Plaats reactie
1
Hallo! Ik heb gisteren een ACT ethernetadapter gekocht (volgens mijn laptop heet ie Realtek USB GbE Family Controller), maar als ik de ethernetkabel erin stop krijg ik een melding dat er geen internet is. Terwijl er wel gewoon internet is als ik dezelfde kabel in een andere laptop doe. De probleemoplosser gaf de melding Ethernet 3 heeft geen geldige IP configuratie.

Heb al wat dingen geprobeerd die op dit forum genoemd stonden, maar helaas heeft het niet geholpen. Heb een Minitoolboxlog gemaakt (terwijl wifi uit stond), kan iemand me hierbij helpen? Zou heel fijn zijn! :dank:
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
2
Hallo en welkom op het forum,

  • Open het startmenu en typ vervolgens het commando CMD.
  • Klik vervolgens met de rechtermuisknop op de Opdrachtprompt en klik op "Als administrator uitvoeren".
  • Typ in het zwarte venster nu één voor één de onderstaande commando's gevolgd door enter.

Code: Selecteer alles

ipconfig /flushdns
ipconfig /registerdns
ipconfig /release
ipconfig /renew
netsh winsock reset
  • Als dit proces gereed is kunt u de opdrachtprompt sluiten.
  • Herstart vervolgens de computer en plaats wederom een nieuw logje van de MiniToolBox
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
3
Bedankt voor je snelle reactie! Ik kan het laatste commando helaas niet invoeren, want kan niets meer typen na de tekst die ik na /renew krijg.. Wat nu? :unsure:

Microsoft Windows [Version 10.0.18363.1016]
(c) 2019 Microsoft Corporation. Alle rechten voorbehouden.

C:\WINDOWS\system32>ipconfig /flushdns

Windows IP Configuration

Successfully flushed the DNS Resolver Cache.

C:\WINDOWS\system32>ipconfig /registerdns

Windows IP Configuration

Registration of the DNS resource records for all adapters of this computer has been initiated. Any errors will be reported in the Event Viewer in 15 minutes.

C:\WINDOWS\system32>ipconfig /release

Windows IP Configuration

No operation can be performed on LAN-verbinding* 1 while it has its media disconnected.
No operation can be performed on LAN-verbinding* 2 while it has its media disconnected.
No operation can be performed on Ethernet 2 while it has its media disconnected.
No operation can be performed on Wi-Fi while it has its media disconnected.
No operation can be performed on Bluetooth-netwerkverbinding while it has its media disconnected.

Wireless LAN adapter LAN-verbinding* 1:

Media State . . . . . . . . . . . : Media disconnected
Connection-specific DNS Suffix . :

Wireless LAN adapter LAN-verbinding* 2:

Media State . . . . . . . . . . . : Media disconnected
Connection-specific DNS Suffix . :

Ethernet adapter Ethernet 2:

Media State . . . . . . . . . . . : Media disconnected
Connection-specific DNS Suffix . :

Ethernet adapter Ethernet 3:

Connection-specific DNS Suffix . :
Link-local IPv6 Address . . . . . : fe80::704a:af7d:e124:f0ea%19
Autoconfiguration IPv4 Address. . : 169.254.240.234
Subnet Mask . . . . . . . . . . . : 255.255.0.0
Default Gateway . . . . . . . . . :

Wireless LAN adapter Wi-Fi:

Media State . . . . . . . . . . . : Media disconnected
Connection-specific DNS Suffix . :

Ethernet adapter Bluetooth-netwerkverbinding:

Media State . . . . . . . . . . . : Media disconnected
Connection-specific DNS Suffix . :

C:\WINDOWS\system32>ipconfig /renew

Windows IP Configuration

No operation can be performed on LAN-verbinding* 1 while it has its media disconnected.
No operation can be performed on LAN-verbinding* 2 while it has its media disconnected.
No operation can be performed on Ethernet 2 while it has its media disconnected.
5
Hierbij! Hoop dat ik de juiste selectie heb gemaakt bij Minitoolbox, laat me anders weten hoe t wel moet :)
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
6
Verwijder als eerste eens de DNS-gegevens van CloudFlare, 1.1.1.1 en 1.0.0.1.
  • Open het startmenu en typ control of configuratiescherm en druk op enter.
  • Ga naar Netwerk en internet en open hier het Netwerkcentrum.
  • Klik links in het venster op Adapterinstellingen wijzigen.
  • Klik met de rechtermuisknop op Ethernet 3 en klik op Eigenschappen.
  • Selecteer nu het Internet Protocol IPv4 of IPv6 en klik op eigenschappen.
  • Verwijder de DNS-serveradressen en klik op OK en herstart vervolgens de computer.
Schakel na de herstart de WiFi-verbinding en, en sluit ook de Ethernetadapter aan.
Voer de MinIToolbox dan met de onderstaande opties uit en voeg dat logje weer als bijlage toe.
  • Report IE Proxy Settings
  • Report FF Proxy Settings
  • List content of hosts
  • List IP Configuration
  • List Winsock Entries
  • List last 10 Event Viewer Errors
  • List Installed programs
  • List Devices
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
8
De ethernetdapter krijgt geen correct IP-adres van de router toegewezen. Controleer het volgende eens.
  • Open het startmenu en typ control of configuratiescherm en druk op enter.
  • Ga naar Netwerk en internet en open hier het Netwerkcentrum.
  • Klik links in het venster op Adapterinstellingen wijzigen.
  • Klik met de rechtermuisknop op Ethernet 3 en klik op Eigenschappen.
Schakel hier alleen IPv4 in als internetprotocol en schakel IPv6 eens uit.
Kies eigenschappen bij IPv4 en laat hier automatisch een IP en DNS-adres toewijzen.
Herstart hierna de computer en plaats weer even een nieuw logje van de MiniToolBox
Afbeelding
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
9
Verander eens de naam van je laptop, evt. van de laatste C een D maken zou ook al genoeg moeten zijn:
Description: De server kan geen binding tot stand brengen met transport \Device\NetBT_Tcpip_{699D30A3-89D9-4211-88CE-09FB72122986} omdat een andere computer in het netwerk dezelfde naam heeft.
Greetings, Black Tiger.
11
Gewoon eens voor de zekerheid, is het mogelijk dat je eens met een andere UTP kabel probeert?
Soms pakken de pennetjes bij de ene beter dan de andere. Voor de rest laat ik het dan even over aan Maxstar want ik moet weg vanmiddag.
Greetings, Black Tiger.
13
Volgens het laatste logbestand is de computernaam (SonjaprivePKNGRA6C) ongewijzigd, vergeleken met de eerdere logs.

Klik met de linkermuisknop op het startmenu om met Win-X menu te openen, klik hier op Systeem.
Klik hier op naam van de PC wijzigen, geef hier eens een nieuwe - unieke - naam op, bijvoorbeeld: SonjaPrive of andere ongebruikte naam in het netwerk.
Herstart dan wederom de PC en plaats weer nieuw logje van MTB.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Netwerken, Draadloos Netwerk, Routers & Modems”