Plaats reactie
1
Goedenavond.

In het verleden, veel gewerkt met Photodraw 2000 v2. Het programma kan o.a. uitsnijden met allerlei vormen. Voor zover bekend, zeldzaam.
Op de laptop staat nu MS Publisher (Office 365) en Photoshop Elements (2020).
Publisher is gebruikersvriendelijk, heeft goede mogelijkheden voor o.a. wenskaarten maken, maar werkt met een geringe DPI.
Photoshop heeft uitgebreide opties, ook voor wenskaarten. Maar dat vereist ten eerste veel studie. Ten tweede, het vraagt zeer veel handelingen in vergelijking tot Publisher.
Daarom op zoek gegaan naar Photodraw 2000 v2. Het kan werken op Windows 10 (compatible mode).
Is er een veilige download, of beter via ebay kopen?

Mvg,
RK.
Laatst gewijzigd door Rolf58 op 09 sep 2021 19:56, 1 keer totaal gewijzigd.
2
Hallo,

Microsoft PhotoDraw 2000 V2 is ook uitgebracht via de MSDN Developer Discs. De ISO's van deze schijven zijn nog via de onderstaande twee links te downloaden.

CD1 https://archive.org/details/MSDN_Develo ... nuary_2001
CD2 https://archive.org/details/MSDN_Englis ... nuary_2001
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
3
Goedenavond. Photodraw 2000 kan gerund worden.
Maar 8 bestanden missen (bijv. 1).
Het werkt ook niet geheel correct.
En vensters op laptop openen niet goed (bijv. 2).
Daarom is het weer verwijderd.

Ondertussen is ook geprobeerd de achtergrondkleur van een afbeelding op een andere manier te wijzigen (van wit naar straatstenen, bijv. 3).
Hetgeen nu met Gimp is gelukt (1 - 2 min., na langdurig zoeken).
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Het doel, foto's bewerken voor invoegen in wenskaarten, is bereikt.
Beetje onordelijk gaat dat wel.
Maken met Publisher, bewerken met Photoshop en GIMP.
Als de vensters weer goed openen, is er weer goed te werken met de laptop.
Bedankt voor de links.
Laatst gewijzigd door iEscape op 19 aug 2021 12:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: 2 x e-mailadres gecamoufleerd ->2e screenshot
4
Hallo,

Wat betreft de foutmeldingen kan je die wellicht verhelpen door het pakket: Microsoft Data Access Components, te installeren.
https://www.microsoft.com/en-us/downloa ... x?id=21995
Rolf58 schreef: En vensters op laptop openen niet goed (bijv. 2).
Wat is precies het probleem bij het openen van vensters, want op de screenshot zie ik niet direct een vreemd iets.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
5
@Rolf58

Verzoek om screenshot te plaatsen nadat u uw privé gegevens hebt gecamoufleerd.
2e screenshot is gewijzigd, 2 x e-mailadres gecamoufleerd.

Zie Forumregels.
Plaats geen gevoelige privé-informatie zoals namen, inloggegevens, licentiecodes, telefoonnummers, (mail)adressen, privé-berichten, chatlogs, e.d. op het forum. Wij zijn niet verantwoordelijk voor de eventuele gevolgen hiervan. Indien dit soort info toch is geplaatst zullen wij dit zo snel mogelijk verwijderen indien wij dit opmerken.
met vriendelijke groet, iEscape
born to be free is the way to freedom

Afbeelding
6
Goedenavond.

T.a.v. Maxstar
M.b.t. Photodraw, hier mag op dit moment mee gestopt worden. Wel de downloads op de laptop bewaard.
Maar wil na de opgedane ervaringen vooral verder gaan met MS Publisher en GIMP.
Nogmaals een screenshot van een te klein geopend venster, Outlook. Dit gebeurd ook met Word en Excel, op verschillende plaatsen op het scherm.
Niet met MS Publisher en ook niet Faststone image Viewer.

T.a.v. iScape
Gisteren inderdaad niet alle afbeeldingen juist geplaatst, nu screenshot van Outlook aangepast.

Afbeelding
8
Goedenavond.

Gaat even goed, maar bij een volgende keer opstarten van de Laptop soms weer fout.
Kan hierop afsluiten met Fn - Alt - F4 van invloed zijn?
Wil ik ook proberen.

Afbeelding
9
Nee dat zou niet uit mogen maken, maar controleer het volgende eens.

1. Open de verkenner en klik op Beeld > Opties.
2. Open het tabblad weergave, plaats een vinkje bij de optie: Vorige mapvensters bij aanmelding herstellen.
3. Klik op Toepassen en OK.

Kijk hierna of de positie van vensters na een herstart wel goed is.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
13
Hallo,

Laten we eens verder kijken, misschien zijn er bepaalde policies aanwezig waardoor dit probleem aanwezig is.

Download de Afbeelding Farbar Recovery Scan Tool 32 of 64 bit via de onderstaande link naar het bureaublad.
Als er een melding van SmartScreen komt doe het volgende Handleiding als je klaar bent mag je hem weer aanzetten.

Farbar Recovery Scan Tool Link

Hier staat een beschrijving hoe u kunt kijken of u een 32 of 64 bit versie van Windows heeft.

Farbar Recovery Scan Tool uitvoeren
Klik met de rechtermuisknop op FRST.exe en kies voor de optie Afbeelding Als administrator uitvoeren.
  • Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
  • Druk vervolgens op de Scan knop, er zal nu eerst een back-up van het register worden gemaakt.
  • Wanneer de scan gereed is worden er twee logbestanden aangemaakt met de naam (FRST.txt en Addition.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg beide logbestanden als bijlage toe aan het volgende bericht.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
15
Bijzonder probleem hoor, maar zoals je al aangaf komt het vaker voor.

Er is nog niet veel geïnstalleerd op dit systeem zo te zien. Ik neem aan dat Windows 10 (deels) voorgeïnstalleerd was? Je zou dus kunnen overwegen om een schone installatie van Windows of een in-place-upgrade uit te voeren.

Maar wellicht heeft iemand anders op het forum een gouden tip voor dit probleem.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Algemene computervragen en problemen”