Plaats reactie
1
In de bijlage de twee logs van FRST. Een log van WhoCrashed is te lezen in de originele post.
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
2
Hallo,

Als je klaar bent met FRST voer dan ook het volgende uit zodat we een geheel overzicht hebben:

Download de Afbeelding Sysnative BSOD Dump + System File Collection App naar het bureaublad.
  • Klik met de rechtermuisknop op SysnativeBSODCollectionApp.exe en kies de optie als administrator uitvoeren.
  • Er opent nu een blauw scherm, wanneer dit proces gereed is opent de map C:\Users\<gebruikersnaam>\Documents.
  • Upload het bestand SysnativeFileCollectionApp naar www.filedropper.com en plaats de downloadlink in het volgende bericht.
  • Het kladblokvenster 'BSODPostingsInstructions' kan je sluiten.
Ik heb het andere onderwerp even gesloten zodat we hier verder gaan.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
4
Hallo,

In de minidump bestanden is te zien dat driver verifier een probleem heeft gevonden met avgArPot.sys wat een restant is van het beveiligingspakket van AVG.

Stap 1 Verwijder via de softwarelijst het volgende
- AVG Update Helper


Stap 2 Start de Afbeelding Farbar Recovery Scan Tool nogmaals.
Let op: Dit script is speciaal bedoeld voor deze PC, gebruik dit dan ook niet op andere PC's met een gelijkaardig probleem.
  • Download fixlist.txt uit de bijlage naar het bureaublad, waar ook FRST.exe aanwezig is.
  • Dubbelklik op FRST.exe om de tool te starten.
  • Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
  • Druk op de Fix knop
  • Er zal u een logbestand aangemaakt worden (fixlog.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg dit logbestand als bijlage toe aan het volgende bericht..
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
5
Hoi Abbs,

Dank je wel! Ik heb in de softwarelijst alleen geen AVG Update Helper staan. Kan ik het bestand ook handmatig verwijderen, of veroorzaak ik dan nog meer problemen?

ETA: Ik vraag me ook af (dat weet jij beter dan ik) of dat het huidige probleem is. Na Driver Verifier heb ik AVG gedeïnstalleerd in de veilige modus. Daarna heb ik Driver Verifier niet meer laten draaien.
Laatst gewijzigd door Guenevere op 25 sep 2021 19:41, 1 keer totaal gewijzigd.
6
1. Voer met FRST eerst even de fixlist uit dit bericht uit om (AVG Update Helper) zichtbaar te maken.
2. Herstart de computer en verwijder AVG Update Helper.
3. Herstart nogmaals de computer en voer dan de fixlist uit bericht #4 uit.
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
7
Zo, dat was een hele klus. Gelukkig ging het automatisch!

Als bijlage de fixlog :)
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
8
Hallo,

Heel goed, lees eerst alles goed door en voer het dan uit:

Download SystemLook(x64) & plaats het bestand op het Bureaublad.
Klik met de rechtermuisknop op SystemLook.exe en kies voor de optie Afbeelding Als administrator uitvoeren.
In het venster dat opent kopieer je onderstaande code:

Code: Selecteer alles

:regfind
avg
:filefind
avg
:folderfind
avg
:service
avg
Afbeelding Zorg dat deze tekst links uitlijnt!

Klik op de knop "Look" om de scan te activeren.
Als de scan klaar is opent een tekstbestand (SystemLook.txt).
Voeg dit logbestand als bijlage toe aan het volgende bericht.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
9
Hoi Abbs,

Even tussendoor: heel erg bedankt dat je zo veel moeite doet om me te helpen! In de bijlage weer de log :)
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
10
Start de Afbeelding Farbar Recovery Scan Tool nogmaals.
Let op: Dit script is speciaal bedoeld voor deze PC, gebruik dit dan ook niet op andere PC's met een gelijkaardig probleem.
  • Download fixlist.txt uit de bijlage naar het bureaublad, waar ook FRST.exe aanwezig is.
  • Dubbelklik op FRST.exe om de tool te starten.
  • Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
  • Druk op de Fix knop
  • Er zal u een logbestand aangemaakt worden (fixlog.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg dit logbestand als bijlage toe aan het volgende bericht..
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
13
Hoi Abbs,

Dank je wel! Ik ervaar geen BSODs meer (dat is al heel wat, geen werk meer verloren!), en de laptop is iets sneller dan hij de afgelopen dagen was. Hij is nog wel (redelijk wat) trager dan voor de ellende begon, en als ik iets stream qua muziek of zo, stoort het geluid behoorlijk, alsof het steeds heel kort vastloopt.

Maar daar valt op zich wel mee te leven, als er verder niks meer mis lijkt te zijn :)
14
Hallo,

Dan gaan we eens kijken of we wat kunnen vinden:

Klik met de rechtermuisknop op de Startknop Afbeelding en klik op Taakbeheer Afbeelding.
  • Open nu het tabblad "Opstarten" en klik op "Taakbeheer openen"
  • Schakel bij het tabblad opstarten nu alles items uit door deze één voor één te selecteren en op "Uitschakelen" te klikken. (noteer eerst wat allemaal is ingeschakeld).
  • Klik rechtsboven op "X" daarna op "OK" en herstart de computer.
Test nu hoe alles werkt.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
15
Hoi Abbs,

Dank je wel! Ik heb nu helaas een migraineaanval, dus hier ga ik morgen mee aan de slag. Sorry, maar alvast heel erg bedankt!
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Hulp bij malware problemen, adware, ongewenste software en een trage computer”