Plaats reactie
1
Oktober 2020 is de gehele pc goed ontstoft. De stekker haal ik uit het stopcontact als ik de pc niet gebruik, gemiddeld 1 keer per dag.

Sinds 4 dagen blaast/blazen de ventilator(en) op volle kracht als ik 'm aandoe bijna continue, koude lucht. Als ie niet blaast, dus de blowers even stil staan, dan klinkt het alsof ie een beetje "op scherp staat" om plots
weer aan te gaan en dus te blowen. Als ik een document oid in de verkenner open of als ik aan het browsen ben dan blaast ie continue.
Terwijl ik dit schrijf blaast ie eventjes niet.

Normaliter hoor ik de pc geluid maken, dat is nu nauwelijks meer hoorbaar.

Wat zou ik kunnen doen?

Alvast bedankt voor jullie hulp
2
Hallo en welkom op het forum,

Download Afbeelding Speccy naar het bureaublad en installeer deze.
  • Tijdens de installatie heb je nu de mogelijkheid om Nederlands als taal te selecteren.
  • Let op!!! Wanneer, tijdens het installeren van Speccy, de optie aangeboden wordt om Google Chrome of Google Toolbar "gratis" mee te installeren dien je de vinkjes weg te halen, tenzij dit een bewuste keuze is.
  • Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.
  • Als dit gereed is selecteer je bovenaan "Bestand - Publiceer Snapshot" en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".
  • In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht.
  • Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
6
Maxstar schreef: Controleer als eerst de CPU koeler of deze nog goed is gemonteerd en/of werkt. Dit logje van Speccy geeft namelijk een temperatuur van 70 °C aan.
Probleem opgelost! CPU zat los! Yoepie
Thaaaaanks!
9
Hoi,

Nog even twee dingen waar @PeterJ mij attendeerde uit het logje van Speccy.

Heb je ooit de hacktool AutoPico gebruikt om Windows of Office te activeren? Verder heeft de HDD de status warning, dit kan duiden op een mogelijk defect van de HDD. Voer daar het volgende even voor uit.

Download Afbeelding Crystal DiskInfo naar het bureaublad.
  • Dubbelklik op CrystalDiskInfoPortable_x.x.0.paf.exe en klik vervolgens op OK.
  • Het programma wordt nu uitgepakt in een nieuwe map op het bureaublad.
  • Plaats nu een vinkje bij de optie Crystal DiskInfo Portable starten en klik op Voltooien.
  • Of open de aangemaakte map en klik met de rechtermuisknop op CrystalDiskInfoPortable.exe en kies uitvoeren als administrator.
    • Is de kleur Blauw - dan is deze schijf in orde.
    • Is de kleur Geel - dan zijn er problemen met de betreffende schijf.
    • Is de kleur Rood - dan is de harde schijf zeker aan vervanging toe.
  • Als het programma geopend is, worden de gegevens van de harde schijf getoond
  • Let op: Vergroot het venster zodat alle informatie goed zichtbaar is.
  • Maak een screenshot van het programma, hoe je dat doet lees je HIER.
  • Upload dit bestand naar https://www.imgdumper.nl.
  • Je krijgt dan een unieke link. Post die link in je volgend bericht.
Afbeelding
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
10
Hi Maxstar en Peter,

Dank voor je reactie.

Misschien is het goed om het e.e.a. te vertellen om een beter beeld van deze pc te krijgen. Deze pc heb ik al 10 jaar. De laatste 5 a 6 jaar ben ik de enige gebruiker en ik ben een gemiddelde zakelijke pc gebruiker. Wat mijn kennis betreft, zoals jullie waarschijnlijk al hebben gemerkt, ben ik een beginner, een leek. Het is allemaal nieuw maar ik leer graag van jullie.

Ik weet helaas niet hoe de installatie van Windows of Office toen bij aanvang is gebeurd. Anderen hebben dat indertijd voor me gedaan en of ze AutoPico hebben gebruikt lijkt me niet. Ik heb dat nog nagevraagd bij iemand die er bij was en zij zegt dat er alleen een code is gegenereerd met een ander programma...."maar zeker geen hacktool".
De upgrade toen naar Windows 10 is legaal gebeurd en een paar jaar geleden heb ik een klein Office pakket gekocht.

Op aanraden en hulp van m'n beste vriendin heb ik pas vorig jaar Malwarebytes, adwcleaner en ccleaner geïnstalleerd. In malwarebytes kwamen wel hacktools uit die nu in quarantaine zitten.

Daarnet heb ik zoals je aangaf, getracht de Crystal Diskinfo te installeren op m'n bureaublad, maar dat lukt niet. Ik volg de aanwijzingen maar echt installeren doet ie niet, hij staat wel op m'n bureaublad.

Ook wilde ik een extra back-up maken op een nieuwe externe schijf met password. Die installering lukte ook niet. Er stond dat er een probleem was, maar wat dat probleem was staat niet aangegeven.

Waar zou dat aan kunnen liggen? Ruimte genoeg op de pc.

Ik wacht met spanning op je antwoord. Dank alvast. Groet


Wacht, ik heb beter gekeken en zie nu dat Crystal Diskinfo wel is geïnstalleerd. Beginners he!!!
Ik probeer nu screenshots te sturen. Groot beeld krijg ik het niet, en stuur meerdere screenshots.
11
Hallo,

Mogelijk is de vermelding van AutoPico nog een restant van de items die Malwarebytes in quarantaine heeft geplaatst. Maar daar kijken we later een naar.
Wat betreft de back-up met welk programma probeerde je die te maken?

De screenshots van CrystalDiskInfo kan je uploaden bij bijvoorbeeld www.imgdumper.nl en dan hier de BBcode link plakken.
Via de optie Add image to post onderaan het berichtvenster kan dit ook.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
12
Goedemiddag,

Dank voor je reactie, het is gisteren niet helemaal gelukt om de image op imgdumper weg te krijgen, je 2e optie werkt perfect. Beter voor mij :))
Hieronder de image. Ben benieuwd of de HDD nog te repareren valt.

De externe harddisk is van WD, my passport, 2TB. Het installeren lukte niet.


Afbeelding
13
Hallo,

De HDD bevat dus een aantal beschadigde sectoren, het is dus verstandig om belangrijke gegevens veilig te stellen. Indien deze waarde verder oploopt is het verstandig om de schijf zo snel mogelijk te vervangen. Zelf vervang ik dergelijke schijven meestal meteen, vooral als je ook vreemde tikkende (kloenk) geluiden waarneemt. Dan is er ook een fysiek probleem aanwezig.

Wat betreft de externe HDD van WD, wat probeerde je te installeren wat niet lukte?
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
14
Hi Maxstar,

Dank voor je reactie!
Die HDD is niet goed meer. Daar was ik al bang voor :( , ik zag de waarschuwing al staan. Fijn dat ik dat weet en nu op tijd andere stappen moet ondernemen. Inderdaad hoor ik al een tijd van die tikkende geluiden. Waar zouden die beschadigingen door veroorzaakt kunnen zijn? Malware?

Een HDD vervangen is misschien voor mij nu net iets teveel gevraagd en wellicht is het beter om een nieuwe pc aan te schaffen, deze is immers al 10 jaar oud. Dat zal dan een all-in-one worden.

Waarschijnlijk een pc met een hoger Ram-geheugen? Misschien heb je kunnen zien wat voor pc ik gebruik. Indien je tips of advies hebt welke pc ik zou kunnen aanschaffen, dan hoor ik het heel graag. Misschien is dat teveel gevraagd, maar wie weet? 😁

Als ik de externe schijf aansluit op m'n pc krijg ik de optie: Install Discovery for Windows. Als ik op die optie klik gaat ie installeren, en als dat afgerond moet worden staat er dat er een probleem is en dat het is mislukt.
Ik moet installeren om een password in te stellen.

Ik heb gekeken naar de eigenschappen van de externe schijf, hierbij de screenshot van een gedeelte. Misschien moet ik klikken op de WD, in plaats van waarop ie nu staat. Dit voelt als een duffe vraag, maar ja....haha

Alvast mijn dank 🙂
Afbeelding
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Hardware & Randapparatuur”