Plaats reactie
1
Hallo iedereen,
Mijn computer is de laatste tijd zeer traag. Zo duurde het bijvoorbeeld bijna twintig minuten om een word document te downloaden vanuit mijn webmail en af te drukken.
Word liep verschillende malen vast (reageert niet) en Firefox duurde lang eer het opgestart was.
Ook de scantool reageerde verschillende keren niet.
Had ook de indruk dat er een printscreen van mijn scherm gemaakt werd...

In bijlage de logjes
bedankt alvast om er naar te kijken!! :-)
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
2
Hallo en welkom op het forum,

In de logbestanden is het een en ander aan restanten te zien van malware en potentieel ongewenste software.

Stap 1. Verwijder de onderstaande programma's via de softwarelijst.
- DriverToolkit
- SpyHunter 4
- WebAdvisor van McAfee


Stap 2. Start de Afbeelding Farbar Recovery Scan Tool nogmaals.
Let op: Dit script is speciaal bedoeld voor deze PC, gebruik dit dan ook niet op andere PC's met een gelijkaardig probleem.
  • Download fixlist.txt uit de bijlage naar het bureaublad, waar ook FRST.exe aanwezig is.
  • Dubbelklik op FRST.exe om de tool te starten.
  • Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
  • Druk op de Fix knop
  • Er zal u een logbestand aangemaakt worden (fixlog.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg dit logbestand als bijlage toe aan het volgende bericht..
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
3
Hallo Maxstar,

Bedankt voor jouw antwoord.
Driver toolkit heb ik zonder probleem kunnen verwijderen.
Spyhunter heb ik in het verleden verwijderd maar blijft in de lijst staan. Krijg een foutmelding als ik opnieuw wil verwijderen.
Webadvisor krijg ik niet verwijderd, het uninstall programma blijft maar lopen (30 min gewacht) en er gebeurt niks. Zou na 30 min toch verwijderd moeten zijn.

Heb stap 2 dus nog niet gedaan.

Thx!!
6
Start FRST opnieuw:
  • Klik met de rechtermuisknop op FRST64.exe en kies voor de optie Als administrator uitvoeren.
  • Zorg dat de volgende optie Addition.txt is aangevinkt: Afbeelding.
  • Klik vervolgens op de knop Scannen.
  • Na de scan worden 2 logbestanden gemaakt (FRST.txt en Addition.txt) op dezelfde plaats vanwaar de tool is gestart.
  • Voeg deze logbestanden als bijlage toe in het volgende bericht.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
7
Hallo,
Scan opnieuw uitgevoerd als administrator.
In bijlage de nieuwe logjes, hopelijk ziet het er al beter uit.
Thx
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
8
Start de Afbeelding Farbar Recovery Scan Tool nogmaals.
Let op: Dit script is speciaal bedoeld voor deze PC, gebruik dit dan ook niet op andere PC's met een gelijkaardig probleem.
  • Download fixlist.txt uit de bijlage naar het bureaublad, waar ook FRST.exe aanwezig is.
  • Dubbelklik op FRST.exe om de tool te starten.
  • Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
  • Druk op de Fix knop
  • Er zal u een logbestand aangemaakt worden (fixlog.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg dit logbestand als bijlage toe aan het volgende bericht..
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
9
Hallo,
In bijlage de fixlog.
Merk dat de computer al héél wat sneller is!
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
10
Hallo,

Dat is goed om te horen, laat ter controle Malwarebytes eens scannen.

Download Afbeelding MalwareBytes Anti-Malware bij voorkeur naar het bureaublad.
  • Dubbelklik op MBSetup.exe om de installatie van Malwarebytes Anti-Malware te starten.
  • Volg de verdere aanwijzingen tijdens de volledige installatieprocedure.
  • Die is hier na te lezen Handleiding
  • Klik vervolgens op de knop Scannen om een bedreigingsscan uit te voeren. Er zal nu gecontroleerd worden op beschikbare updates.
  • De scan wordt nu automatisch gestart, gebruik de computer bij voorkeur niet tijdens de scan.
Na het scannen:
Als er bedreigingen zijn gevonden:
  • Klik op "Quarantaine" en daarna op "Gereed".
  • Er kan gevraagd worden om de computer opnieuw op te starten. Doe dat dan en start daarna opnieuw MBAM.
Start Malwarebytes klik op "Scanner", klik op "Rapporten".
Dubbelklik op het recentste "Scanrapport".
Klik op Exporteer en kies Tekstbestand (*.txt).
Afbeelding
Vul een bestandsnaam in en bewaar het op je bureaublad.
Post het logbestand als bijlage in je volgend bericht.
Hoe je een bijlage kunt toevoegen aan het bericht lees je hier.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
11
Hallo,
Ik krijg bij Malwarebytes steeds de volgende foutmelding als ik het account probeer te deactiveren:
"Kan geen contact maken met licentieserver. Controleer uw netwerkinstellingen of neem contact op met uw systeembeheerder voor hulp."
Nochtans kan ik perfect op internet en heb ik verder geen probleem met de verbinding ofzo

grtn
13
Hallo Maxstar,
Scan uitgevoerd en objecten in quarantaine geplaatst.
In bijlage de log.
Ondertussen ook gelukt om het account te wijzigen.
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Hulp bij malware problemen, adware, ongewenste software en een trage computer”