Plaats reactie
1
Ik gebruik Outlook als email-programma. Sinds kort valt me op dat als alle mappen zijn bijgewerkt na het opstarten, onderaan de pagina staat: 'verbonden met Microsoft Exchange'.
Wat moet ik me daar bij voorstellen?
  • "Geluk komt niet vanzelf"
2
Hallo,

De optie Exchange-modus staat ingeschakeld, jn deze modus wordt een kopie van je postvak opgeslagen op je computer. (daarom worden alle mappen bijgewerkt).
Als je Outlook crasht en je Outlook opnieuw moet instellen of installeren heb je op je pc en backup.
Meestal worden die 12 maanden bewaard.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
3
Dank je wel. Abbs. Het is dus een nuttige mededeling. Het woord exchange deed me denken aan verwisselen, en google had het over een server.
Ik ben weer gerustgesteld!
  • "Geluk komt niet vanzelf"
4
Ik denk dat Abbs twee dingen met elkaar verward. Hij spreekt over de exchange modus met cache.
Echter de melding zegt dat je verbonden bent met Microsoft Exchange. Dat geeft dus een verbinding aan.
Op het moment dat jij Oulook start en deze de mappen bij werkt, gaat deze namelijk verbinding maken met de Microsoft Exchange server voor jouw hotmail account.

Die verbinding valt niet (meteen) weg als Outlook open staat, en daarom dat het systeem ook aangeeft dat je verbonden bent met Microsoft Exchange. Omdat er op dat moment dus echt een fysieke verbinding met de MS Exchange server bestaat.
Greetings, Black Tiger.
5
Hoi BlackTiger,
Ik begrijp dat er, zodra ik Outlook open, een verbinding tot stand komt met Microsoft Exchange. Waarom? Outlook hoort bij mijn Office. Heeft iedereen die Outlook gebruikt, deze verbinding? Is dit de normale weg? En waarom wel bij Outlook en niet bij email cliënt? Er komen steeds meer vragen bij me op.
  • "Geluk komt niet vanzelf"
6
Elke e-mail client heeft zijn eigen meldingen. Misschien dat er bij een andere niets staat of "imap" vebinding. Ik heb zelf ook Outlook, maar ik gebruik daar geen imap voor. De verbinding met de server is daarom slechts kort en zodoende krijg ik bijv. die melding niet in Outlook.

Niet iedereen die Outlook gebruikt heeft ook deze verbinding. Maar als het goed is wel de mensen die met een Exchange server verbinden. Dat kan op het werk zijn, maar ook mensen met een Hotmail, live, Office365 of Outlook.com (dus zeg maar Microsoft account) gebruik maken.

Bij andere imap servers zoals Gmail, zul je dat niet zien (of misschien een andere melding) omdat Gmail geen gebruik maakt van Exchange mail server.
Greetings, Black Tiger.
7
Ik snap het nu beter. Helemaal in het begin dacht ik dat Microsoft iets uithaalde met mijn mappen. Dank je wel, ik hoef me dus geen zorgen te maken.
Katy.
  • "Geluk komt niet vanzelf"
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Browsers, e-mailprogramma's en internet software”