Plaats reactie
1
Beste pc web help plus

Ik zit met het volgende probleem,mijn moeder had een ifhone verkocht op marktplaats die man kwam het ophalen met een bewijsje van de bank dat hij het geld had overgemaakt.
Maar tot dusver geen geld ontvangen maar mijn moeder is wel haar ifhone kwijt

Ik zou heel graag zijn indentiteit/verblijfplaats willen weten zodat we haar geld kunnen gaan halen,kunnen jullie mij daar bij helpen? mischien door middel van zijn ip te achter halen ik heb zelf geen flauw idee hoe dat moet

(ik heb eventueel bewijsjes van de aankoop zoals gesprekken op markplaats)

Alvast bedankt en mvg
Antonio
2
Hallo,

Dit soort situaties zijn moeilijk, maar de eerste stap is aangifte doen bij de politie.
Maak een melding via Marktplaats bij: https://help.marktplaats.nl/s/article/m ... oplichting
Directe link politie: https://www.politie.nl/onderwerpen/inte ... hting.html

Overhandig alle bewijzen die je bezit aan de politie. Met een IP-adres kan je eigenlijk niets, want dat is geen persoonsgegeven. Middels een VPN of Proxy kan je een ander IP-adres aannemen.

Mijn advies:
1. Doe aangifte bij de politie.
2. Overhandig alle gegevens van de gesprekken.

Via dit forum kunnen wij (helaas) niet meer doen.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
3
Als aanvulling op de reactie Van Maxstar:

Hopelijk hebt je nog de gegevens van de iPhone, zoals modelnaam, IMEI nummer modelnummer, Serienummer.
iPhone blokkeren.
Ik weet niet of de iPhone ‘clean’ was overhandig.
Bij Apple een melding doen, van ‘gestolen’ iPhone.
Ik vermoed dat je geen geld zal ontvangen/zien.
met vriendelijke groet, iEscape
born to be free is the way to freedom

Afbeelding
4
Ik ben ook ooit opgelicht, iets betaald en nooit datgene ontvangen. Gelukkig ging het maar om 55 euro maar toch.
Maar voor de toekomst bij koop of verkoop, nooit van bewijsjes uit gaan op eigen apparatuur of sites of wat dan ook. Betaald is pas betaald als je het op je eigen bankrekening kunt zien.
Ook voorzichtig zijn met gelijk oversteken dat je geen links van de koper gebruikt als verkoper zijnde, ze maken marktplaats situaties heel goed na, net als veel andere dingen.

Tip: Gebruik de app van het TV programma "opgelicht" op je telefoon. Daar kun je dan zelf aangeven waar je waarschuwingen over wilt, dat gaat over dingen als marktplaats, bankpasfraude, zogenaamde belastingfraude, de gekste dingen kom je tegen en de nodige daarvan zijn echt wel belangrijk om te weten omdat ze zo slim zijn aangepakt.
Greetings, Black Tiger.
6
Ik wou jullie nog bedanken voor jullie advies,en ik waardeer het enorm dat jullie met me mee denken,toppie

Dankjewel en mvg
Antonio Tuk
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Algemene computervragen en problemen”