! In dit forumonderdeel kunnen forumgebruikers alleen op eigen onderwerpen reageren.

1. Voor het verhelpen van problemen met Windows Update zijn vaak meerdere stappen nodig, helaas bestaat er geen all-in-one tool om dit soort problemen op te lossen.
2. Neem a.u.b. nooit instructies van gelijkaardige problemen over, dit kan averechts werken en voor problemen zorgen. Open altijd een eigen onderwerp en volg de daarin gegeven instructies op.
Plaats reactie
1
Windows update KB 5005565 mislukt steeds. stappen uitgevoerd die op de website stonden en heb nu het zip bestand CBS
ik probeer, omdat het bestand 10MB groot is, via we transfer te sturen maar dat kan alleen naar een email-adres?
Die andere mogelijkheden krijg ik niet voor elkaar. Kunt u mij hiermee verder helpen?
Alvast bedankt.
Laatst gewijzigd door huib1715 op 24 sep 2021 15:09, 1 keer totaal gewijzigd.
2
sorry ben niet zo handig hiermee. als ik in filedropper staat waar moet ik dan klikken? want het cbs.zip bestand is 10mb en daar staat max 5mb?
3
Hallo en welkom op het forum,

Klik bij WeTransfer op de drie puntjes (links onderin) en selecteer de optie transfer link ophalen. Plaats die link in het volgende bericht.

Afbeelding

Wanneer je iets naar filedropper upload kopieer je de link bij de rode pijl, dat is de downloadlink naar het geüploade bestand.

Afbeelding
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
5
  • Open het startmenu en typ vervolgens het commando CMD.
  • Klik vervolgens met de rechtermuisknop op de Opdrachtprompt en klik op Als administrator uitvoeren
  • Kopieer en plak nu de onderstaande commandoregel in de opdrachtprompt en druk op enter.

    Code: Selecteer alles

    DIR C:\Windows\servicing\Packages /s > "%USERPROFILE%\desktop\Packagest.txt"
    
  • Er staat nu een bestand met de naam Packages.txt op het bureaublad, upload deze naar WeTransfer.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
6
Hallo,

Voer naast het bovenstaande ook het volgende uit om enkele bestanden te herstellen/vervangen.

Download Afbeelding SFCFix naar bijvoorbeeld het bureaublad.

Let op: Dit script is speciaal bedoeld voor deze PC, gebruik dit dan ook niet op andere PC's met een gelijkaardig probleem.
  • Zorg dat Afbeelding SFCFix.exe op het bureaublad staat.
  • Download de bijlage SFCFix.ZIP en sla dit bestand ook op het bureaublad op.
  • Let op: Sluit nu eerst alle openstaande programma's.
  • Sleep het bestand SFCFix.ZIP in SFCFix.exe zoals op onderstaande afbeelding:
Afbeelding
  • SFCFix zal het script vervolgens uitvoeren.
  • Na afloop hiervan zal op het bureaublad een logbestand met de naam SFCFix.txt verschijnen.
  • Post dit logbestand als bijlage in je volgend bericht.
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
7
Er staat nu een bestand met de naam Packages.txt op het bureaublad, upload deze naar WeTransfer.
Dit bestand staat nu idd op mijn bureablad, maar ik weet niet hoe ik dit naar we transfer moet uploaden en als dat gebeurt is wat moet ik dan verder doen?
9
1. Ga naar de website: https://wetransfer.com/
2. Klik op upload bestanden (het blauwe plusteken).
3. Selecteer op het bureaublad Packages.txt en klik op creëer link.
4. Klik op kopieer link link en plaats die link in het volgende bericht via de rechtermuisknop en plakken.

Ik zie dan SFCFix de bestanden heeft vervangen, voer nu Windows Update opnieuw uit en laat even weten of dat is gelukt.
Indien er een foutmelding verschijnt geef die dan even door.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
11
Na 20% installeren stopt het en komt er een foutmelding, zie bijlages
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
12
  • Open de Windows Verkenner en blader naar de map C:\Windows\Logs.
  • Klik met de rechtermuisknop op de map CBS en kies Kopiëren naar.... > - Gecomprimeerde (gezipte) map.
  • Nu verschijnt de melding: "Kan de gecomprimeerde (gezipte) map niet hier maken. Wilt u de map in plaats hiervan op het bureaublad maken?"
  • Klik hier op Ja.
    Afbeelding
  • Upload het bestand CBS.ZIP naar http://www.filedropper.com of GoFile en plaats de downloadlink in het volgende bericht.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
14
Ik heb dit zelfde probleem gehad.
Op de website https://answers.microsoft.com/en-us/win ... 4db18d0132 vond ik wat tips, maar helaas hielpen die geen van allen.
Één van die opties waren de volgende opdrachten in een .bat bestand en als admin uitgevoerd.

SC config trustedinstaller start=auto
net stop bits
net stop wuauserv
net stop msiserver
net stop cryptsvc
net stop appidsvc
Ren %Systemroot%\SoftwareDistribution SoftwareDistribution.old
Ren %Systemroot%\System32\catroot2 catroot2.old
regsvr32.exe /s atl.dll
regsvr32.exe /s urlmon.dll
regsvr32.exe /s mshtml.dll
netsh winsock reset
netsh winsock reset proxy
rundll32.exe pnpclean.dll,RunDLL_PnpClean /DRIVERS /MAXCLEAN
dism /Online /Cleanup-image /ScanHealth
dism /Online /Cleanup-image /CheckHealth
dism /Online /Cleanup-image /RestoreHealth
dism /Online /Cleanup-image /StartComponentCleanup
Sfc /ScanNow
net start bits
net start wuauserv
net start msiserver
net start cryptsvc
net start appidsvc

Ook dit hielp overigens niet.

Derhalve via het programma wushowhide.diagcab (van microsoft) de update geblokkeerd.
Wat uit eindelijk wel hielp, was om via de media creation tool van microsoft, windows opnieuw te installeren met daarbij alle updates.
Dat ging met behoud van instellingen en bestanden alleen het koste wel wat tijd.
Als je doet wat je leuk vind, hoef je nooit meer te werken !
15
@PeterVo Het batch-bestand zal hier niet helpen ben ik bang, het probleem zit in het onderstaande betreffende KB5003214 en/of KB5005033.

Code: Selecteer alles

2021-09-25 19:41:33, Error                 CSI    000000bb (F) HRESULT_FROM_WIN32(ERROR_SXS_ASSEMBLY_MISSING) #757692# from Windows::ServicingAPI::CCSITransaction::ICSITransaction_PinDeployment(Flags = 0, a = microsoft-windows-client-features-deployment00110, version 10.0.19041.1023, arch amd64, culture [l:5]'nl-NL', nonSxS, pkt {l:8 b:31bf3856ad364e35}, cb = (null), s = (null), rid = 'Microsoft-Windows-Client-Features-Package0011~31bf3856ad364e35~amd64~nl-NL~10.0.19041.1023.6e53b66853d107eadae2e407182082f2', rah = (null), manpath = (null), catpath = (nul[gle=0x80073701]
2021-09-25 19:41:33, Error                 CSI    l), ed = 0, disp = 0)[gle=0x80073701]
2021-09-25 19:41:33, Info                  CBS    Failed to pin deployment while resolving Update: Microsoft-Windows-Client-Features-Package0011~31bf3856ad364e35~amd64~nl-NL~10.0.19041.1023.6e53b66853d107eadae2e407182082f2 from file: (null) [HRESULT = 0x80073701 - ERROR_SXS_ASSEMBLY_MISSING]
2021-09-25 19:41:33, Info                  CBS    Failed to bulk stage deployment manifest and pin deployment for package:Microsoft-Windows-MSMQ-Client-WOW64-Package~31bf3856ad364e35~amd64~~10.0.19041.1165 [HRESULT = 0x80073701 - ERROR_SXS_ASSEMBLY_MISSING]

@huib1715 Volg de onderstaande instructies uit om een Afbeelding update van Windows te verwijderen.
  • Open het startmenu en typ vervolgens het commando CMD.
  • Klik vervolgens met de rechtermuisknop op de Opdrachtprompt en klik op Als administrator uitvoeren
  • Kopieer en plak nu de onderstaande commandoregel in de opdrachtprompt en druk op enter.

    Code: Selecteer alles

    wusa /uninstall /KB:5003214
    
  • Indien de melding "De update KB5003214 is niet op deze computer geïnstalleerd." laat dit dan even weten.
  • Wanneer er een andere melding verschijnt maak dan even een screenshot van de melding en upload deze naar www.imgdumper.nl en plaats hier de link.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Windows Update problemen & SFC Scannow corrupties”