Plaats reactie
1
LastPass hanteert sinds kort een Beveiligingsdashboard. Daarop wordt aangegeven hoeveel wachtwoorden risico lopen en welk percentage wachtwoorden veilig is.
Wat mij interesseert is welke wachtwoorden dan risico lopen, maar dat vermeldt het dashboard niet. Klik ik op Meer informatie dan wordt mij een abonnement aangeboden voor $36.

Klopt dit allemaal? De helpfunctie van LastPass geeft overigens nog de volgende procedure aan : Beveiligingsdashboard>Beveiligingsscore>Wachtwoorden bekijken>Wachtwoorden wijzigen. Ik kom niet verder dan de eerste stap.
3
LastPass free had nog niet zo lang geleden een knop Security Challenge. Is die dan vervallen? Overigens drie weken geleden werd via de knop Beveiligingsdashboard nog wel aan gegeven welke wachtwoorden risico lopen. Is er een gratis alternatief voor LP?
4
Hallo,

In vele gratis programma's maken ze je eerst lekker met allerlei instellingen die later naar de betaalde versie word verhuist.
Er zijn een aantal wachtwoord managers, en het is persoons- gebonden welke je het fijnste vind werken.
Elk programma heeft zijn voor en na.

Ik gebruik al jaren KeePass 2.46: https://keepass.info/download.html

Handleiding (ook hoe je deze in het Nederlands (Dutch) kan zetten): https://pcmweb.nl/artikelen/security/aa ... t-keepass/

Ik heb voor KeePass gekozen omdat het een los programma is waardoor ik niet eerst een browser hoef te starten.
Met één hoofdwachtwoord start je het programma.
KeePass maakt voor jou een sterk wachtwoord (kan je ook veranderen en zelf iets invullen) en daarna zie je achter Geschatte kwaliteit de sterkte.
Ook is het verder makkelijk in gebruik en geheel naar eigen hand is in te stellen.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Beveiliging & Privacy”