Plaats reactie
31
Hallo,

Heel mooi, dan gaan we nog kijken of we achter het storen van het geluid kunnen komen.
Het volgende heb je al gedaan maar dan zonder Services, dus doe het volgende en test dan alles uit, de werking en het geluid.


Klik met de rechtermuisknop op de startknop Afbeelding en klik op uitvoeren, typ hier het commando msconfig gevolgd door enter.
  • Open het tabblad "Services" en vink de optie "Alle Microsoft services verbergen" aan.
  • Klik nu op de knop "Alles uitschakelen"
  • Open nu het tabblad "Opstarten" en klik op "Taakbeheer openen"
  • Schakel bij het tabblad opstarten nu alles items uit door deze één voor één te selecteren en op "Uitschakelen" te klikken.(noteer wel eerst wat er allemaal is ingeschakeld)
  • Herstart nu de computer.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
33
Open eerst via het startmenu msconfig, open daar het tabblad services om alle services van Microsoft te verbergen. Ik heb het bericht van @abbs even bijgewerkt.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
35
Het probleem zit wellicht dus in één van de uitgeschakelde services. Open de opdrachtprompt als administrator en voer het onderstaande commando uit.

Code: Selecteer alles

WMIC SERVICE where (state="running") GET caption, name, startmode, state > "%USERPROFILE%\desktop\services.txt"
Als dit gereed is voeg dan het bestand Services.txt als bijlage toe.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
38
Ik voel me zo langzamerhand heel computerbekwaam! Bijgevoegd weer het txt-bestand :)
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
39
1. Open het startmenu en open Msconfig en open het tabblad services.
2. Schakel de uitgeschakelde services in groepjes van 10 in, herstart daarna de computer en controleer hoe deze werkt.
3. Indien het systeem raar gaat doen schakel je de actieve één voor één uit.
4. Werkt het systeem goed schakel je de volgende 10 services in en herstart je de computer.
5. Zo kan je achterhalen welke service de boosdoener is, hieronder de lijst van de 55 services die nu niet actief zijn.

Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
42
Zo, een heleboel herstarts later ben ik bij de laatste 13 aangekomen. En verdraaid, nu begint de audio weer te storen. De boosdoener zit dus hiertussen:

Microsoft Toetsenbordfilter
Wireless PAN DHCP Server
Net.Tcp Port Sharing Service
NVIDIA Display Container LS
Intel(R) PROSet/Wireless Registry Service
Routing and Remote Access
Remote Registry
Shared PC Account Manager
OpenSSH Authentication Agent
OpenSSH SSH Server
SynTPEnh Caller Service
Updater van automatische tijdzone
User Experience Virtualization Service
Microsoft Update Health Service
Synaptics FP WBF Policy Service
XTUOCDriverService
Intel(R) PROSet/Wireless Zero Configuration Service

Ik vraag me af of een hiervan met het netwerk te maken heeft en dus ook een oorzaak kan zijn van de netio.sys error die ik kreeg. Morgen ga ik ze een voor een weer uitschakelen, nu eerst weer met migraine naar bed!
45
Guenevere schreef: Wireless PAN DHCP Server
NVIDIA Display Container LS
Intel(R) PROSet/Wireless Registry Service
OpenSSH SSH Server
SynTPEnh Caller Service
Synaptics FP WBF Policy Service
XTUOCDriverService
Intel(R) PROSet/Wireless Zero Configuration Service
Oké, hier moet ie tussen zitten. Eerst mijn werk afmaken (bah!), daarna experimenteren... Zit hier eentje tussen die de meest waarschijnlijke schuldige is?
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Hulp bij malware problemen, adware, ongewenste software en een trage computer”