Plaats reactie
17
ik weet het eigenlijk niet zo goed want hij is wel met een kabel verbonden naar het modem maar weet niet hoe de vebinding is. hij staat er vlakbij trouwensbinnen een meter
18
Controleer in de Asus Router onder WAN eens het volgende. Kijk bij DHCP-queryfrequentie welke optie er is geselecteerd.
DHCP-queryfrequentie: sommige internetproviders blokkeren MAC-adressen als het apparaat te vaak DHCP-query's uitvoert. Wijzig de DHCP-queryfrequentie om dit te voorkomen.

In de standaard Agressieve modus, als de router geen antwoord krijgt van de ISP, stuurt hij na 20 seconden een nieuwe vraag en voert hij nog drie pogingen uit.

In de Normale modus, als de router geen reactie ontvangt van de ISP, voert hij na 120 seconden een tweede zoekopdracht uit en doet hij nog twee pogingen.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
21
so far so good maar de double nat is weer terug op mijn xbox mijn download speed is nu met vpn van 300 mb naar 100 mb terwijl upload (30 mb)zelfde is gebleven
22
Met een VPN heb je eigenlijk altijd wel schommelingen qua snelheid, het is ook maar net met welke server je verbinding hebt. Indien je de VPN instelt met statische gegevens maak je volgens mij altijd verbinding met één bepaalde server. Indien het daarop druk is kan het voor flinke inkak van de snelheid zorgen.

Wat betreft NAT kan @Black Tiger je wellicht beter helpen om dit probleem te triggeren.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
24
Bij een VPN zal de upload speed nagenoeg altijd optimaal zijn, dit omdat er maar weinig (of geen) uploaders actief zijn die deze bandbreedte in gebruik hebben. Bij een VPN is dat bij de downstream wel het geval, indien je op een server zit die nogal druk is, dan kakt de verbinding soms behoorlijk in. Een VPN is simpel gezegd een gedeelde dienst waar meerdere gebruikers tegelijkertijd gebruik van maken.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
27
Nee sorry, met NAT voor een XBOX of zo weet ik alleen van forwarding van poorten.
Hoe dat in een VPN werkt is me niet bekend, sowieso nooit met VPN gewerkt in een router en als ik VPN zou hebben zou ik dat niet gebruiken voor game consoles.

Ik hoor trouwens wel van meerderen dat NordVPN wel goed is maar er dus wel meer klachten zijn over redelijk wat snelheidsverlies. Hetgeen vaak ook evident is aan VPN.
Greetings, Black Tiger.
29
Dat ligt er aan of je via de router aansluitingen apart aan en uit kunt zetten als je VPN in de router geconfigureerd is.
Normaliter als dat in de router geconfigureerd is gaat alles via de VPN als ik me niet vergis.
Bij sommige dure routers kun je dat per segment aangeven.
Greetings, Black Tiger.
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “VPN diensten (Virtual Private Network)”