! In dit forumonderdeel kunnen forumgebruikers alleen op eigen onderwerpen reageren.

1. Voor het verhelpen van problemen met Windows Update zijn vaak meerdere stappen nodig, helaas bestaat er geen all-in-one tool om dit soort problemen op te lossen.
2. Neem a.u.b. nooit instructies van gelijkaardige problemen over, dit kan averechts werken en voor problemen zorgen. Open altijd een eigen onderwerp en volg de daarin gegeven instructies op.
Plaats reactie
137
Download KB5007289

1. Maak op systeemschijf de map C:\WUTemp aan.
2. Kopieer het bestand "*.msu" naar die map.
3. Open de opdrachtprompt als administrator, typ nu het volgende en druk op enter.

Code: Selecteer alles

CD C:\WUTemp
4. Kopieer en plak nu de onderstaande commandoregel en druk vervolgens op enter.

Code: Selecteer alles

EXPAND.exe windows10.0-kb5007289-x64-ndp48_0cd072430731065201ff609c8df5208cc6e64cd2.msu -f:* C:\WUTemp

5. Kopieer en plak nu de onderstaande commandoregel en druk weer op enter.

Code: Selecteer alles

DISM.exe /Online /Add-Package /PackagePath:C:\WUtemp\Windows10.0-KB5007289-x64-NDP48.cab
6. Als dit gereed is maak nu een screenshot van dit venster en plaats die in het volgende bericht.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
138
Vraag:
Hoe moet ik KB5007289 downloden? Klikken op de downloadlink werkt niet. Als ik de link kopieer naar een nieuw venster, wil Windows wil dit bestand zelf installeren. Als ik dit weiger, wordt de bewerking afgebroken.
141
Wederom een foutmelding, iets zit het installeren van de updates in de weg. Voer eens een clean boot uit en probeer de bovenstaande stappen dan nogmaals uit te voeren.

Klik met de rechtermuisknop op de startknop en klik op uitvoeren, typ hier het commando msconfig gevolgd door enter.
  • Open het tabblad "Services" en vink de optie "Alle Microsoft services verbergen" aan.
  • Klik nu op de knop "Alles uitschakelen"
  • Open nu het tabblad "Opstarten" en klik op "Taakbeheer openen"
  • Schakel bij het tabblad opstarten nu alles items uit door deze één voor één te selecteren en op "Uitschakelen" te klikken.(noteer wel eerst wat er allemaal is ingeschakeld)
  • Herstart nu de computer.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
142
Stappen opnieuw uitgevoerd na aanpassing systeemconfiguratie, taakbeheer en opnieuw opstarten.
Dezelfde foutmelding treedt op in de commandline

Zie screenshots:
https://www.imgdumper.nl/uploads9/61b266ebb493b/61b266ebb2180-screenshot_commandline2.jpg
https://www.imgdumper.nl/uploads9/61b2676de5c34/61b2676de3b83-screenshot_systeemconfiguratie.jpg
https://www.imgdumper.nl/uploads9/61b267a93b0e3/61b267a9374de-screenshot_taakbeheer.jpg
143
Hallo,

De stappen uit bericht #141 mag je weer ongedaan maken, mocht je dat nog niet gedaan hebben. Heb je trouwens ooit eerder een register cleaner of andere tool gebruikt om Windows op te schonen?

Let op: Dit script is speciaal bedoeld voor deze PC, gebruik dit dan ook niet op andere PC's met een gelijkaardig probleem.
  • Download fixlist.txt uit de bijlage naar het bureaublad, waar ook FRST.exe aanwezig is.
  • Dubbelklik op FRST.exe om de tool te starten.
  • Druk op de Fix knop
  • Voeg (fixlog.txt) weer toe aan het volgende bericht..
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
144
Volgens mij heb ik niet eerder zo'n tool gebruikt om Windows op te schonen.
Zie bijlage voor de Fixlog
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
145
Oké, met deze fix is de 'driver operations queue' gereset. Herstart de computer en voer daarna Windows Update opnieuw uit. Upload daarna weer een kopie van de CBS map om te controleren of de volgende foutmelding nu verdwenen is.

Code: Selecteer alles

CBS    Failed reading Inf hash for driver operation sequenceID 1261 [HRESULT = 0x80070490 - ERROR_NOT_FOUND]
CBS    Failed loading a driver operation [HRESULT = 0x80070490 - ERROR_NOT_FOUND]
CBS    Doqi: Failed loading driver operations queue. [HRESULT = 0x80070490 - ERROR_NOT_FOUND]
CBS    Failed loading driver operation queue [HRESULT = 0x80070490 - ERROR_NOT_FOUND]
CBS    Startup: Failed initializing driver operation queue [HRESULT = 0x80070490 - ERROR_NOT_FOUND]
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
148
Er zijn volgens mij vandaag 4 updates geïnstalleerd.
Zie onderstaande links naar screenshots:
https://www.imgdumper.nl/uploads9/61b335cdab0b9/61b335cda779d-screenshot_windows_update1.jpg
https://www.imgdumper.nl/uploads9/61b3361316a99/61b33613148ca-screenshot_windows_update2.jpg
https://www.imgdumper.nl/uploads9/61b3363c9791a/61b3363c9513d-screenshot_windows_update3.jpg
https://www.imgdumper.nl/uploads9/61b3365aaa430/61b3365aa8301-screenshot_windows_update4.jpg

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Windows Update problemen & SFC Scannow corrupties”