Plaats reactie
16
"waarna het leek dat het beter ging" als: het gebeurde minder.
In Edge alle extensies uitgeschakeld, maar probleem blijft.
Router is (naar aanleiding van mijn melding van storingen) al door Ziggo vernieuwd.
17
Oh dus het is een Ziggo modem? Connectbox?
Doet het probleem zich slechts vanaf 1 pc/laptop voor of ook van andere computers/laptops of zijn die er niet?

Misschien hier door de specialisten eens een grote malware controle laten uitvoeren. Maar feitelijk mag dit niet gebeuren. Modem van Ziggo mag niet over zijn nek gaan.

Een andere optie is om een bericht te schrijven op de officiele Ziggo community en daar ook even de status logs te laten zien, met name latency problemen en andere fouten.
Ik heb wel recent bij en klant meegemaakt dat de Ziggo beveiliging (met f-secure) over zijn nek ging en de boel blokkeerde. Deze toen van de PC af gekiept, gewoon Windows defender er op en probleem was voorbij.
Maar die veroorzaakte geen storing op de router, dat is een zeldzaamheid dat een router over zijn nek gaat op deze manier.
Greetings, Black Tiger.
18
Even een vraag. Welk merk en type laptop is het?

Want ik kwam toevallig een topic tegen op het officiële Ziggo forum en las daar het volgende interessante.
Er blijkt een bekend euvel te zijn met herstarten van modem of gewoon unresponsive modem waardoor herstart noodzakelijk is.
Dit blijkt veroorzaakt te worden door Intel Killer wifi chipsets die met name in Dell laptops te vinden zijn.

Ik had er ook nog niet van gehoord, maar als jouw laptop ook zo'n Intel Killer wifi chipset heeft zou dat zomaar eens een hoop kunnen verklaren.
Greetings, Black Tiger.
19
Merk en type laptop: Dell XPS-15 met Intel Killer Wifi!
Black Tiger schreef: Want ik kwam toevallig een topic tegen op het officiële Ziggo forum en las daar het volgende interessante.
Er blijkt een bekend euvel te zijn met herstarten van modem of gewoon unresponsive modem waardoor herstart noodzakelijk is.
Dit blijkt veroorzaakt te worden door Intel Killer wifi chipsets die met name in Dell laptops te vinden zijn.

Ik had er ook nog niet van gehoord, maar als jouw laptop ook zo'n Intel Killer wifi chipset heeft zou dat zomaar eens een hoop kunnen verklaren.
Ik heb dit daadwerkelijk op het Ziggo forum bekeken en zo ingesteld en probeer nu uit of het zo beter werkt!
Zie ook de verwijzing naar Tweakers forum: https://gathering.tweakers.net/forum/li ... 6#68193476
20
@ RoelHeer

Mocht het na jouw laatste aanpassing alsnog het probleem bestaan is het dan wellicht toch een goed idee om het aantal upstream kanalen van het Connectbox modem eens uit te lezen en de waardes van de downstream te controleren en via copy/paste deze waardes hier te noteren en/of op het Ziggo Community forum? Eventueel kun je onder netwerkhistorie ook even controleren wat daar
aangegeven wordt.
Het kan zijn dat je maar 3 of 4 upstream kanalen hebt waardoor de verbinding met de router steeds wordt verbroken.
Dit probleem kan een gewone Ziggo monteur niet oplossen daarvoor moet een netwerkmonteur langskomen die evt. ook buiten in een wijkkast kan kijken/aanpassingen doen.

Inloggen op je modem==>Geavanceerde Instellingen==>Hulpmiddelen==>Netwerkstatus==> Downstream (Waarde = SNR (dB) ) + Upstream (aantal kanalen)
22
RoelHeer schreef: Ik heb dit daadwerkelijk op het Ziggo forum bekeken en zo ingesteld en probeer nu uit of het zo beter werkt!
Ben ik toch blij dat ik de vermoedelijke oorzaak gevonden heb. En heb zelf ook weer iets bij geleerd want dit was mij totaal niet bekend.
Zo zie je maar weer, men blijft leren. ;)

Hopelijk blijft het nu zonder storingen.

Maar mocht het probleem alsnog blijven denk ik dat je het beste op het officiële Ziggo Community forum je kunt melden aangezien daar het probleem bekend is en er ook specialisten van Ziggo zitten die evt. een netwerkmonteur kunnen aansturen.
Greetings, Black Tiger.
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Netwerken, Draadloos Netwerk, Routers & Modems”