Plaats reactie
1
Of dit hier hoort, daar twijfel ik aan, maar dan wordt het vast wel op de juiste plek gezet.

One Drive is iets wat ik dacht helemaal van mijn laptop verwijderd te hebben. Het komt niet meer voor bij de programma's in mijn configuratiescherm, niet bij de apps in Instellingen, en niet bij de rij met apps op mijn bureaublad.

Ik zet gemaakte foto's altijd eerst op mijn laptop in het programma foto's. En de exemplaren die ik wil bewaren, komen dan op mijn externe harde schijf. Daarna gaat dus alles uit 'Foto's ' weg!
Dus ik ga er van uit dat al die foto's alleen op mijn externe harde schijf staan! Maar nu las ik opeens op mijn scherm een mededeling hoeveel ruimte ik nog heb in One Drive en wat er op staat. Ik weet zeker dat ik daar niets heb opgezet, want ik geloof helemaal niet in die wolk.

Mijn vraag: worden ze er door het een of andere programma zo maar opgezet, en hoe kan ik nu iets in die wolk hebben, terwijl ik die toch zorgvuldig heb verwijderd. En.....hoe haal ik ze daar uit!

al vast bedankt voor het meedenken,
Katy.
  • "Geluk komt niet vanzelf"
3
Dank je wel voor het artikel. Ja, dat had ik (in zijn volle omvang!) eerst al gelezen! En aan de hand van dit heb ik One Drive laten verdwijnen., en hij/zij heeft braaf de biezen gepakt. En nergens meer iets te bekennen van de wolk, ook niet van het pictogram. Dus ik was helemaal blij.
Maar kennelijk zit er ergens in de wolken nog iets, waar ik niets van weet. En nu ben ik bang dat er toch automatisch van alles naar de hemel wordt gehaald en dat wil ik niet.
Kan die drive nog ergens in mijn laptop verstopt zitten, en kan er dan ongevraagd iets naar toe worden gestuurd? Wie is er nu eigenlijk de baas op mijn laptop?
Als je nog een idee hebt, iEscape, houd ik me aanbevolen!
Katy
  • "Geluk komt niet vanzelf"
4
Je kunt nagaan of je 'per ongeluk' ingelogt ben in OneDrive.
met vriendelijke groet, iEscape
born to be free is the way to freedom

Afbeelding
5
Een mens leert telkens weer iets er bij! Ik had geen idee hoe ik ergens bij die wolk moet inloggen en ik weet ook geen inloggevens.
Dus ben ik nog eens bij "foto's "gaan kijken, en volgens mij is dat een onderdeel van google. Dus zoeken bij google bevestigde dat. En nu zie ik dat er ergens bovenaan in die map heel sneaky klein staat One Drive! Ik heb er opgeklikt met rechts en warempel, er zat 1 map in met 1 foto!
Die map is dus nu verdwenen, en ik hoop dat dit een map was van vóórdat ik het programma verwijderde. Maar de woorden one drive blijven er staan en dat vertrouw ik niet.
Er is daarvoor maar 1 oplossing denk ik: af en toe eens gluren. Toch eigenlijk te gek, vind je ook niet?
Dank je wel voor het meedenken!

met vriendelijke groeten,
Katy.
  • "Geluk komt niet vanzelf"
6
katy schreef: Een mens leert telkens weer iets er bij! Ik had geen idee hoe ik ergens bij die wolk moet inloggen en ik weet ook geen inloggevens.
Dus ben ik nog eens bij "foto's "gaan kijken, en volgens mij is dat een onderdeel van google.
De app Foto's is niet van Google, maar van Microsoft, zo ook OneDrive.
Tenzij je in het verleden ooit Google foto's hebt gebruikt (dat weet ik niet).

Afbeelding
katy schreef: Die map is dus nu verdwenen, en ik hoop dat dit een map was van vóórdat ik het programma verwijderde. Maar de woorden one drive blijven er staan en dat vertrouw ik niet.
Vreemd . . . , maakt een screenshot van en plaatst hier in jouw volgend bericht.


Ga naar Start -> Instellingen -> Persoonlijke instellingen -> klik in de linkerkolom op Taakbalk.
Scroll in de rechterkolom naar Systeemvak.
Klik op Selecteren welke pictogrammen op de taakbalk worden weergegeven

Afbeelding

Je kunt zien of OneDrive in- of uit geschakeld is.

Afbeelding
met vriendelijke groet, iEscape
born to be free is the way to freedom

Afbeelding
7
Sorry dat het antwoord even duurde, maar er moesten hier hongerigen gevoed worden!
Allereerst zag ik hoe mooi groot het icoontje van "foto's" hier bij jou stond! En ik begrijp meteen dat dit niet van Google is, maar van Microsoft. Dom van mij, hé? Maar het leek me zo logisch omdat ik als browser google gebruik.
Daarna ben ik via start enz. beland bij het selecteren welke pictogrammen op de taakbalk worden weergegeven. Ik hoefde niet te kiezen of One Drive uitgeschakeld was: hij komt er helemaal niet bij voor.
Toen was jouw opgave dat ik een screenshot moest maken. Dan begint het bij mij te kriebelen, want tot heden lukte dat nooit! En om te voorkomen dat ik hier vreselijk op ga zwoegen, het volgende:
op de pagina waar ik mijn foto's dus zou gaan importeren, staat rechts bovenaan, heel klein, boven 'selecteren': het bekende wolkje en One Drive. En klikken hierop vertelt mij, dat ik 586,3 kB gebruik van 5 GB. En dat is dan mijn huidige abonnement!! Ik ben helemaal verbaasd.
Ik hoop echt dat je er uit komt, iEscape!

met vriendelijke groeten,
Katy
  • "Geluk komt niet vanzelf"
8
En omdat ik niet kon uitstaan, dat het me nooit lukt, ben ik toch aan het proberen geslagen. En nu heb ik dat printscreen wel gemaakt in mijn klembord, maar ik weet echt niet hoe ik het in dit bericht zou moeten krijgen. Snik.
Katy.
  • "Geluk komt niet vanzelf"
9
Vervolgens kunt je ->> als je een bericht typ -> daaronder -> klikken op Add image to post.

Afbeelding
met vriendelijke groet, iEscape
born to be free is the way to freedom

Afbeelding
10
iEscape, ik geef het even op. Maar zodra ik deze materie onder de knie heb, zet ik hier een printscreen neer. Voorlopig laat ik het na een paar uur maar zitten. Als mijn tekst in mijn vorige bericht niet genoeg was, dan moet het probleem maar even wachten. Bedankt voor je geduld.!
groetjes,
Katy.
  • "Geluk komt niet vanzelf"
12
O, wat tof dat je nog volhoudt met me! Maar mijn probleem is intussen niet meer hoe ik een screenshot kan maken. Ik ben al een paar jaar geabonneerd op nieuwsbrieven van personalcomputercare. En ik bewaar ze allemaal netjes. En zo heb ik opgezocht hoe ik een screenshot moest maken. Tjee, met Alt+PrtSc lukte me dat en ik begreep dat het shot dan op mijn klembord zou staan. Via het zoekloupje op mijn taakbalk heb ik gezocht. En ik verzandde in een heleboel antwoorden op mijn zoekwoord. Maar via mijn nieuwsbrieven vond ik: Windowstoets+V. En daar was mijn screenshot. En toen ging alles mis en gisteravond had ik al 10x dat shot op mijn klembord!
En vanmorgen was alles weer weg. Nu staat er weer 1. En dan? Moet ik rechts of links klikken op mijn voorbeeld. En hoe kom ik dan bij add image....... Want dat zit dan verborgen achter het klembord! En als ik er wel bij zou komen: moet ik eerst klikken op dat onderschrift of eerst op mijn screenshot? Je kunt je niet voorstellen wat er allemaal ingewikkeld kan zijn als je het nooit doet. En ik vraag me dan voortdurend af of ik nu de enige ben die dit niet weet.
En ik zou dat klembord graag ergens parkeren, nu moet dat telkens verschijnen via dat zoekloupje. Kan het niet op mijn taakbalk of mijn bureaublad? Wat One Drive me allemaal niet bezorgt!
groetjes,
Katy
  • "Geluk komt niet vanzelf"
13
Waarmee en Hoe je een screenshot maakt, dat maakt niets uit. Nadat je een screenshot hebt gemaakt, moet je die opslaan in een map.
Het beste is in de Verkenner een map Screenshot (of Schermafbeelding) aanmaken.
Bij de Instellingen, waarmee je de screenshot maakt, aangeven dat alle screenshots opgeslagen dient te worden in die map.
Dat vereenvoudigd het zoeken naar screenshots.
met vriendelijke groet, iEscape
born to be free is the way to freedom

Afbeelding
14
Dank je wel, iEscape! Maar jij wilt dit vast niet geloven, maar ik voel soms dat ik nooit een laptop had moeten nemen. Want behalve leuke verhaaltjes er op schrijven en foto's bekijken, wil ik er niets mee doen. En dat kon ik ook doen voordat ik dit apparaat had.
Eigenlijk ontbreekt mij hierbij een soort van assistent(e) die al dit soort zaken oplost, terwijl ik dankbaar knik. Nee, ik ben nu blijer met de corona-vaccinatie die ik binnenkort krijg. En ik lees dagelijks de problemen op dit forum en ik verbaas me dan voortdurend.
Héél erg bedankt voor je geduld, lezen en antwoorden. Dit probleem blijft onopgelost, denk ik. En ik zal maar niet wakker liggen van een cloud meer of minder in de lucht!

groetjes van Katy.
  • "Geluk komt niet vanzelf"
15
En bij het bovenstaande ontbreekt het volgende vind ik achteraf: de geboden hulp door iEscape was uitstekend, maar datgene wat er aan me gevraagd werd om te doen, begreep ik telkens toch nog niet. Tja, en dan houdt het voor mijn hulpverlener ook op naar mijn mening. En daar is iEscape het vast mee eens.
Groetjes, Katy.
  • "Geluk komt niet vanzelf"
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Browsers, e-mailprogramma's en internet software”