Plaats reactie

Overweeg jij een hardware-upgrade voor Windows 11?

Ja, ik ben toch toe aan een nieuw systeem.
Totaal aantal stemmen: 2 (13%)
Ja, Ik wil graag de laatste versie van Windows gebruiken. (Geen stemmen)
Nee, mijn systeem is wél geschikt maar Windows 11 laat ik voorlopig voor wat het is.
Totaal aantal stemmen: 2 (13%)
Nee, Windows 10 bevalt goed en is tot 2025 te gebruiken.
Totaal aantal stemmen: 9 (60%)
Anders.... (zie reactie)
Totaal aantal stemmen: 2 (13%)
Totaal aantal stemmen: 15
16
Black Tiger schreef: Dus het is geen kwestie van nooit, maar gezien er tijd zat is laat ik me ook niet door Microsoft onder druk zetten om nieuw spul te kopen.
Ik heb het (geluk) een vrij recente pc te hebben 2018 waardoor ik een keuzen heb om het wel of niet te doen.
En ik las dat bij intel vanaf 2014 de optie al aan boord is: sinds 2014 hebben bijna alle processors de TPM-module aan boord: https://br.atsit.in/nl/?p=11090

Ik heb zelfs een windows surfac 2 laptop die aan de eisen voldoen.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
17
Black Tiger schreef: Er is al vanwege bedrijven langere W7 support geweest, dus dit is gewoon een slechte stap van MS.
Dat is het ook, onder het mom van 'veiligheid' zijn harde systeemeisen gesteld, maar dit zal in mijn optiek ook meer een financieel dingetje zijn. Microsoft heeft nog nooit zo lang een OS middels gratis upgrades voorzien van ondersteuning en reguliere updates.

Windows 7 is uitgebracht in 2009, middels een upgrade naar Windows 10 - support voor zo'n 16 jaar. Indien Windows 11 dezelfde levenscyclus heeft van 10 jaar, dan zou je het OS met een gratis upgrade zo'n 26 jaar kunnen gebruiken. In theorie dan wel, want een PC van 26 jaar oud zou ik nu niet meer dagelijks willen gebruiken. ;D

Daarom denk ik dat Windows 11 vooral voor financieel gewin best wel snel wordt uitgebracht met hoge systeemeisen. Microsoft verdient nu immers nauwelijks meer aan de thuisgebruiker.... ::)
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
18
Maxstar schreef: Daarom denk ik dat Windows 11 vooral voor financieel gewin best wel snel wordt uitgebracht met hoge systeemeisen. Microsoft verdient nu immers nauwelijks meer aan de thuisgebruiker....
Krijgt Microsoft xxx% van desktop/pc/laptop fabrikanten?
met vriendelijke groet, iEscape
born to be free is the way to freedom

Afbeelding
19
De ondersteuning van Windows 10 stopt eind 2025, de verkoop van licenties zal wellicht eerder stopgezet worden. Windows 11 verschijnt mogelijk dit jaar al, dan is het niet ondenkbaar dat Microsoft volgend jaar al de verkoop van Windows 10 stopt. Dat Microsoft aan computerfabrikanten verdient met verkoop van OEM-licenties is zeker.

Daarom denk ik ook dat die absurde systeemeisen meer vanuit financieel oogpunt zijn ingesteld. En niet onder het mom van veiligheid en encryptie, want ik denk niet dat veel thuisgebruikers het bestandssysteem middels Windows 11 gaan versleutelen.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
20
Ik denk inderdaad ook dat zowel het uitbrengen van Windows 11 als de hoge hardware eisen uit financieel oogpunt ontstaan zijn. Windows 10 zou immers de laatste Windows ooit zijn en Microsoft heeft zich behoorlijk verkeken op welke machines dat allemaal zelfs nog werkte (zelfs nog op oude Vista apparaten werd het gebruikt).
Dan verkoop je niet meer veel en bedrijven kopen normaliter elke 5 jaar nieuwe pc's (of nog wat langer) dus die gaan ook geen nieuwe licenties meer kopen als je kunt blijven updaten.
Met strengere hardware eisen moet dat wel en dan wordt er weer aan de OEM licenties verdiend.
Greetings, Black Tiger.
21
Black Tiger schreef: Dus het is geen kwestie van nooit, maar gezien er tijd zat is laat ik me ook niet door Microsoft onder druk zetten om nieuw spul te kopen.
Je hoef het ook niet met mij eens te zijn en dat heb ik nergens ook gevraagd maar ik schrijf de bevindingen die ik in alle jaren heb opgemerkt.
En die hardware eisen vind ik ook belachelijk en als mijn pc er niet voor klaar was had ik zeker ook gewacht tot ik een nieuwe zou kopen.
Maar omdat de mijne nog vrij jong is (2018) heb ik de keuzen, en ja dan is mijn keuzen upgraden naar Windows 11.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
22
abbs schreef: maar ik schrijf de bevindingen die ik in alle jaren heb opgemerkt.
Oke dat is inderdaad mogelijk.
Mijn ervaring is dat ik ook enorm vaak in het verleden heb gehoord van "ik stap niet over", maar eigenlijk vrij zelden het woord "nooit" daarbij gehoord v.w.b. de gangbare Windows versies.
Immers, omdat men weinig anders kan, zal men op een gegeven moment wel moeten, zoals we beiden weten. Overigens bij Windows ME, Vista en Windows 8 heb ik wel vaker "nooit" gehoord. Maar diegenen wat dat zeiden zijn veelal ook meteen 98(se) naar XP gegaan en van W7 naar W10 gegaan of zitten nog steeds op W7.
De uitzondering die nooit zei en toch naar 8 ging was daarna gelijk ook geirriteerd en heeft z.s.m. Classic shell er op gezet. :)

Nu ben ik echter wel nieuwsgierig waarom jij wel zou upgraden naar Windows 11. Elders las ik dat je al iets getest en gezien had maar wat vind je er precies zo fijn aan dat je wel meteen die keuze zou maken? Want ik ben wel nieuwsgierig naar ervaringen van een kritisch iemand.
Greetings, Black Tiger.
23
Black Tiger schreef: Nu ben ik echter wel nieuwsgierig waarom jij wel zou upgraden naar Windows 11. Elders las ik dat je al iets getest en gezien had maar wat vind je er precies zo fijn aan dat je wel meteen die keuze zou maken? Want ik ben wel nieuwsgierig naar ervaringen van een kritisch iemand.
IK heb bepaalde testen gedaan maar het echte werk is live, dus echte details heb ik niet alleen dat hij bij mij goed werkte.
Ik sta altijd open voor vernieuwing en de uitdaging daarvan daarom sta ik open om Windows 11 te downloaden als hij word aangeboden.
En zo had ik het met de meeste nieuwe versies van Windows.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
25
Als je klikt op Meer informatie over Windows 11, wat voor info is te lezen?

Afbeelding
met vriendelijke groet, iEscape
born to be free is the way to freedom

Afbeelding
29
abbs schreef: En morgen gaat hij erop
Als je (jouw pc) aan de beurt is, geen twijfel . . . . . :lol:
Lijkt me lastig om wereldwijd Windows 11 uit te rollen voor Windows 11 freaks :pray:

Dus nog een paar :sheep: tellen.
met vriendelijke groet, iEscape
born to be free is the way to freedom

Afbeelding
30
iEscape schreef: Lijkt me lastig om wereldwijd Windows 11 uit te rollen....
Windows 10 21H2 staat ook op de planning, ik ben benieuwd hoe Microsoft dat gaat aanpakken? Gaat Microsoft eerst Windows 11 aanbieden op systemen die geschikt zijn of de onderdelenupdate voor Windows 10? Of zou Microsoft beide versies aanbieden op geschikte systemen en de keuze aan de gebruiker laten. Of het de gebruiker wat lastiger maken met het 'forceren' van Windows 11 en de update voor Windows 10 minder prominent weergeven als optioneel, of iets in die trant?... :hmm:
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Windows 11”