Plaats reactie
2
Hallo en welkom op het forum,
  • Open het startmenu en typ vervolgens het commando CMD.
  • Klik vervolgens met de rechtermuisknop op de Opdrachtprompt en klik op Als administrator uitvoeren.
  • Kopieer en plak nu één voor één de onderstaande commandregels in de opdrachtprompt en druk op enter.

Code: Selecteer alles

sc query SecurityHealthService >> "%USERPROFILE%\desktop\SrvCheck.txt"
sc qc SecurityHealthService >> "%USERPROFILE%\desktop\SrvCheck.txt"
reg query "HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\services\SecurityHealthService" /s >> "%USERPROFILE%\desktop\SrvCheck.txt"
  • Op het bureaublad staat nu een kladblokbestand met de naam SrvCheck.txt verstuur dit bestand weer via WeTransfer en plaats hier de downloadlink.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
4
Ja, helemaal perfect en dit ziet er in ieder geval goed uit. Probeer het volgende eens.
  • Open het startmenu en scroll naar Windows-beveiliging en klik hier met de rechtermuisknop op.
  • Kies nu de optie Meer > App-instellingen waarna het volgende scherm verschijnt.
  • Klik in dit scherm op de knop Opnieuw instellen en nogmaals op Opnieuw instellen.
  • Nu verschijnt er achter de knop al snel een groen vinkje, waarna u dit venster kunt sluiten.
  • Herstart de computer en controleer of de Windows-beveiliging nu is gestart en updates ontvangt.
  • Mocht dat niet het geval zijn, herstart dan nogmaals de computer.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
5
Ik heb niet de mogelijkheid om MEER te kiezen, staan maar 5 mogelijkheden te beginnen met openen, 2 x vastmaken, verwijderen en eigenschappen
9
Ik heb "startisback" verwijderd en nu is het probleem voor nu opgelost, maar de waarschijnlijke oorzaak van het probleem staat al weer klaar.
Het gaat om: 2021-11 Cumulatieve update voor op Windows 10 Version 21H2 for x64 gebaseerde systemen (KB5007186)
Deze blijft halverwege steken en volgens mij is dit de hoofdoorzaak
Is er een mogelijkheid om deze update te negeren
12
koosr1946 schreef: Is er een mogelijkheid om deze update te negeren.
Dat zou ik niet doen, volgens de CBS.log is Windows 10 2004 (20H1) geïnstalleerd, die versie krijgt vanaf 14 december geen updates meer. Probeer de updateassistent eens om Windows 10 bij te werken naar de laatste versie.
  • Open deze pagina en klik op Update nu
  • Dubbelklik na het downloaden op het bestand Windows10Upgrade9252.exe.
  • Nu opent de Windows 10-updateassistent, klik in dit scherm op Nu bijwerken.
  • Als de compatibiliteitscheck is gelukt klik je op Volgende.
  • Nu zal de update worden voorbereid, dit proces kan enige tijd in beslag nemen,
  • Als dit proces gereed is klik je op de knop Nu opnieuw opstarten.
  • De computer zal nu vanzelf opnieuw opgestart worden en het updateproces afronden.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
13
Ik heb die upgrade uitgevoerd, ging heel snel, hoefde alleen maar afsluiten aan te klikken.
Toen opnieuw opgestart en daar is ie nu al een kleine 10 minuten mee bezig.

Verder is mijn allereerste vraag over het stopzetten ook al weer aan de orde.

Ik wacht even af hoe de reactie is na de upgrade, anders ga ik wel kijken of ik een Windows 10 op de kop kan tikken.

Mijn configuratie is ook niet goed om Windows 11 te installeren, wat ik heel vreemd vind (geld ook voor mijn PC )
Mijn laptop is een Toshiba Satelite C70 met een Intel Core i3
Mijn PC: Intel(R) Core(TM) i7-4790 CPU @ 3.60GHz 3.60 GHz
14
Mmm, dat klinkt niet goed als je alleen maar op afsluiten hoefde te klikken. Of is het systeem nu na de herstart wel updates aan het installeren?

Deze processoren zijn van de 3e en 4e generatie, Windows 11 heeft als minimumeis o.a. een processor van de 8e generatie. Heb je eerder toevallig een bepaalde update voor Windows 11 proberen te installeren. In de CBS log zak ik KB5008295 voorbij komen die de volgende foutmelding gaf.

Code: Selecteer alles

2021-11-19 08:05:51, Error                 CBS    Package "Package_for_KB5008295~31bf3856ad364e35~amd64~~22000.318.1.1" requires Servicing Stack v10.0.22000.190 but current Servicing Stack is v10.0.19041.1310. [HRESULT = 0x800f0823 - CBS_E_NEW_SERVICING_STACK_REQUIRED]
2021-11-19 08:05:51, Info                  CBS    Failed to initialize internal package [HRESULT = 0x800f0823 - CBS_E_NEW_SERVICING_STACK_REQUIRED]
2021-11-19 08:05:52, Error                 CBS    Failed to create internal package [HRESULT = 0x800f0823 - CBS_E_NEW_SERVICING_STACK_REQUIRED]
2021-11-19 08:05:52, Info                  CBS    Failed to create windows update package [HRESULT = 0x800f0823 - CBS_E_NEW_SERVICING_STACK_REQUIRED]
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
15
Waarom "op de kop tikken"?
https://support.microsoft.com/nl-nl/win ... b5a3024da5

Als je hem echt wilt hebben.
https://www.microsoft.com/nl-nl/softwar ... /windows10
Is gewoon te downloaden.

En waarom niet naarW11, hardware is niet geschikt.
https://www.microsoft.com/nl-nl/windows ... ifications
"Dit is mijn handtekening of sig."
Sometimes, a vendor may misleadingly advertise the I/O clock rate by labeling the MT/s as MHz
https://www.piriform.com/speccy/download
https://www.piriform.com/docs/speccy/us ... to-the-web
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Windows 10”