de systeemschijf een andere schijfletter toegewezen heeft gekregen.

    Code: Selecteer alles

    DISM /image:C:\ /cleanup-image /revertpendingactions
    
  • Wanneer dit commando succesvol is uitgevoerd verschijnt de volgende melding, indien er een andere melding verschijnt plaats die in de volgende reactie.
    Reverting pending actions from the image...
    The operation completed. Any revert of pending actions will be attempted after reboot.
    The operation completed successfully.
  • Herstart hierna de computer in de normale modus.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
55
Het commando is niet succesvol uit gevoerd. Het is mij niet duidelijk wat de schijfletter is waarop Windows is geïnstalleeerd. In ieder geval niet C (daar stond mijn eigen mappenstructuur van data)
Ik zag in Notepad bij de letter D dat er een winsdows-directory aanwezig was en deze nam behoorlijk wat Gb in beslag. De prompt van commandline begint echter met X:\windows\system32 dus welke letter is het nou? D of X?
Ik heb ze allebei geprobeerd. Screenshot werkte niet in opdrachtprompt-modus, dus tekst heb ik maar opgeschreven:
Bij de invullen van het commando

Code: Selecteer alles

DISM /image:D:\ /cleanup-image /revertpendingactions
kreeg ik het volgende resultaat

Code: Selecteer alles

Error 1168
An error occurred reverting the pending actions from the image
Logfile --> X:\windows\Logs\DISM\dism.log

Maar in de normale opstart-modus heb ik geen X-schijf. Daarom heb ik maar de logfile in de directory C:\Windows\Logs\DISM toegevoegd als bijlage
56
X:\Windows\System32>. is de recovery omgeving van Windows. De schijfletter van C:\, de systeemschijf kan inderdaad D:\ zijn afhankelijk van hoe het systeem is ingericht met schijven en/of partities.

Wat je kan doen is nogmaals in de herstelomgeving opstarten en dan het volgende uitvoeren. Maak nadien eventueel een foto van het scherm om te posten.

Code: Selecteer alles

md D:\Scratch
DISM /Image:D:\ /ScratchDir:D:\Scratch /Cleanup-Image /RevertPendingActions 
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
57
Commando nogmaals uitgevoerd met letter D. Foutmelding
Afbeelding
Volgens mij heb ik een C en een D-schijf. Op C heb ik mijn program files D heb ik mijn data maar in de opstartmodus met opdrachtprompt, staat dat C de data heeft en D de windows map. Moet ik dit commando nog maar eens met C proberen?
59
Adriaantje schreef: Commando nogmaals uitgevoerd met letter D. Foutmelding
Je hebt niet de commando's uitgevoerd zoals opgegeven. Het eerste commando maakt in de RE omgeving een tijdelijke map aan. Het tweede commando kan daar volledig de data plaatsten.

Code: Selecteer alles

md D:\Scratch
DISM /Image:D:\ /ScratchDir:D:\Scratch /Cleanup-Image /RevertPendingActions 
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
60
ok
Ik heb de commando's opnieuw ingevoerd.
Volgens mij nu wel zoals de laatste keer opgegeven.
Helaas nog steeds een fout melding (error 1168)
Afbeelding

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Windows Update problemen & SFC Scannow corrupties”