Plaats reactie
1
Klassieke verkenner met lint in Windows 11

In Windows 11 heeft Microsoft de verkenner een compacter uiterlijk gegeven zonder het lint (Ribbon) zoals in Windows 10. Middels een simpele aanpassing in het register is de verkenner in Windows 11 weer met het lint weer te geven.
  • Open het startmenu en typ CMD en klik op de optie Als administrator uitvoeren
  • Kopieer en plak nu de onderstaande commandoregel in de opdrachtprompt en druk op enter.
  • Herstart hierna de computer of het proces Windows Verkenner (Explorer.exe) via Taakbeheer.
  • Deze registeraanpassing is ook handmatig uit te voeren: https://www.pcwebplus.nl/klassieke-verk ... indows-11/

Code: Selecteer alles

REG add "HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Shell Extensions\Blocked" /v {e2bf9676-5f8f-435c-97eb-11607a5bedf7} /t REG_SZ /f
Afbeelding
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
2
Klassieke rechtermuisknopmenu instellen in Windows 11

Het rechtermuisknopmenu in Windows 11 bestaat uit twee delen. Veel standaard opties heeft Microsoft verborgen. Om het volledige menu zoals in Windows 10 met alle opties te openen moet je nu eerst op meer opties weergeven klikken. Niet alleen standaardfuncties van Windows staan verborgen, maar ook de items die door andere software en apps zijn toegevoegd.
  • Open het startmenu en typ CMD en klik op de optie Als administrator uitvoeren
  • Kopieer en plak nu de onderstaande commandoregel in de opdrachtprompt en druk op enter.
  • Herstart hierna de computer of het proces Windows Verkenner (Explorer.exe) via Taakbeheer.
  • Deze registeraanpassing is ook handmatig uit te voeren: https://www.pcwebplus.nl/rechtermuiskno ... indows-11/

Code: Selecteer alles

reg add "HKCU\Software\Classes\CLSID\{86ca1aa0-34aa-4e8b-a509-50c905bae2a2}\InprocServer32" /ve /t REG_SZ /d "" /f

Afbeelding
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
4
Handige tips, bij de volgende start, even toepassen in mijn windows 11 gedeelte. Dat rechtermuisknop menu, kan ik maar niet aan wennen.
5
ik vind denk ik die symbooltjes voor knippen plakken etc boven in het rechtsklikmenu zo langzamerhand eigenlijk best wel handig.....
6
Helaas werkt de truc niet om het klassieke rechtermuisknop menu te krijngen niet. de andere truk werkt al helemaal niet. Ik heb het via cmd geprobeerd, en er wordt gezegd dat het is uitgevoerd, maar er gebeurd niets, heb ook via regedit gekeken, en als ik voor de handmatige optie kies mis ik HKEY_CURRENT_USER\SOFTWARE\CLASSES\CLSID\ het tabje CLSID in het register.
7
Bij mijn zus werkte het eerst ook niet. Moest toen de register aanpassing maken en daarna de pc herstarten. Daarna werkt het wel.
Heb ook nog bij de weergave iets veranderd dacht ik.
Greetings, Black Tiger.
8
Ah nee hé, het klopt Black Tiger, een herstart en het werkt gelukkig!
Je bedoelt daar bovenin, daar kreeg ik een foutmelding op. Maar ik ben al heel blij met het rechtermuisknop menu!
En na nogmaals aanpassen, werkt dit nu ook. Er bleken wat fouten in de W11 te zitten. Mijn dank is toch groot. Stom dat naar het lijkt zo'n simpele handeling namelijk het systeem herstarten de oplossing is.
9
Roxmarie schreef: (...) en als ik voor de handmatige optie kies mis ik HKEY_CURRENT_USER\SOFTWARE\CLASSES\CLSID\ het tabje CLSID in het register.
Dat klopt, de {CLSID} wordt middels REG add aangemaakt. In plaats van een herstart van de computer, kan je ook "Explorer.exe" herstarten via Taakbeheer of de commandprompt van Windows. Op die manier zal een registerwijziging voor visuele aspecten ook doorgevoerd worden.

Code: Selecteer alles

taskkill /F /IM explorer.exe & start explorer
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
11
Voor diegenen met Windows 11 22h2 die het klassieke lint terug willen (de register aanpassing die je veel terug vindt op internet werken bij deze versie niet), kan ik ook Explorer Patcher aanbevelen (https://valinet.ro/).
Via Eigenschappen - File Explorer - en dan op de regel Control Interface*: Windows 11 Ribbon (Command Bar - Default) klikken, krijg je de optie om naar de windows 10 versie terug te gaan.
Het programma biedt ook nog een hoop andere, handige opties om je windows te tunen.
Als je doet wat je leuk vind, hoef je nooit meer te werken !
12
Ik zou het graag willen aanpassen maar heb wat meer uitleg nodig om dit te doen. Ik ben wel naar de website gegaan maar dan loop ik vast. Is er iemand die me kan uitleggen wat ik dan kan doen. Want de nieuwe verkenner vind ik een drama
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Windows 11”