Plaats reactie
1
Sinds kort, (weet niet of het aan de laatste update ligt) werkt mijn HDMI connectie niet meer. PC is aangesloten op een AV receiver met een HDMI kabel. Bij geluidsinstellingen is de HDMI optie verdwenen.

Herkent iemand dit probleem? en misschien een oplossing?
Alvast dank.!!
2
Hallo,

Klik eens met de rechtermuisknop op het speakertje in het systeemvak, kies de optie geluiden.
Open het tabblad Afspelen, klik met de rechtermuisknop in een wit gedeelte en schakel de weergave van uitgeschakelde apparaten in.
Welke apparaten zijn er nu allemaal zichtbaar?
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
3
Hi Maxstar, Dank voor reactie !!
Weergave uitgeschakelde progs toont niks (de Realtek audio werkt prima, maar helaas niet via de receiver/hdmi). Inmiddels heb ik betreffende de HDMI connectie iets heel vreemds ontdekt; de HDMI connectie werkt wel als mijn tv aan staat, Vreemde omdat zowel mijn pc als mijn tv beiden aangesloten zijn via hdmi op een AV receiver (ONKYO HT-S3910. 5.1), deze receiver heeft 5 hdmi-in-aansluitingen en 1 hdmi-out. De tv heeft 3 hdmi aansluitingen, waarvan 1 ARC. Ik denk dat het probleem zit in de manier van aansluiten ... dus verder puzzelen .... Heb wel tijdens t gezoek naar n oplossing gemerkt dat veel mensen deze hdmi probleem hebben ....
5
ARC functie werkt prima, maar mijn probleem is dat ik HDMI-audio wil afspelen vanaf pc via av receiver, zonder dat de tv aanstaat. De HDMI functie van pc werkt alleen als de tv aanstaat (Videokaart: Intel UHD Graphics 630, type UMA)
6
Wanneer je de receiver op HDMI1 instelt, dan zou de PC direct het audiosignaal moeten doorgeven zonder dat de TV hoeft aan te staan. Controleer de HDMI CEC-functie eens bij de instellingen van de receiver. Het lijkt wel of daar het probleem zit met betrekking tot het schakelen tussen apparaten. Zie pagina 69, 77 en 78 van de handleiding.
https://www.gebruikershandleiding.com/O ... 59434.html
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Windows 10”