Plaats reactie
1
De systeemeisen voor Windows 11 zijn niet goed gecommuniceerd door Microsoft en sommige gebruikers weten niet zeker of hun apparaten kunnen worden geüpgraded naar het nieuwe besturingssysteem. Microsoft heeft nu een video online gezet waarin de nieuwe systeemeisen worden uitgelegd, inclusief een toelichting of gebruikers deze hardware-check kunnen omzeilen.
That group policy will not enable you to get around the hardware enforcement for Windows 11. We’re still going to block you from upgrading your device to an unsupported state since we really want to make sure that your devices stay supported and secure.”
Zoals je je kunt voorstellen, zijn gebruikers niet blij met deze uitleg van Microsoft. In de comments bij de video van Microsoft lieten mensen flink van zich horen. Met als oproep om deze bizar hoge systeemeisen terug te draaien. Nadat het aantal dislikes en commentaar toenam is de mogelijkheid tot reageren onder de video gesloten.


Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
2
Op verschillende computerforums werden achterdeurtjes en ingrepen in het register getoond om de installatie van de Insider (preview) versie van Windows 11 toch mogelijk te maken op computers die niet aan de hardware-eisen voor Windows 11 (o.a. TPM 2.) voldoen.
Interessant, maar zouden die trucjes ook werken voor de definitieve versie van Windows 11? vroeg ik me toen al af. Microsoft lijkt vastbesloten om de achterdeurtjes te sluiten. Het wordt afwachten of ze daarin zullen slagen.
4
Microsoft voegt slechts enkele oudere cpu's aan Windows 11-systeemeisen toe
Microsoft voegt na heroverwegingen alleen processoren uit de Core X- en Xeon W-series toe aan de minimale systeemeisen voor Windows 11. Oudere AMD Ryzen-cpu's blijven uitgesloten. Alle andere huidige systeemeisen blijven hetzelfde.
Klik hier om het artikel te lezen.
met vriendelijke groet, iEscape
born to be free is the way to freedom

Afbeelding
5
Ik lees net in een artikel van The Verge dat de systeemeisen van toepassing zijn op een upgrade van Windows 10 naar Windows 11. Maar dat je middels het ISO-bestand Windows 11 gewoon kan installeren op een systeem die niet aan gestelde eisen voldoet!
Microsoft now tells us that this install workaround is designed primarily for businesses to evaluate Windows 11, and that people can upgrade at their own risk as the company can’t guarantee driver compatibility and overall system reliability.
https://www.theverge.com/22644194/micro ... rs-changes
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
6
Het verbaast me niets. De vraag begint dan te rijzen tot wanneer Windows 10 zelf gesupport zal blijven.
Microsoft begint op die manier wel nieuwe hardware te eisen. Kan me er wel iets bij voorstellen omdat er zelfs oude Vista apparaten nog vaak op W10 gezet worden. Maar van de andere kant gaat dit wel een beetje ver.
Greetings, Black Tiger.
8
Nja, dat zijn nog wel een paar minuten, tegen die tijd heeft iedereen wel een systeem wat ook die speciaal benodigde dingens in de bios heeft en zo.
Greetings, Black Tiger.
9
De EOL-datum van oktober 2025 zal wel de officiële einddatum blijven. Maar ik ben wel benieuwd of Windows 10 na 21H2, en indien er al een RTM versie van Windows 11 is, nog twee keer per jaar een onderdelenupdate zal ontvangen. Er gingen al geruchten dat Microsoft die nog maar één keer paar jaar gaat uitbrengen.

Mogelijk is Windows 10 versie 21H2 dan de laatste onderdelenupdate en zal het tot en met 2025 alleen nog de maandelijkse LCU en SSU-updates ontvangen?
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
10
Nja het zou wat. Ik weet niet of we daar wakker van moeten liggen. Windows 7 bestond ook al enkele jaren en velen stapten pas over toen XP echt ging stoppen. Hetzelfde met de overstap van W7 naar W10. Dus zolang alles goed blijft werken zal het niet zo interessant zijn lijkt me of je wel of niet nog dat soort grote updates krijgt. Zolang de security updates maar blijven.
Greetings, Black Tiger.
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Windows 11”