Plaats reactie
1
Ik merk dat deze laptop langzaam opstart en soms gaat hij helemaal niet uitgaat dus moet ik het geforceert uitzetten , zal hier iets aan te doen zijn dit is gekomen na de laatste update naar mijn idee.
En nu ik dit typ zie ik ook dat al de woorden die ik typ met rood onderstreept zijn waarschijnlijk is er een andere taal geselecteerd hoe kan dit veranderd worden?
2
Download de Afbeelding Farbar Recovery Scan Tool 32 of 64 bit via de onderstaande link naar het bureaublad.
Als er een melding van SmartScreen komt doe het volgende Handleiding als je klaar bent mag je hem weer aanzetten.

Farbar Recovery Scan Tool Link

Hier staat een beschrijving hoe u kunt kijken of u een 32 of 64 bit versie van Windows heeft.

Farbar Recovery Scan Tool uitvoeren
Klik met de rechtermuisknop op FRST.exe en kies voor de optie Afbeelding Als administrator uitvoeren.
  • Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
  • Druk vervolgens op de Scan knop, er zal nu eerst een back-up van het register worden gemaakt.
  • Wanneer de scan gereed is worden er twee logbestanden aangemaakt met de naam (FRST.txt en Addition.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg beide logbestanden als bijlage toe aan het volgende bericht.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
5
Verwijder beide eens en kijk hoe het systeem met alleen Windows Defender functioneert.

Maar ik heb vernomen dat alleen w. defender niet goed genoeg is ?

Kan ik niet gewoon een van de twee verwijderen? ik heb trouwens geen problemen maar het start langzaam
7
Windows Defender is prima hoor, waar heb je gelezen dat Defender niet voldoende zou zijn? Het langzaam starten kan ook te maken hebben met conflicterende beveiligingspakketten. Vandaar het advies om beide even te verwijderen.

Open het startmenu en type control of configuratiescherm.
Ga nu naar een programma verwijderen, hier kan je Kasperksy en Malwarebytes verwijderen.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
8
Waar ik gelezen heb dat defender niet genoeg zal zijn dat weet ik niet meeer, is te lang geleden, ikk las toen dat defender soms steken laat vallen iets dat andere wel oppikken.

Maar goed, ik kan defener niet op systeem vinden via zoeken dus ik snap niet waar dat is gebleven.
10
Dergelijke websites promoten vooral betaalde pakketten, de 'zogenaamde' testen zijn vaak ook nietszeggend. Neem bijvoorbeeld het onderstaande citaat van nl.safetydetectives. Of Microsoft ooit zal adviseren dat je bepaald antivirusprogramma moet gebruiken?! Daarnaast krijgt Windows Defender gewoon dagelijks (meerdere) updates die al dan niet automatisch geïnstalleerd worden.
Om te beginnen kon Windows Defender niet veel virussen blokkeren, die andere programma’s met gemak konden onderscheppen en dat komt omdat Microsoft niet genoeg regelmatige updates aan de Defender-database uitgeeft om de nieuwste bedreigingen te kunnen detecteren. En stel dat je een virus krijgt, Microsoft zal je niet helpen – ze zullen je alleen vertellen dat je een ander antivirusprogramma had moeten installeren!
Bij het onafhankelijke AV-Comparatives scoort Defender net zo goed als Kaspersky.
https://www.av-comparatives.org/comparison/

Je kan Kasperksy en Malwarebytes gerust verwijderen, want Windows Defender geeft voldoende bescherming. Wanneer het systeem met alleen Defender beter werkt weten we in ieder geval de oorzaak.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
11
Hallo Maxstar.

Kun je eeens kijkwn in de logs of daar malwarebytes nog in staat, ik zie het nergens meer en ik heb het niet gedeinstalleert.
En windows defender die draait op de achtergrond waar je niets van merkt, kun ik die als ik wil ook handmatig laten scannen?

Ik zie dathet wel in de addition lijst staat maar is disabel- uitgeschakelt dacht ik?
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
12
Hallo,

Om de restanten van Malwarebytes op te ruimen kan je de MB-cleantool eens uitvoeren.
viewtopic.php?t=20712

Ja met Windows Defender kan je ook handmatig scannen, zie de volgende pagina van Microsoft met een volledige uitleg.
https://support.microsoft.com/nl-nl/win ... 39afb6a963
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Hulp bij malware problemen, adware, ongewenste software en een trage computer”